Gå til innhold

Alene på nyttårsaften


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal være alene i kveld, og det er helt ok. Har vært alene med sønnen min i en uke nå, og er rimelig sliten.... :ler: Han er ikke så gammel da og ganske vilter av seg. "Gamle mor" blir sliten av å leke hest dagen lang...Ja, nå er han hos faren.

Er det flere som er alene i kveld? :D

Antar at det er "verre" å være alene på julaften da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei

er selv syk og svak og dårlig bak og orker ikke tanken på å gå ut med venner og feste og stå i! dessuten er det alt for kaldt for syke meg, sp jeg skal sitte hjemme alene jeg også! så da er vi to:)

det er bare nyttårsaften, det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært alene før, og kunne godt tenke meg det i år. Dersom man føler seg ensom er det ganske trist, men føler en ikke for å være ute er det helt ok. Masse bra på tv... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble ikke invitert på noen fest i år. Isteden inviterte jeg en likesinnet (over 30 år og singel) på en bedre middag hjemme hos meg. Vi hadde en kjempekoselig nyttårsaften.

Alle de nærmeste venninnene mine har barn eller er i en etablert situasjon hvor nyttår feires med familie, og aller helst på en hytte langt oppe på fjellet (Det høres veldig koselig ut...).

Familienyttårsaften er ikke særlig aktuelt fordi jeg bor i Oslo, mens foreldrene mine bor et annet sted i landet. Jeg feiret jul der, men måtte hjem til Oslo for å jobbe i romjulen. I fjor var jeg hos foreldrene mine på nyttårsaften. Siden jeg ikke har holdt kontakten med jevnaldrende på fødestedet mitt, ble jeg heller ikke da invitert til noen fest. Det endte med at foreldrene mine satt og syntes synd på meg hele kvelden. Da føler man seg passe mislykket ...

Jeg tror egentlig at min situasjon er typisk for mange single personer i begynnelsen av 30-årene (og oppover). Nyttårsaften er ikke det det en gang var...

Eili

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker for meg som at det å være alene på nyttårsaften er noe helt forferdelig og ikke sosialt akseptert.

Nyttårsaften er den mest oppskrytte dagen i året - og er nesten alltid garantert fiasko - mye på grunn av at folk blir så enormt sentimentale.

De siste åtte årene har jeg kun opplevd 2 nyttårsaftener uten bråk - med bråk mener jeg slåsskamper, uvettig oppskyting av fyrverkeri, krangling mellom bestevenner og par, for ikke snakke om de som dukker opp ubedt på fest.

Nå skal det være sagt at mine aller beste venner har der aldri vært bråk med, men dem som er venner av venner, bekjente osv...

Jeg har vært alene på èn nyttårsaften, og ja, skal innrømme at det var litt stusselig, men så gale var det da ikke. Hvis en er ufrivillig alene og ensom på denne dagen, er det veldig trist, så ikke tro at jeg bagatilliserer det på noen måte.

-SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå skal det faktisk sies at jeg ikke ble alene denne kvelden - for sannelig min hatt det dukket opp en katt.. :ler:

Ble bedt i et koselig lag senere på kvelden. :D

Så jeg har faktisk aldri vært alene 'en nyttårsaften(ei heller julaften), så det var fordi denne kvelden så ut til å bli min første alene at jeg skrev dette. Men jeg tror nok jeg hadde klart å være alene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært alene flere nyttårsaftener jeg. Noen ganger frivillig - andre ganger ikke.

Jeg har aldri likt denne dagen - av forskjellige årsaker. Vil ikke komme inn på årsakene nå - men det kommer ikke av bråk og den slags. Har med meg selv å gjøre.

Det er bedre å sitte hjemme alene - enn å sitte i selskap/sammen med andre og "late som".

I år hadde jeg ikke lyst til å gå bort i det hele tatt. Ble invitert - og sa ja.

Angrer ikke egentlig - men satt hele kvelden og ventet på å gå hjem. Hadde det vondt inni meg.

Hadde det hyggelig der jeg var, koste meg innimellom tankene mine - men ............... 8) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...