Gå til innhold

å kjøpe mobil på internet


Viviwoom

Anbefalte innlegg

Har en Sony Ericson telefon som begynner å vise tegn til å gå dukken snart, så det er på tide å bytte den ut. Etter litt om og men, bestemte jeg meg for at jeg vil kjøpe meg en Nokia 6280. Har lyst til å bestille en på internet, men... Jeg er helt analfabet når det gjelder sånne ting :sjenert:

Altså, når jeg kjøper en telefon uten abonement slik, vil sim kortet fra den gamle telefonen passe i den nye telefonen? Passer alle sim kort i alle mobiler???

Jeg har spurt andre om dette, og fått tre forskjellige svar. FORVIRRET!!! :forvirret:

...hjelp... :grine::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

1) Det kommer an på hvor gammelt simkortet ditt er. Gamle(eldgamle) simkort hadde en annen volt enn det nyere telefoner er beregnet for.

2) Alle simkort passer ikke nødvendigvis i alle mobiler. Dersom du f.eks. har Netcom abonnement og kjøper en Telenorlåst telefon, vil du ikke kunne bruke simkortet ditt. Eller... Det vil fysisk kunne passe i telefonen, men du vil ikke få kontakt med nettverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjøpe du en telefon uten abb sånn, så skal den ikke være operatørlås.

Og med mindre du har et eldgammelt simkort, å vil det passe ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldgammelt er det ikke :) Modellen er jo bare tre år, tror jeg (men jeg husker ikke hva den heter. ARGH!). Men det er kanskje eldgammelt i mobilår. Nesten sånn som hundeår :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjøpe du en telefon uten abb sånn, så skal den ikke være operatørlås.

Og med mindre du har et eldgammelt simkort, å vil det passe ja.

Den kan faktisk fortsatt være operatørlåst, men da selvfølgelig uten bindingstid på et spesielt abonnement. Det vil i tilfelle være opplyst der du kjøper den. Jeg sitter nå å søker på diverste tlf på nett som skal være uten abonnement, men flere av de jeg finner er operatørlåst fordi. Helt idiotisk i grunn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips ang. operatørlås. Ta med telefonen til en mobilforhandler og be om å få oppdatert softwaren. Da vil all info bli slettet på fonen, og operatørlåsen blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd. Jeg skal være sikker på at den telefonen jeg kjøper, er uten operatørlås :)

Okay, nå har jeg funnet ut at jeg har en Sony Ericsson T610. Teller det som eldgammelt, eller tror dere det går greit? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke akkurat svar på innlegge ditt, men tenkte jeg skulle komme med en kommentar likvel - til advarsel... :) Skal du bestille 6280 så pass på at du får oppdatert firmware (tror jeg det heter) Det har vært en svakhet med den modellen, og fører til at den plutselig kan blacke ut. Har selv vurdert den, men har fått flere som anbefaler Nokia 6233 i stede for. Tror kanskje jeg ender opp med den i stede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke akkurat svar på innlegge ditt, men tenkte jeg skulle komme med en kommentar likvel - til advarsel... :) Skal du bestille 6280 så pass på at du får oppdatert firmware (tror jeg det heter) Det har vært en svakhet med den modellen, og fører til at den plutselig kan blacke ut. Har selv vurdert den, men har fått flere som anbefaler Nokia 6233 i stede for. Tror kanskje jeg ender opp med den i stede...

Kanskje det heter software... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at mitt sim kort er 8 år gammelt. Jeg har kjøpt ny mobil mange ganger & det har aldri gitt meg problemer i forhold til alderen på kortet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det heter software... :overrasket:

Nei, firmware er nok det riktige ordet. Det er en oppgradering av softwaren fordi produsentene finner feil/ting å forbedre ettersom produktene kommer i bruk.

Det burde ikke være noe problem med sim-kortet ditt, men dersom det skulle bli det, er det enkelt å ringe til kundeservice å få dem til å sende deg et nytt. Det burde ikke ta mange dagene (men kjedelig når du sitter der med den nye telefonen og ikke får brukt den da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok :)

Høres ikke spesielt morsomt ut med en mobil som har det med å kræsje, nei. Kanskje jeg skal vurdere 6233 istedet. Uansett så må jeg vente et par uker før jeg får lønning :sur:

Finner vel ut av det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...