Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Hvorfor lukter svetten min løk?? er det normalt? :S jeg synes jeg svetter så mye.. ikke sånn at dråpene pipler nedover.. men blir veldig lett fuktig under armene, og bruker aluminiumsklorid når jeg giddr (3 ganger i året) .. er det normalt at svette lukter RÅ LØK?? jeg vet dere er så smarte helseguruer som kan hjelpe meg med løk-svette........... jente på 19 her,
Spoven Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Hvis du håndterer/spiser mye rå løk så kan nok lukten skilles ut med f.eks. svette. Men har ikke hørt om at svetten lukter løk av seg selv..?
Maja23 Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Hvis jeg har spist/håndtert rå løk,kan jeg lukte løk i et par dager etterpå...skikkelig guffent! passer på å ikke ha noe med løken å gjøre om jeg skal ut blandt folk...
Gjest gjesta Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Det kan nok stemme det. Innimellom synes jeg det lukter skikkelig svette når jeg kutter løk, særlig hvis den får ligge litt før jeg bruker den. Dessuten lukter gatekjøkken svette, og jeg tror det kommer av løken. Dermed har nok løk og svette en del til felles, selv om kanskje noen har en mer løkete svette enn andre. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men du bruker vel en god deodorant daglig? Hvis man er ren under armene og bruker deodorant, pleier det ikke å lukte noe av den ferske svetten, annet enn kanskje en forsterket deodorantlukt. Apropos dette anbefaler jeg luktfrie produkter dersom du svetter en del, siden jeg synes det kan bli en litt kattetissaktig lukt ellers. Jepp, det finnes mange lukter man må passe seg for!
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 sweet jane, du er inne på noe. jeg er ikke så flink til å bruke deodorant, fordi svetten lukter ikke ellers, og jeg liker å være "naturlig" eier ikke tålmodighet til deodorant, men får vel begynne med deodorant igjen. Takk jenter. =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå