Gå til innhold

Vaksiner til Kina/Bejing

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hva bør jeg ha av vaksiner til Bejing?

Har allerede hep A og stivkrampe, trenger jeg hep B? Eventuelt andre vaksiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i Beijing i fjor, og tok hep A + stivkrampe og en sånn magemikstur. Turkompis tok hep B også, men fikk beskjed om at kun hep A var anbefalt å ta. Med mindre du har tenkt å drive med mye rart.

God tur :)

Gjest gjest1
Skrevet

Takker for svar!

Mente å huske at hep A var det som var anbefalt ja. Bør vel ta hep B også, men rekker kanskje ikke begge sprøytene før jeg reiser.

Drikemikstur må jeg ha! :)

Skrevet

Folkehelsa har de offisielle anbefalingene, ellers kan du jo høre med en reiseklinikk.

Ser de anbefaler til Kina: Hepatitt A, difteri-stivkrampe (Malaria hvis du skal til malariaområder), evt Tyfoidfebervaksine og Japansk encefalitt hvis du skal reise veldig backpacker.

Da vi dro ifjor, tok vi Hepatitt A og frisket opp difteri-stivkrampe (og polio når vi først var igang, men det var kun for at difteri-stivkrampe og polio skulle følge hverandre på 10 års oppfyllingen)

Gjest gjest1
Skrevet

jeg blir helt matta av alle disse vaksinene! :ler:

noen som vet om difteri er inkludert i tetanusvaksinen? Står bare tetanus i vaksinasjonskortet mitt, så er litt i tvil....

Skrevet

Er ikke tetanus stivkrampe, da?

Gjest gjest1
Skrevet
Er ikke tetanus stivkrampe, da?

Jo det er det, men såvidt jeg har forstått så kan man få en2 i 1 vaksine som inneholder både stivkrampe og difteri.

Fanken, og jeg som ikke får snakket med fastlegen min heller fordi jeg er utenlands....... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...