Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Hei! Noen som vet om hudkreft er arvelig.. Min far har hatt det og vi har samme hudtype. Lyse og mange føflekker. Blir skremt av alrt som står skrevet om farlig soling og solkremer som også kan føre til kreft. Tar bort litt av gleden ved at det endelig er sol og sommer synes jeg. Siden jeg føler jeg er i en utsatt gruppe.. Vet at livstil også spiller inn, hvikle forhåndsregler man følger osv.. Takker for svar.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 I følge min lege, så er hudkreft en type kreft som er høyere disponert i noen famillier. På lik linje med brystkreft.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Noen er mer disponert enn andre, ja, og mange føflekker (og kanskje bestemte typer føflekker?) betyr statistisk flere sjanser for mutasjoner som kan føre til kreft. Men du kan forebygge det, og være obs på forandringer. Snakk med legen din om det også. Det er avgjørende om eventuell kreft blir oppdaget i tide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå