Gå til innhold

Utsetting av mensen

Fremhevede innlegg

Gjest Solsikke
Skrevet

For en uke siden utsatte jeg mensen, pga. ferie. Jeg trodde ikke det skulle bli noe problem, men nå har jeg hatt menssmerter hele uka.

Det er andre gang jeg har utsatt den, og den første gangen gikk det helt greit, hadde ingen smerter etc, og fikk mensen som vanlig etter å ha sluttet på det andre brettet.

Noen andre som har opplevd dette eller har andre negative erfaringer med å utsette mensen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Funker ikke på meg. Begynner å bø uansett, og jeg går på piller med høyt hormonnivå. Så den slags luksus som å hoppe over mensen kan jeg bare se langt etter. Kroppen min nekter å være med på slikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde også smerter selv om jeg ikke blødde da jeg utsatte mensen for en stund siden.

Tror jeg tok den for kort tid før jeg antok at den skulle komme, så det var vel bare såvidt at pillene fungerte. De skal jo tas en viss tid før mensen kommer, og med min litt ustabile syklus beregnet jeg litt feil...

Pleier å fungere utmerket ellers, så det var bare denne ene gangen det gikk litt galt.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Funker ikke på meg. Begynner å blø uansett, og jeg går på piller med høyt hormonnivå. Så den slags luksus som å hoppe over mensen kan jeg bare se langt etter. Kroppen min nekter å være med på slikt.

Skrevet

Merker ingenting jeg. Utsetter mensen rett som det er. Har aldri mensen oftere enn annenhver måned i hvertfall.

Skrevet

det funker å utsette men gjør alltid vondt for meg, synes ikke det er verdt det egentlig.

Skrevet

Jeg utsatte mensen en gang og det gikk kjempefint. Husker ikke hva den hette, men det var et bittelite glass som var hvit og gul på pakka.

Gjest regine
Skrevet

Jeg kommer til å utsette mensen for 3. gang på rad nå i sommer. Noen som vet om det er dumt å gjøre det så mange ganger på rad?

Går ikke på p-piller så jeg har fått resept på "utsettelsespiller".

De to gangene jeg har gjort det nå i sommer har ellers funket utmerket, ikke noe problem i forhold til vanlig mens.

Skrevet

Hvordan utsatte du den? Går du på p-piller, eller der det "utsettelsespiller" (primolut heter de)

Da jeg gikk på p-piller utsatte jeg fra tid til annen mensen, og det gikk helt greit, men jeg hadde "ekstra pms" de dagene jeg utsatte den, syntes jeg.

Med primolut er dt vanlig med alt fra å likevel få mensen, til å ikke merke noen plager i det hele tatt, og alle mulige mellomløsninger.

Ved å utsette ved p-piller kan noe få små gjennomblørninger, noen merker ingen forskjell, og noen har "mellomløsninger der også.

"alt er normalt" når du klusser ekstra med syklusen....

Gjest regine
Skrevet

Hvis det var meg du spurte så heter nok tablettene primolut. Går ikke på piller.

Spørsmålet mitt var rett og slett om det er "dumt" å utsette mange ganger etterhverandre, siden jeg nå kommer til å gjøre det for 3. gang på rad.

og det lurer jeg fortsatt på..... :sjenert:

Skrevet

Nei, jeg spurte trådstarter, ikke deg.

Om det er lurt å benytte primolut flere ganger på rad vet jeg ikke, spør legen som ga deg dem.

Skrevet

Jeg bruker Yasmin (p-piller) og utsetter stadig vekk mensen. Nå har jeg ikke hatt mensen på 4 mnd. Jeg var en gang med i et medisinforsøk i forbindelse med Yasmin, og da gikk jeg i ca. 6 mnd. uten å ha mensen. Da kom den tilslutt. Kjempekjekt å slippe mensen iallefall...

Jeg har også hatt litt "mensmurringer" når jeg har utsatt, uten å blø.

Jeg vil anbefale deg å ringe et apotek og spørre. De har kunnskap om slikt. :)

Gjest Solsikke
Skrevet (endret)

Jeg utsatte den med p-piller, glemte visst å skrive det. :)

Godt å høre at det er flere enn meg som har hatt smerter o.l.

Tror ikke jeg skal gjøre dette til noen vane siden kroppen min protesterer litt :)

Endret av Nevdulinien
Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med utsetting. Hater å ha mensen om sommeren, så jeg har nå spist tre p-pillebrett uten pauser. Så lenge har jeg aldri forskjøvet før, men jeg har mensen nå og alt er som det pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...