Gå til innhold

utsettelse av menstruasjon ved bruk av trionetta

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei .Jeg bruker Trionetta 21 dagers P-piller og lurer på om det lar seg gjøre å utsette mensen på noe vis? Jeg har 5 piller igjen på ett brett , og reiser på bade ferie imorgen og mensen passer derfor ikke nå.

Noen som kan hjelpe meg med tips?

har hørt at man kan utsette mensen ved å hoppe rett på nytt brett, men begynne rett på de hvite pillene?

takk for all respons

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Fra felleskatalogen.no:

Utsettelse av menstruasjonen: 21 tabletter: Fortsett på de siste 10 aktive tablettene (de gule) på et nytt brett uten den vanlige tablettfrie perioden. 28 tabletter: Placebotablettene på påbegynt brett utelates. Det startes deretter direkte på de 10 siste aktive tablettene (de gule) på et nytt brett. Utsettelsen kan fortsette i maks. 10 dager inntil de gule tablettene på det nye brettet er brukt opp. Regelmessig inntak gjenopptas etter vanlig 7 dagers tablettfri periode (for 21 tabletters brett) eller placeboperiode (for 28 tabletters brett).

Skrevet

Det stemmer det gjesten skriver (eller limer inn da :) felleskatalogen er god å ha), du kan bare bruke de GULE pillene til å utsette mens.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. Da gjør jeg det, tusen takk for svar jenter...

Skrevet

Aha, her fikk jeg også svar på det jeg lurte på. Gjorde et søk, og poff så kom det opp en ny tråd. Da slipper jeg mens på ferieturen min, jeg også :)

Men en liten detalj: Man er beskyttet selv om man kødder med inntaket på denne måten? :sjenert:

Skrevet

Så lenge du "kødder riktig", bare de GULE pillene, og ikke mer enn ti ekstra gule piller, så er du beskyttet.

Om du begynner å rote på annet vis, så kan du få for lave hormondoser og ikke være sikkert beskyttet (samt få blødning likevel)

Skrevet
Så lenge du "kødder riktig", bare de GULE pillene, og ikke mer enn ti ekstra gule piller, så er du beskyttet.

Om du begynner å rote på annet vis, så kan du få for lave hormondoser og ikke være sikkert beskyttet (samt få blødning likevel)

Jeg skal kødde riktig, jeg ;) Trenger bare å få utsatt den skiten i 4-5 dager.

Tusen takk for svar, Malama :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Dette har jeg gjort. Ikke vær bekymret om mensen er ganske forsinket etter du har tatt din siste gule pille, eller om blodet er kølsvart. Jeg gjør ikke det der igjen, men skjønner du vil siden du skal bade.

Mensen varte forresten i 9(!!!) dager da jeg utsatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...