Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_INA_*
Skrevet

Når skolen begynner kan en da ringe skolen og spøre om ledig plass, står på venteliste men kommer nok ikke inn.

Eller går de utfra ventelistene om folk okke møter opp på skolen den dagen det begynner.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

På masternivå på UiO fyller de i alle fall ikke opp etter studiestart, så der kan man møte opp og kanskje mase seg inn, hvis man har litt flaks! Jeg vet dessverre ikke hvordan det er på andre nivåer/skoler, men jeg synes absolutt det kan være verdt å ta en telefon og høre om det kan ha noe for seg å stå litt standby og troppe opp et par dager inn i semesteret...

Gjest Gjest
Skrevet

Der jeg har gått har de iallefall gått utfra ventelistene dersom de hadde ledige plasser etter skolestart, men det skader jo ikke å ta en telefon.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror den første som møter opp første skoledag får plassen om noe er blitt ledig.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Når skolen begynner kan en da ringe skolen og spøre om ledig plass, står på venteliste men kommer nok ikke inn.

Eller går de utfra ventelistene om folk okke møter opp på skolen den dagen det begynner.

De supplerer fra ventelistene dersom det blir noen ledige plasser, samt at en del skoler forventer et visst frafall slik at de tar inn for mange studenter i forhold til studieplasser. Derfor kan det være slik at f.eks. 9 stk må trekke seg før de begynner å supplere fra ventelistene.

Endret av Buttercup

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...