Gå til innhold

Mat med lav GI


Silverdancer

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om noen hadde peiling på mat med lav GI og om det er noen plasser på internett eller i bøker man kan lese om det. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre kan sikkert mer enn meg om dette (jeg har aldri lest Fedon ;) ), men vil bare komme med to tips som er verdt å ha med seg uansett: Byggryn og linser har lav GI (inneholder bl.a. mye fiber og proteiner), og begge er gode erstatninger for poteter, ris eller pasta. Fine å bruke i salat, feks.

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innom

Har såvidt sett på den boka, men hadde det travelt så jeg la den fra meg igjen... Syns den så litt kjedelig ut (ikke bilder av alle rettene), men det var også alt jeg rakk å se. Er den bra - ikke underlige ingredienser man ikke får tak i og sånt?

Spiser vanligvis lunsj og middag og ikke noe mer og trenger en lærebok i matvaner, som i tillegg til å gi meg oppskrifter også gir meg en pekepinn på hvor mye jeg skal spise når. Er denne boka slik eller finnes det andre dere anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg ville gitt fedon en sjanse. hans opplegg er ikke fanatisk, ingen av mat veiing osv. han kommer med menyforslag og mange gode oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...