Gå til innhold

Vinmonopol til alle kommuner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg lurer på en ting: er regjeringens forslag om at absolutt alle norske kommuner som ønsker det kan få eget vinmonopol, politisk vedtatt?

Noen som vet, eventuelt har en link til selve vedtaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den norske legeforeningen går i mot forslaget. Spør du meg; så er det diskrimirende...

De mener vel at det er sunnere at folk kjører mer bil på dårlige veier alternativt at de brenner hjemme... Begge deler er så vidt meg bekjent ganske risikofyllt...

Ærlig talt! Jeg bor på et sted med "basisutvalg" på polet og har vel aldri vært nærmere totalavhold noen gang! Jeg skal være rimelig "dritings" før jeg kjøper søt, tysk hvitvin og da er polet stengt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på det da lægeforeningen gikk så skarpt ut. Jeg antar at alle de mest befolkningstette kommunene allerede har ett utsalg eller flere, så hvor mange flere mennesker vil få et utsalg i sin kommune? Jeg vil tro det ikke er så mange. 10-20% av befolkningen? Isåfall er det ikke mye å bråke om fra lægeforeningens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I en eller annen lokalavis leste jeg intervju med en hoppende glad ordfører som ble sitert på "Tenk hva dette vil si for turismen!"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en eller annen lokalavis leste jeg intervju med en hoppende glad ordfører som ble sitert på "Tenk hva dette vil si for turismen!"

:ler:

Ja, man kan lure på hvor "avhengig" noen er av polutsalg... Men det virker til at det er sånn.

Har delvis bodd i en kommune uten polutsalg, og tilreisende fikk "hakeslepp" når de hørte at det ikke var polutsalg der...

Så til spørsmålet; det er nok ikke vedtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så til spørsmålet; det er nok ikke vedtatt.

Nei, det sier deg selv. Både Storting og Regjering er på ferie (egentlig helt utrolig at det er disse organene som må godkjenne dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det sier deg selv. Både Storting og Regjering er på ferie (egentlig helt utrolig at det er disse organene som må godkjenne dette).

Enig, det er helt utrolig at vi må helt dit for å få slikt godkjent.

Legeforeningen er vel imot alt som er gøy. Får ikke håpe Stortinget vedtar et idiotvedtak da: dvs. nei og avslag. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...