Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Jeg hadde sårt trengt et par karakterpoeng til og kikker derfor etter fag som kan tas som privatist, evt. fulltid over et halvt år. I den forbindelse tenkte jeg bl.a. på ex phil eller ex fac. Er det et emne som kan være greit å ha, eller ser det dumt ut med det på cv når man ikke tar det som endel av en universitetsutdannelse?
hecuba Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Tror ex phil inngår i de fleste bachelor- og masterstuder. Du får 10 poeng og ved at studiet kan taes som hjemmestudie. Stikk inn på sidene til UiO. Mener det står noe om det der. Det kan også taes som enkeltemne flere steder. Da over et halvt år. Tror ikke ex fac inngår i like mange studier som ex phil, men tror det er samme opplegget for det emnet også.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Du får 10 poeng og ved at studiet kan taes som hjemmestudie. ← Tror du må ha minst 30 studiepoeng for at det skal gi utslag på karakterpoengene. 60 studiepoeng(ett år fulltid)= 3 karakterpoeng og 30 studiepoeng=1,5 karakterpoeng, men etter det er det stopp.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Tror ex phil inngår i de fleste bachelor- og masterstuder. Master: Ja Bachelor: Nei
hecuba Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Tror du må ha minst 30 studiepoeng for at det skal gi utslag på karakterpoengene. 60 studiepoeng(ett år fulltid)= 3 karakterpoeng og 30 studiepoeng=1,5 karakterpoeng, men etter det er det stopp. ← For det første skulle det stå vet. For det andre jo studiet 10 poeng. Det er kanskje ikke nok, men det er jo det du får. Tror ikke det gir så veldig mye utslag, nei, men nå vet vi jo ikke hva slags poeng trådstarter har fra før. Dersom h*n f.eks. har tatt fag som gir 40-50 poeng på ett år, kan det jo være greit med et par fag til, og ser jo at det er praktisk med ting som kan taes uten oppmøteplikt.
hecuba Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Master: Ja Bachelor: Nei ← I en del bachelorgrader kan du ha bruk for ex phil, jo. Spesielt dersom du kan bygge videre til master. Jeg sa ikke alle. Trådstarter lurte på hvorvidt dette er noe man kan komme til å få bruk for, og i enkelete bachelorgrader er ex phil inkludert.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 Takk for tipsene alle sammen. Jeg må se meg om etter studier som gir minimum 30 studiepoeng slik at det gir litt utslag på karakterene mine. Noen forslag til ting som går an å lese hjemme ved siden av jobb?
hecuba Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Takk for tipsene alle sammen. Jeg må se meg om etter studier som gir minimum 30 studiepoeng slik at det gir litt utslag på karakterene mine. Noen forslag til ting som går an å lese hjemme ved siden av jobb? ← Det er mange studier som er delt opp slik at de skal kunne kombineres med jobb. Du burde ta kontakt med den lokale høgskolen. Nå som skolene er ute etter å fyle opp plasser, er de også veldig fleksible. Det går helt sikkert an å finne en ordning som passer deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå