Gå til innhold

Sandwitch med ovnstekte grønnsaker


*Heidi*

Anbefalte innlegg

I ett av spis bedre bladene er jeg sikker på at jeg fant en oppskrift på en sandwitch som hadde ovnstekte grønnsaker,squash bla, og peste og mozerella på.. noen som vet om en sånn oppskrift eller som har det spis bedre bladet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å bruke godt brød, smøre på pesto og legge på skiver av grillede grønnsaker (jeg kan tenke meg at tomater, champignon, løk, hvitløk, squash, aubergine og paprika er godt her) og skiver av mozzarella. Du kan sikkert grille smørbrødet raskt i ovn også, slik at osten smelter litt, om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å bruke godt brød, smøre på pesto og legge på skiver av grillede grønnsaker (jeg kan tenke meg at tomater, champignon, løk, hvitløk, squash, aubergine og paprika er godt her) og skiver av mozzarella. Du kan sikkert grille smørbrødet raskt i ovn også, slik at osten smelter litt, om du ønsker det.

Ok, men bør jeg marinere grønnsakene? hvor lenge burde jeg ha dem i ovnen, og hvor varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men bør jeg marinere grønnsakene? hvor lenge burde jeg ha dem i ovnen, og hvor varmt?

Jeg ville stekt dem i panne, gjerne med hakket hvitløk og chili (istedet for å marinere) for ekstra smak. Hvis du vil steke dem i ovn ville jeg blandet med olje (og hvitløk/chili her også) og stekt ved 180-200 grader i ca 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

squash er det en grønnsak som passer i denne retten? går den ann å ovnsbake?

Ja, squash ville passe veldig godt her, og den kan fint bakes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...