Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Urk! Jeg føler jeg går og faster. På sommeren klarer jeg nesten ikke spise, uansett om jeg har lyst, og det er jo ikke så bra i lengden. I går hadde jeg ei halv skive og ei halv hamburger. Så sa det stopp, gitt! Jeg kan gå rundt og syte og klage over at jeg er så sulten, og magen høres ut som et tordenvær, men når maten endelig er foran meg, så orker jeg den ikke. Flere som får semispiseforstyrrelser på sommeren?
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har det også sånn. Har så lyst på maten, men så orker jeg nesten ingenting. Grusomt.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Takk for svar! Det er vel bare varmen... i går spiste jeg nesten en halv peppes pizza da Men hadde jeg hevet innpå de to siste stykkene, hadde jeg nok kastet dem rett opp igjen. Ugha
Malama Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Varmen kan ha en sånn effekt på flere av oss ja. Prøv å ha LETT mat tilgjengelig. spise lite og ofte, dersom du ikke orker mye mat hver gang. spise youghurt. spise kavring med sukker og melk (en slager i varmen fra mitt barndomshjem i alle fall) Spise salat. Sats på å legge selve middagen til kvelden, etter at en verste varmen er over. Det frister bare ikke med middag klokka 4-5 mår sola steiker på sitt varmeste. Også er det ikke alle middager som frister like mye heller.
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har det på samme måte. Spiser for lite nå i varmen. Har frukt liggende i kjøleskapet og tvinger i meg et eple nå og da. Har gått ned noen kilo og det trengte jeg ikke. Puppene mine blir mindre Orker heller ikke å lage mat, men klarer å få noe ned dersom jeg kjøper det ferdig.
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Spist frukt! Og det viktigste: drikk mye vann!
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Det er nesten så jeg misunner dere. Jeg har kastet i meg som aldri før de siste dagene. Må bli flinkere nå. Ja.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Melon er frukt! Det spiser jeg som en gris, men føler ikke det dekker behovet mitt? Dessuten tisser jeg 20 ganger av en liten bit! Hulk Renner igjennom meg som alkohol!
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Melon er deilig. Og masse vann i, derfor du tisser mye, og det er bare bra. Og melon er sunt: inneholder noe A- og C-vitaminer samt kalsium og andre mineraler (fra frukt.no).
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #10 Skrevet 28. juli 2006 Bare for å sveise to tråder sammen; Kan melon være noe for å hjelpe mot min UVI?
Yme Skrevet 28. juli 2006 #11 Skrevet 28. juli 2006 Bare for å sveise to tråder sammen; Kan melon være noe for å hjelpe mot min UVI? ← UVI... *Tenke tenke* Ulovlig VeggIntelligens! Jeg er driiitsmart da!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #12 Skrevet 28. juli 2006 Når du tisser blodklumper og fortsatt greier å dra en spøk, kan jeg le av den.
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #13 Skrevet 28. juli 2006 Man skal iallefall drikke og tisse mye når man har UVI. Men ellers så er det tranebærkapsler som kan hjelpe mot UVI.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #14 Skrevet 28. juli 2006 Bruker alt det der, men tenkte siden melon er så "tissete" så kanskje det går fortere å få det ut?
Gjest |H| Skrevet 28. juli 2006 #15 Skrevet 28. juli 2006 Det beste hadde vært om du kunne spise frust med mer syre i, som f.eks appelsin. eller du kan jo bare drikke appelsinjuice. En gang jeg hadde UVI drakk jeg 1 liter appelsinjuice, og heldigvis forsvant det! Man tisser ofte når man har UVI, så om du hadde latt være å spist melon, hadde du nok kanskje gått på do like ofte fordi. Prøv å drikk masse appelsinjuice! Mitt tips til deg!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. juli 2006 #16 Skrevet 28. juli 2006 Fortsatt UVI, Towelie? Ta en tur til legen før du får nyrebekkenbetennelse.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #17 Skrevet 28. juli 2006 Jeg orker heller ikke mye mat nå i varmen.. Like greit så slipper man ha samvittighet for at man spiser for mye Men man blir jo så slapp..sovnet nettopp på jobb.. Drikker mye vann om dagen da.. å det renner rett igjennom meg å! Flyr på do nesten hver time!
Gjest Hallo Skrevet 28. juli 2006 #18 Skrevet 28. juli 2006 Apropo UVI og melon. Dersom du tisser ofte når du spiser melon kan det hjelpe for å forebygge eller ta knekken på en begynnende UVI siden det er bra å tømme blæren ofte. Du "skyller" da ut en del av bakteriene. Som skrevet tidligere er sure drikker bra fordi de lager dårlige vekstvilkår for bakteriene, men "blæreskylling" er bra uansett
Yme Skrevet 28. juli 2006 #19 Skrevet 28. juli 2006 Når du tisser blodklumper og fortsatt greier å dra en spøk, kan jeg le av den. ← aaahah! Urinveisinfeksjon! Jeg er så glad for at jeg er gutt, for det er så mye vanskligere for å oss å få sånt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå