Gå til innhold

Gynekolog

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvor mye en gynekolog kan "se" av hva som har foregått der nede... Burde vært hos en, men gruer meg noe grusomt!

Hadde en periode for 3-4 år siden hvor jeg ikke direkte ble voldtatt, men hadde endel "ufrivillig-sex" om man kan kalle det det. Nå i senere tid er det vondt å ha samleie, men noen ganger lurer jeg på om det bare er psykisk. "øver" meg opp til at det ikke skal være vondt.. Noen ganger får jeg ikke vondt i det hele tatt (før vi har holdt på en stund..).

Hvis jeg skal til gynekolog VIL jeg ha samboeren min med meg.. men om gynekologen finner ut noe om hva som har skjedd der før, er jeg ikke sikker på om jeg vil at han skal høre det.. Vet ikke helt hva eller når de pleier å si noe heller.. SNakker de samtidig som de undersøker? eller tar de en "oppsumering" etterpå? Er så redd for at det skal være noe galt nedi der..

Samboeren min og jeg har jo hatt fin sex i lang tid.. men jeg har vel prøvd å skjule for meg selv og han at det har vært ubehagelig ganske ofte. Har slitt litt med angst, depresjon og div..

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

En gynekolog kan ikke se at du har hatt ufrivillig samleie for flere år siden. Du kan nevne at du har smerter under sex og beskrive dem, og det kan hende legen vil spørre deg hva du tror det kommer av. Hvis du ikke ønsker å snakke om det kan du si at du ikke vet.

Det er forskjell på leger, noen snakker litt underveis og andre gjør ikke det. Undersøkelsen tar ikke lang tid i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...