Gå til innhold

Likør og konjakk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Er helt grønn når det gjelder slikt, lurer på hvordan vi skal beregne hvor mye baileys og konjakk vi skal kjøpe inn til kaffen? Hvilke glass skal det drikkes av? Størrelse på glassene? Hvor mange glass får man av ei litersflaske? Og hvordan skal det serveres? Tenkte å sette fram i plastglass på et sølvfat slik at de han hente seg selv. Er det vanlig med ett glass hver eller?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal prøve å hjelpe deg.....

Det er forholdsvis vanlig å servere 4 cl. Gjør du det får du 25 glass per litersflaske. Om du beregner ett eller flere glass er jo helt opp til dere. Selv har vi valgt å gå for ett glass, men har tatt i litt i innkjøpene, slik at det nok blir en del til overs. Det havner i såfall i baren etterpå.

Cognac serveres normalt i cognac-glass og likør i likørglass ;) Er helt greit å fylle i glassene på forhånd og sette de på ett brett eller rett på bordet slik at gjestene henter selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Okei, takk for rask og god hjelp!! :klem: Satser på ett glass hver vi også.

Så det er vanlig å ha samme mengde både av likør og konjakk, altså 4 ml?

Hehe, men hvordan ser likørglass ut da? Tror jeg vet hvordan konjakkglass ser ut, men ikke likør... Har tenkt å kjøpe inn plastglass som kastes etterpå skjønner du ;)

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

har søkt litt på div glass nå, så nå vet jeg hvordan både likør og konjakkglass ser ut ;) Har et nytt spørsmål:

Vet noen om og evt hvor man kan kjøpe konjakk og likørglass i plast?

Skrevet (endret)

Litt usikker på den, men vet at du får kjøp noen likør-liknende plastglass på Smart Club. Mulig de også har cognac, men det så jeg ikke etter og la derfor heller ikke merke til det. Nille har også et greit utvalg av glass, men vet ikke om de har de typene du trenger. Om du ikke vil ha plast så har IKEA ihvertfall rimelige likør-glass (tror det var 39,- for 6 stk).

Mulig Europris også har?!?!

Endret av miss77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...