Vannflaske Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Jeg er lei av kondom og vil bruke annen prevansjon. Kan ikke bruke p-piller fordi mamma har hatt blodpropp. Noen i samme situasjon som vet om noe annet man kan bruke?
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Jeg ble anbefalt spiral før fastlegen min skjønte at jeg kunne gå på pillen selv om jeg er hjertepasient. Mini-pille? Selv er jeg imot spiral, men det er det jo ikke sikkert du er
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Pessar, femcap, lea’s shield, ovusoft, eller kombinasjoner av dette.
La Luna Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg er lei av kondom og vil bruke annen prevansjon. Kan ikke bruke p-piller fordi mamma har hatt blodpropp. Noen i samme situasjon som vet om noe annet man kan bruke? ← Er det noe du har tenkt ut sjøl eller er det noe legen har sagt.....? jeg går på p-piller selv om foreldra mine har hatt det, legen sa det var greit under oppsyn.
Vannflaske Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2006 Det er ikke "noe jeg har tenkt ut selv", nei. Men det beste er vel å snakke med legen en gang til, så da skal jeg gjøre det en vakker dag! =P
La Luna Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Det er ikke "noe jeg har tenkt ut selv", nei. Men det beste er vel å snakke med legen en gang til, så da skal jeg gjøre det en vakker dag! =P ← Ingen vits i å ta sånn på det du, veit bare at noen tror de automatisk blir stryki som p-pillekandidater når noen i familien har blodpropp. Hvordan kunne jeg vite at du ikke var en av dem?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Jeg er lei av kondom og vil bruke annen prevansjon. Kan ikke bruke p-piller fordi mamma har hatt blodpropp. Noen i samme situasjon som vet om noe annet man kan bruke? ← cerasette kan brukas, sjøl om slektå he blodpropp... går på dei sjøl å e veldi gla får d SLEPPE MENSEN!!!!:-D
Vannflaske Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2006 Slipper mensen? Hvorfor? Jeg syns det er skummelt å ikke menstruere! Kommer dessuten til å gå i ikonstant angst for å å være gravid
Elze Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Ingen spiral på meg! ← Hvorfor ikke? Jeg var superfornøyd med spiral (kobberspiral). Kan heller ikke bruke hormonprevensjon.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Slipper mensen? Hvorfor? Jeg syns det er skummelt å ikke menstruere! Kommer dessuten til å gå i ikonstant angst for å å være gravid ← eg he d når eg føle får d... bare å droppa pillene någen dage eg lige dei jaffal
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #13 Skrevet 1. august 2006 eg he d når eg føle får d... bare å droppa pillene någen dage eg lige dei jaffal ← Håper du er klar over at du ikke er trygg på en uke om du dropper en Cerazette pille?
yenoh Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Slipper mensen? Hvorfor? Jeg syns det er skummelt å ikke menstruere! Kommer dessuten til å gå i ikonstant angst for å å være gravid ← Fordi det er likt hormoninnhold i alle 28 pillene, dvs "konstant" tilførsel. Eggløsningen hemmes, og livmorslimhinnene blir "tørre"(mensen er jo et resultat av at slimhinner fra livmoren støtes ut fra kroppen). Ingen slimhinner å støte ut = ingen blødning. Men det er ikke alle som slepper mensen, noen får uregelmessig, noen har regelmessig blødning. Jeg er blant de som ikke har blødning, jeg tar en gravitest en gang i måneden, evt annenhver måned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå