Mrs N Skrevet 5. juli 2007 #1821 Del Skrevet 5. juli 2007 Har ikke akkurat telt etter, men regner med at det bæsjes rundt 3-4 ganger om dagen minimum Det var en rar diskusjon egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 5. juli 2007 #1822 Del Skrevet 5. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. juli 2007 #1823 Del Skrevet 5. juli 2007 hvordan sover jentene dine da? dvs.. i hver sin seng eller i samme? de tar vel ikke så stor plass enda at det er noe problem å få begge to i samme seng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 5. juli 2007 #1824 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg får komme med status herifra jeg også da... Her bæsjes det mange ganger for dag, så mange at jeg vet faktisk ikke hvor mange. Det mest slitsomme er om natta for hun våkner når jeg skifter på henne og jeg kan jo ikke la henne ligge natta gjennom i bæsj stakkar! Jeg slet med det samme de første ukene. Etter 3 uker tror jeg det var, så sluttet hun å bæsje på nattan. Rundt den tiden hun sluttet med det, spurte jeg da jeg var hos legen om det der. Og morsmelkbæsj er ikke sterk så de kan ha bæsjen i bleia lenge uten at det får noen konsekvenser for huden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 5. juli 2007 #1825 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg skifter kun bleie om natta hvis det er absolutt krise (dvs lukter veldig). Men når jeg skifter bleie så skiftes det før amming for han blir så søvnig av ammingen at han godt kan skiftes på før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #1826 Del Skrevet 5. juli 2007 hvordan sover jentene dine da? dvs.. i hver sin seng eller i samme? de tar vel ikke så stor plass enda at det er noe problem å få begge to i samme seng? De sover i samme seng foreløpig, men har to senger inntil hverandre på barnerommet. Spent på hvor lenge de kan sove sånn. Enn så lenge reagerer de ikke på at de dunker hverandre mens de sover, heller ikke på at en gråter, men de reagerer litt når vi har hatt en oppe og må løfte på dyna for å legge henne ned igjen. Ang bæsjebleier, så var det veldig hyppig i begynnelsen, gjerne til hvert stell, og et par ganger på stellebordet. Nå er det en eller to i døgnet, bortsett fra de gangene det går noen dager i mellom og de får vondt. Forresten lukter det ekstra ille etter at de begynte med erstatning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #1827 Del Skrevet 5. juli 2007 Noe litt mer koselig. I kveld har jentene hatt godt sovehjerte, og sovnet relativt tidlig, men tvilling 2 våknet mens jeg pumpet. Mannen satt litt med henne, men så tenkte jeg at jeg kunne jo prøve å amme litt mens melka rant av seg selv, og jammen tror jeg ikke vi fikk det til en liten stund. Var litt feil, men innimellom der virket det som om hun fikk ordentlig tak, og ikke bare i brystvortene, og så også at hun hadde melk i munnen. Hun gryntet og koste seg, og det hørtes ut som hun svelget, før hun etter en stund ikke ville mer. Da var det opp på skulderen, og hun rapte litt før hun sovnet. Om ikke annet har hun kost seg litt med hudkontakt med mamma'n sin, men virket som om dette gikk bedre enn noen gang før. Kanskje jeg skal prøve litt likevel, selv om jeg hadde slått det fra meg? Kanskje de kan få et og annet måltid sånn? Evt bare som et lite "mellommåltid" som kos og nærhet... Får se. Prøve med Tv 1 og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. juli 2007 #1828 Del Skrevet 6. juli 2007 Så flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 6. juli 2007 #1829 Del Skrevet 6. juli 2007 Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. juli 2007 #1830 Del Skrevet 6. juli 2007 Så bra. Kjempekos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. juli 2007 #1831 Del Skrevet 6. juli 2007 Så bra da! Ja, du må bare prøve igjen. Prøv å la de få brystet før du gir de flaska. Håndmelk brystet litt først så det er lettere for de å få ut melka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 6. juli 2007 #1832 Del Skrevet 6. juli 2007 Så koselig at du fikk gitt litt pupp :rødme: Ha ei fin helg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. juli 2007 #1833 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg tror kanskje det har noe med at de har blitt større, også i munnen??? At de nå får mer pupp i munnen og dermed ordentlig sugetak. Jeg synes det er lettere når jeg holder C- grepet. Da "glipper" hun ikke puppen så lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. juli 2007 #1834 Del Skrevet 6. juli 2007 Ja, det er absolutt lettere etterhvert som de blir større. Og da har de jo sugd en stund (flaske eller pupp) og skjønner litt mer om hvordan de skal gjøre det. Av og til hender det at Tiny ikke får ordentlig tak, men han fikser det selv nå så jeg trenger ikke starte på nytt lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #1835 Del Skrevet 7. juli 2007 Ja, skal absolutt prøve igjen. Så på barselgruppa at noen bare tok fram puppen, så ordnet barna resten selv. Imponert Her begynner jentene å kjenne igjen flaska, da. Gråter de, blir de ofte stille når de ser den Dessverre slet det seg litt med mer ammeprøving i går. På kvelden før jeg prøvde å amme, fikk jeg plutselig sinnsykt vondt i brystet/ryggen/øverst i magen og på sidene. Var alene hjemme med jentene, så fikk mannen til å komme seg hjem. Han brukte halvparten av tiden han normalt bruker fra der han var. Innen han kom hjem, hadde det gitt seg. Så kom det tilbake da jeg matet jentene på natta og holdt på en times tid eller noe. Skikkelig vondt - visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd det var veer på nytt, bare litt høyt opp Det ga seg igjen, og i ett-tida på fredag kom det samme tilbake, bare ikke fullt så vondt, så jeg lot det gå. Bosatte meg i dobbeltsenga med jentene og bare gikk for å hente mat til dem og stelle dem nå og da. Slet skikkelig da jeg måtte bære litt rundt på hun ene, som begynte å gråte skikkelig. Ungen gråt og mora gråt, og fant tilslutt ut at det var lurt å få far i huset hjem. Kjørte til legen, for var igrunn litt skummelt - i og med at det var vondt, var det også vondt å puste. Dumpet jentene hos foreldrene mine. Etter å ha lyttet på meg og trykket og dunket på meg både her og der, fant legen ut at det nok var muskulært, og at jeg enten hadde strekt meg, fått en vridning og/eller fått skikkelige kramper. Så da skulle jeg gå hjem og ta paracet og prøve å ikke ta så tunge løft fram til det gikk over. Etter å ha vært hos mamma og pappa en stund, dro vi hjem, jeg overlot alt til mannen og gikk og la meg, og da jeg sto opp for å pumpe i tre-tida i natt hadde det endelig løsnet. Hadde vel da fått sove dypt nok til å slappe helt av. Kjenner fortsatt at det er "noe" der, så er forsiktig med å gjøre for mye nå i helga. Jentene er hos besteforeldrene sine, som gjerne kunne passe dem for å avlaste, og som gjerne kom en tur til uka og. Tror de både vil avlaste meg + kose seg med barnebarna sine alene i en god kombinasjon Som om ikke det var nok, så valgte jeg, som så godt som aldri er hos legen, å dra tilbake igjen i dag, da det så ut som om jeg tisset blod (unnskyld detaljene). Men det var ingenting galt, så lurer på hva kroppen min driver med for tiden. Følte meg skikkelig hypokondrisk. Fikk riktignok beskjed om at jeg kanskje burde ta en liten tur til fastlegen min til uka, så får se... Er egentlig ikke så glad i å fly til legen, men har blitt ofte det siste halvåret (i tillegg til svangerskapskontrollene). Nå holder det! Men ellers har jeg det helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. juli 2007 #1836 Del Skrevet 7. juli 2007 Du er ikke den eneste som lurer på hva i all verden kroppen driver på med for tida. Jeg tisser ikke blod eller noe, men har plutselig fått vondt i "stingene" igjen. Dvs. stingene er jo ikke der, men likevel er det samme type vondt som det var de første dagene etter fødsel :klø: Rare greier disse kroppene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #1837 Del Skrevet 7. juli 2007 Det var visst ikke blod, for slo ikke ut som det på prøvene, men så skikkelig rart ut... Trodde det var en UVI, jeg. Får se an hva som skjer videre. Kjenner det i keisersnittet til tider jeg, da. Men det er jo mye man har gått igjennom. Begynner å skjønne at folk ikke føler de er tilbake i normalt gjenge før etter et års tid. Jentene var hos mamma og pappa i dag. Da jeg kom for å hente dem, satt jeg meg bare i sofaen. Tvilling 1 hørte vel stemmen min, og satte i gang med skikkelig klagegråting. Da jeg tok henne (hun satt hos bestefaren sin), ble hun stille, men så på meg med et skikkelig anklagende blikk, type "jeg trodde aldri du skulle hente meg jeg, mamma". Da vi kom hjem ble de sikkelig snurt fordi vi bare la dem i senga, så måtte få litt mamma- og pappatid før de roet seg ned. Tydelig noen rutiner som ikke var som de pleide, selv om de har sett besteforeldrene sine flere ganger i uka, og har vært hos dem før og. Har egen seng der og greier. Ellers har vi kjøpt flasker til å ha der, men var visst smokk med hull tilpasst velling, så da jentene skulle ha mat, hadde de svelget unna som best de kunne. Som pappa sa - matingen gikk unna på omtrent fire minutter. De hadde kontrollert det så godt det lot seg gjøre, og hevet dem opp på skulderen for litt raping innimellom. Etterpå hadde de gått i butikken og kjøpt nye flasker. Syns jeg ser det Greit med bleier, stelleutstyr, flasker og morsmelkerstatning hos mamma og pappa. Glemte stellebagen i dag, men alt var jo der, bortsett fra skift. Hadde en body i vogna, så var en liten backup, om ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 7. juli 2007 #1838 Del Skrevet 7. juli 2007 Måtte fnise litt når jeg leste om det anklagende blikket Er ikke så greit Jeg har en mann som er "gal" nok til å ønske seg tvillinger jeg da, så da er det jo litt gøy å lese her inne hos deg. Jeg er vel mer nøktern og tenker at jeg tar en (av gangen) om vi i det hele tatt får Uansett - det er veldig koslig å lese om tvillinghverdagen deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 7. juli 2007 #1839 Del Skrevet 7. juli 2007 Jentene dinr høres herlige ut. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 9. juli 2007 #1840 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei hei, vennen :rødme: Ja, jentene høres superherlige ut. Godt dere har mamma og pappa som stiller opp Deilig med litt alenetid Ha en strålende mandag. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå