Gjest Sjarm - trådstarter Skrevet 30. juli 2006 #21 Skrevet 30. juli 2006 Er det noen som er enige/uenige i det gjest over her sa om at det er dumt å 'studere bare for å studere'? Jeg har fylt 22 år, og føler at jeg skulle begynt på en utdanning, fått meg en bachelorgrad... :icon_question: Føler et press om utdanning kan man si... Hvilken verdi har en bachelor dersom den ikke er innen noe jeg har lyst å jobbe med? (Som i mitt tilfelle personalledelse vs. markedsføring/nyskapning.)
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #22 Skrevet 30. juli 2006 Gjest: Saken er at jeg ikke brenner for dette studiet, fordi jeg ikke skjønner hva jeg kan/skal bruke det til i forhold til jobbønskene mine. (Ha en jobb der det er visse elementer av uforutsigbarhet/spenning, der jeg får være litt kreativ, liker markedsføring og nyskapning.) Jeg lagde denne tråden for få input, for å bli mer sikker på om studiet er noe for meg eller ikke... ← På bakgrunn av all informasjonen du har opplyst om her, ville ikke jeg anbefale at du begynte på dette studiet. Ut fra dine interesser/motivasjon høres det ut som om det kunne passe deg mye bedre med 1 år på Norges Markedsføringshøgskole (NHM), eller 1 års studium på Næringsakademiet eller 1 år på BI - hvertfall som en start. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #23 Skrevet 30. juli 2006 Det jeg ikke forstår er hvordan områdene personal, nyskapning og kreativitet henger sammen. Jeg mener at du må bestemme deg for enten personal - eller nyskapning. Husk at dette er to helt vidt forskjellige områder du er interessert i her.
Gjest Sjarm - trådstarter Skrevet 11. august 2006 #24 Skrevet 11. august 2006 Nei, gjest, det er det jeg også har problem med å forstå, hvordan jeg kan få kombinert disse to. Så studiet er kanskje ikke det rette for meg. Noen som har kommentarer til hovedinnlegget mitt?
Gjest LilSweetie Skrevet 11. august 2006 #25 Skrevet 11. august 2006 Hvorfor søkte du egentlig på dette studiet? Hva tenkte du at du kunne bruke det til da du søkte?
Gjest Sjarm - trådstarter Skrevet 14. august 2006 #26 Skrevet 14. august 2006 LilSweetie: Jeg tenkte at jeg er utpreget sosial, og ønsker meg en jobb der jeg får treffe mye mennesker. Men det kan jeg sikkert i mange yrker? Har interesse for psykologi etc., hvordan mennesker omgås hverandre. Men kanskje mer mot forbrukersosiologi...
Gjest Sjarm - trådstarter Skrevet 14. august 2006 #27 Skrevet 14. august 2006 ...Egentlig kunne jeg tenkt meg å studere markedsføring, men blir en smule skremt av at det koster så mye, og vet ikke om jeg klarer økonomien. Har en hjerne som er skrudd sammen i en mer kreativ retning. Kommentarer eller tips?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå