Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Er det dyrt i Thailand?

Lønner det seg å reise til Vietnam eller Kambodsja når man tenker økonomi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nå er det 4 år siden jeg var i Thailand sist. Men "dyrt" er ikke det første ordet jeg vil bruke for å beskrive Thailand for å si det mildt :) Vi lever i et høykost land og mer eller mindre samme hvor man reiser så er det billigere. Og i Thailand kan man leve veldig billig. Man kan få veldig billige hotell og man kan få seg lokal mat til en slik og ingenting. Men det er helt sikkert billig i Vietnam og Kambodsja også :-)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Takk for svar :) merkelig, jeg syntes noen skrev her at Thailand var blitt "dyrt". Kanskje det ikke er det da :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Dyrt? er du morsom? Ingen krok i verden er billig som det var på 70-tallet, om det var det de siktet til, så er vi heller ikke på interrail lenger heller da.

Vi betaler 500 kr pr natt i 5 stjerners hotel.

http://huahin.regency.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp

Kommer ann på om du bestiller på nett, som alltid er billigst!

www.asiarooms.com her kan du se anmeldelser av gjester på alle hoteller i hele asia, usensurert. Har skrevet her selv.

Norsk standar i hotellrom koster ca 150 kr pr natt. Helt greit, men er det først rimlig koster vi på hotellet litt ekstra , hvor ofte får man levd som kongelige da???

Mat er billig, roomservice, taxi osv er billig.

Fake vesker med litt str på ca 200 kr, OM man kan prute...

Herre Gud som jeg skal shoppe...Briller fra Fendi osv 1500 kr m glass. Jeg har vel 7 par briller nå, og kjøper kontaktlinser med styrke og farger ca 124 for ett par. Ikke noe å stusse over.

Flybilletten kan man oxo få billig, om man leter.

Vi skal reise nå, og betalte 3500 kr pr pers med Fin Air ,

mellomlander i Finland... pr. pers!

Skrevet

Ja, det er dyrt. I Phuket området har prisene steget med 50 % etter tsunamien.

Vi var i Phuket i mars. Bodde i Kamala, og tok flere ganger tuk tuk til Patong. En kjøretur på ca 10 min. Det betalte vi 300 baht for. Til sammenligning så tjente vaskedama på hotellet 195 baht om dagen. De tar seg fett betalt hos turister.

Noen vi kjenner har vært 2 ganger i Vietnam. Der er det enda superbillig. Så hvis du vil ha det billigst mulig, bør du heller reise til Vietnam.

Skrevet
Ja, det er dyrt. I Phuket området har prisene steget med 50 % etter tsunamien.

Vi var i Phuket i mars. Bodde i Kamala, og tok flere ganger tuk tuk til Patong. En kjøretur på ca 10 min. Det betalte vi 300 baht for. Til sammenligning så tjente vaskedama på hotellet 195 baht om dagen. De tar seg fett betalt hos turister.

Noen vi kjenner har vært 2 ganger i Vietnam. Der er det enda superbillig. Så hvis du vil ha det billigst mulig, bør du heller reise til Vietnam.

Jeg syns ikke det er dyrt der, ikke i forhold til norge ihvertfall.. 300 baht er vel ca 60 kr. Vi leide bil med sjåfør og guide i 8 timer, da kjørte de oss rundt, det betalte vi 4500 baht for, ca 900 kr. Og det er jammen ikke mye for en hel dag.. :)
Skrevet

Kommer ann på om du bestiller på nett, som alltid er billigst!

Det billigste du kan gjøre, er å dra ned i lavsesongen, gå fra hotell til hotell og prute prisen ned. Taximannen vandret rundt med oss i Ao Nang med kofferten min. En liten slant til han når du finner din pris på hoteller/resorter.

Vi bruker å kikke på nettet, lese hva folk sier om resorter. Velger oss ut noen stykker som vi drar til og forhandler egne priser. Får det alltid litt billigere siden det er lavsesong.

Thailand er billig! Mye billigere enn middelhavslandene.

Skrevet
Jeg syns ikke det er dyrt der, ikke i forhold til norge ihvertfall.. 300 baht er vel ca 60 kr. Vi leide bil med sjåfør og guide i 8 timer, da kjørte de oss rundt, det betalte vi 4500 baht for, ca 900 kr.  Og det er jammen ikke mye for en hel dag.. :)

Nei i forhold til Norge er det selvsagt ikke dyrt. Men vaskedama på hotellet vi bodde på må jobbe 4,5 uker for å tjene 4500 baht. Så da kan du nok tenke deg for en blodpris dere egentlig betalte ;)

Skrevet
Nei i forhold til Norge er det selvsagt ikke dyrt. Men vaskedama på hotellet vi bodde på må jobbe 4,5 uker for å tjene 4500 baht. Så da kan du nok tenke deg for en blodpris dere egentlig betalte ;)

En lege tjener rundt 12 000 bath i mnd, noe som er rundt 2000 norske kr. Så nei Thailand er ikke dyrt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...