Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kommet inn på sykepleien, deltid i Oslo - lurer egentlig bare på om det er noen andre her - som skal eller har gått der.

:rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Malina
Skrevet

Hvordan er deltidsstudiumet lagt opp? Dag/kveld og hvor mange ganger i uken?

Skrevet

Det er undervisning tre dager i uka, tirsdag-onsdag-torsdag. Undervisningen skjer på dagtid.

Gjest Malina
Skrevet

OK.

Har du hørt noe om hvordan de skal gjøre det i praksis-periodene?

Skrevet

Det er praksisperiodene som kommer til å bli tøffe for meg siden jeg da må være i praksis 5 dager i uken, dvs mand-fred, samtidig som jeg jobber.

Men jeg gleder meg veldig likevel :rosasmil:

Gjest Malina
Skrevet

Det kan jeg skjønne kan bli vanskelig,ja. Synes det er litt rart de har 100% i praksisperioden da- det er jo en grunn til at man tar det på deltid.

Jobbing er kjempe gøy...Du har all grunn til å glede deg! ;)

Skrevet

Min grunn er jo at jeg jobber ganske mye allerede... er nødt til det pga økonomien...

Så det blir tøft, men sikkert spennende :rosasmil:

Har du planer om å søke?

Gjest Malina
Skrevet

Kan skjønne det kan bli litt stressete for deg- ihvertfall i praksisperioden. Håper det går bra! :-D

Jeg skal søke på sykepleien,ja,men er usikker på om jeg skal ta deltid eller fulltidsstudiet. Er det ikke bare i Oslo de har begge mulighetene?

Jeg jobber på sykehus nå, og kunne godt tenke meg å fortsette i den jobben,så ta sykepleien ved siden av. 1 år mer er ikke mye....

Hvor stor stilling skal du ha ved siden av studiet?

PS: Litt morsomt...nicket ditt er det samme som avdelingen jeg jobbet på sist!

Skrevet

Nå har jeg en 75% stilling - og jeg håper så langt det er mulig å fortsette med det. Jeg vet det blir tøft, men jeg er så heldig å ha muligheten til å jobbe veldig fleksibelt. Så jeg satser på at det går... Men det blir som sagt praksisperiodene som blir vanskelige. Men samtidig ser jeg på det som en fordel at jeg jobber samtidig som jeg studerer...teori og praksis hånd i hånd :rosasmil:

Jeg vet bare at en kan ta både deltid og heltid ved høgskolen i Akershus, flere steder vet jeg ikke om.

Jeg tenkte en stund på å ta det på fulltid, men hvis jeg skal jobbe OG ha tid til mannen måtte det bli deltid - selvom det tar lengre tid, og som du sier 1 år er ikke så mye... :rosasmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...