Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Hva bør jeg ha av vaksiner til Bejing? Har allerede hep A og stivkrampe, trenger jeg hep B? Eventuelt andre vaksiner?
Knurr Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Var i Beijing i fjor, og tok hep A + stivkrampe og en sånn magemikstur. Turkompis tok hep B også, men fikk beskjed om at kun hep A var anbefalt å ta. Med mindre du har tenkt å drive med mye rart. God tur
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Takker for svar! Mente å huske at hep A var det som var anbefalt ja. Bør vel ta hep B også, men rekker kanskje ikke begge sprøytene før jeg reiser. Drikemikstur må jeg ha!
Murf Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 Folkehelsa har de offisielle anbefalingene, ellers kan du jo høre med en reiseklinikk. Ser de anbefaler til Kina: Hepatitt A, difteri-stivkrampe (Malaria hvis du skal til malariaområder), evt Tyfoidfebervaksine og Japansk encefalitt hvis du skal reise veldig backpacker. Da vi dro ifjor, tok vi Hepatitt A og frisket opp difteri-stivkrampe (og polio når vi først var igang, men det var kun for at difteri-stivkrampe og polio skulle følge hverandre på 10 års oppfyllingen)
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 jeg blir helt matta av alle disse vaksinene! noen som vet om difteri er inkludert i tetanusvaksinen? Står bare tetanus i vaksinasjonskortet mitt, så er litt i tvil....
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 Er ikke tetanus stivkrampe, da? ← Jo det er det, men såvidt jeg har forstått så kan man få en2 i 1 vaksine som inneholder både stivkrampe og difteri. Fanken, og jeg som ikke får snakket med fastlegen min heller fordi jeg er utenlands.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå