Gå til innhold

Haster! Jordbær-


Gjest Gjest_Litjtuppa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Litjtuppa_*

Jeg gifter meg den 12.august og skal ha jordbær og is til dessert. Problemet er at jordbærsesongen trolig er over da, slik at vi ikke kan kjøpe ferske bær den dagen.

Lurer derfor på om noen vet av metoder for å oppbevare friske bær slik at de holder seg penest og friskest mulig? Må kjøpe snart og fryse ned på en eller annen måte, uten at de blir så slappe og klissette. Noen som vet av gode løsninger? Svigermor mente å ha hørt at kokker vet av en god måte, er det noen kokker her kanskje? *litt desperat nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er det ikke bedre å velge sesongens bær, da? Frosne bær er virkelig ikke det samme.

Is med blåbær er minst like godt, spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jordbær kan dessverre ikke oppbevares friske i 14 dager til. Jordbær er definitivt ferskvare, som må konsumeres innen et døgn. Jeg har jordbær i kjøleskapet som er tre døgn gamle og de må jeg bare kaste, de mugner fortere enn fy.

Eneste mulighetne din til å servere jordbær er å rense og fryse ned. Og da blir det jo ikke "friske" jordbær, men bløte... (selv om jordbær er godt uansett...)

Skal du rense masse jordbær bør du skynde deg. Her får man bare kjøpt små jordbær (de er størst helt i begynnelden av sesongen), så det er et herk å rense ti milliioner små jordbær i forhold til hundre store... Lykke til ihvertfall. Jeg ville nok vurdere en annen frukt/bær som tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...