Gå til innhold

Flytter til et sted med trådløst nett


Fantasia

Anbefalte innlegg

Flytter til et sted med trådløst internett, og det har jeg aldri vært borti før.. Så jeg lurer på hva slags datautstyr jeg trenger for å få internett på pc'n min? Og ikke minst PRISEN på dette utstyret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en nyere bærbar PC er det også mulig at den har innebygget trådløst nettverkskort, og da trenger du ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stasjonær PC så jeg må nok kjøpe nettverkskort separat.

Men, jeg ser at det er flere forskjellige kort til trådløst nettverk... hvordan vet jeg hvem jeg må ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid en fordel å snakke med andre brukere av nettet først. Eventuelt den/de som drifter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en nyere bærbar PC er det også mulig at den har innebygget trådløst nettverkskort, og da trenger du ingenting :)

3COM PCIkort

Dette er et meget bra kort, fra en meget god produsent.

Har meget god erfaring med 3COM selv, og dette vil for deg være et meget bra kjøp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Skrue sier, sjekk hva slags utstyr det er i den andre enden og kjøp dertil egnet. Ulike produsenter har gjerne småproprietære løsninger for å booste rekkevidde og hastighet ut over de tekniske spesifikasjonene for typen nettverk som benyttes. Dette er absolutt ikke noe must, men kan være praktisk i enkelte tilfeller.

Ellers er det bare å plukke fra hylla blant de større produsentene. Det finnes i all hovedsak to typer trødløst nettverk - klasse B og G. G er raskere og gir bedre rekkevidde enn B og er i tillegg bakoverkompatibel med B, så gå for et kort som støtter dette. I tillegg finnes det en klasse A, men denne er ikke kompatibel med B og G og er mindre utbredt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...