Gå til innhold

utflod og svie

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det svir i skjeden og i tillegg har jeg fått endel utflod.

Noen som vet hva det kan være og om man kan få kjøpt noe for det, reseptfritt på apoteket?

Jeg vil helst slippe å gå til gynekolog.. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svie fra skjede KAN være soppinfeksjon du har. Du kan prøve deg med en Canestenkur. Stikkpiller og krem i en 2-3 dager.

MEN - og dette er viktig - hvis det ikke gir seg med kløe etc iløpet av en 3-4 dager MÅ du få kommet deg til lege slik at han kan foreta en GU på deg! Svir det når du tisser? Det kan i så fall være en UVI (urinveisinfeksjon) og da MÅ du til lege og få reseptbelag medisin (mest sannsynlig Trimetoprim)

GU er ikke gøy - vet det - men må man så MÅ man!!

Gjest gjest1
Skrevet

soppetisopp. Med mindre du hadde sex i går, er sår, og det kun er gammelt "naturvann" fra mannen som renner ut ;)

Men hvis ikke, kjøper du cannesten. Funker ikke det, så ville jeg tatt turen og skræva for dama.

Skrevet

Takk for raske svar!

Det svir litt når jeg tisser, men har hatt UVI før og det kan ikke sammenliknes med symptomene jeg har nå.

Jeg har også vært lite flink til å tisse etter sex.

Jeg får ile til apoteket og kjøpe canesten.

Hjelper det ikke, får jeg bare ta turen til gynekologen.. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

:klø:

Hva har GU med UVI å gjøre? UVI testes med urinprøve, og de aller fleste andre tester av skjedesekret (bakteriell vaginose ol) kan kvinnen ta selv ved at hun får en q-tips liknende sak, og blir sendt på toalettet for å ta ut sekret selv.

(Unntaket er celleprøver, men før eller senere kommer vel “Sen-C-Test” el til Norge.)

Skrevet

GU og UVI kan ha noe med hverandre å gjøre gjest 1207. Hvis man har gått på Canesten kur i f.eks 3-4 dager (kanskje 6-7 dager) og det IKKE hjelper vil en ansvarlig lege måtte be pas. om å legge seg i stolen for å titte om det er no anna på gang. Så vil også pas måtte avlegge urinprøve/strips. Utfra de svarene kan legen foreskrive Trimetoprim, f.eks.

Til TS - nå som det er så varmt og klamt om sommeren kan det også være en god ide å IKKE være våt/fuktig nedentil. Skift undertøy ofte, og en annet råd (mer kjerringråd) kan være å spise/drikke yoghurt el. Cultura melk. (det får opp Ph verdien i skjeden)

Lykke til da :)

Gjest Gjest
Skrevet
GU og UVI kan ha noe med hverandre å gjøre gjest 1207. Hvis man har gått på Canesten kur i f.eks 3-4 dager (kanskje 6-7 dager) og det IKKE hjelper vil en ansvarlig lege måtte be pas. om å legge seg i stolen for å titte om det er no anna på gang. Så vil også pas måtte avlegge urinprøve/strips. Utfra de svarene kan legen foreskrive Trimetoprim, f.eks.

Da er det vel bare jeg som har vært heldig, og blitt sjekket for UVI for å se om det er det før det blir lett etter andre årsaker (noe som kan ha noe med at jeg hadde blitt ganske så hissig om en lege hadde insistert på GU for noe som kan undersøkes med urinprøve, og det vet legen min ;))

Skrevet

Ah, ja det blir jo så klart noe annet Gjest 1217. Men jeg snakker også litt av egen erfaring. Legen min ba meg klatre opp på stolen slik at hun fikk se hva som foregikk "oppi høna" :ler: Hun kunne konstatere hissig UVI av urinstripsen og heftig soppinfeksjon...akk ja...

Heldigvis er det mange ÅR siden siste "attak".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...