Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynner å bli store jo :)

Hvordan er livet som tvillingmor da? Skriker/krever de ting samtiig eller hver for seg?

Stort sett er de veldig synkrone. Ble drillet inn i matrutiner på sykehuset, så selv om de nå til tider øker frekvensen litt, er det stort sett på samme tid likevel. Merker at det har blitt litt flere bleieskift nå, og det er ikke til samme tid nødvendigvis. Ellers storkoser jeg meg. Utrolig hva man får rutiner på, og hva man får til etterhvert. De må riktignok ligge og skrike litt nå og da fordi jeg ikke alltid får tatt begge samtidig, men de overlever vel det og.

Blir sliten av en baby i huset jeg, så all respekt for deg som har dobbelt opp. Men så blir det vel dobbelt så mye kos også da, og det veier nok opp kan jeg tenke meg. :klem:

Veldig mye kos! Og selv om de har begynt å skrike mer i det siste, er de fortsatt veldig snille, så skal ikke klage.

Dere er jo tøffe som skal ha dåp allerede ja men det er jo alfa og omega at dere får hjelp ja. Det skjønner jeg. Vi drøyer nok det til august tror jeg.

Håper dere får en fortsatt fin helg!!! :klem:

Får mye hjelp. Nå håper jeg bare alle godtar at det er jeg og mannen som skal stelle og mate under dåpen, og at vi trekker oss unna for å gjøre det. De er ikke så store enda, og det blir nok mye ståk, så "hjelp" til mating og stelling tror jeg vi unngår. (Ser bare for meg at vi må stå litt på krava i forhold til det...)

Så bra å høre at alt står fint til, og at jentene vokser :)

Syns dere er tøffe jeg som velger å ha dåp så tidlig. Alle ære til dere for det. Lykke til med videre planlegging :)

Vet egentlig ikke om det hadde vært noe mindre slitsomt senere... Skal nok gå bra dette og :) Datoen er nøye valgt - hadde ikke den datoen vært på en søndag, hadde vi sikkert drøyd litt.

Håper dere har hatt en fin helg, men i alle fall litt avslapping :klem:

Vi har hatt en fin helg :) Håper du og har det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på barselgruppe på helsestasjonen. Sju mammaer og åtte babyer tilsammen :) Koselige folk, og vi skal møtes om en uke igjen, så håper jeg at vi kommer godt overens. Var litt morsomt - ei der hadde samme yrke og samme navn som meg. To andre hadde også samme navn, så blir ikke så mange å lære, da :ler: I dag var det presentasjon og samtale om fødselsopplevelser + rutiner hjemme. Morsomt å høre andres erfaringer også. Liker helsesøster også, forresten. Søt, gammel dame som virker utrolig snill. Syns hun virket litt forvirra første gang vi møtte henne, men det har gått seg til. Hun tar seg også tid til å finne ut av ting vi spør om, som hun ikke har svar på der og da, og husker det til og med selv neste gang vi ser henne.

Veide igjen. De har gått opp fra 3,1 til 3,4 og fra 4,0 til 4,3 på fem dager... De spiser godt. Hvor skal dette ende, tenker jeg. Greit at de ikke er så store enda, men hvis vektøkningen fortsetter i dette tempoet (tror 150 g pr uke er vanlig...) skal det bli spennende å se hvor store de blir tilslutt :popcorn: Godt de vokser og trives, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig hvor mye disse småtassene vokser på kort tid. -og vips så er det ikke små lenger...

så bra at barselgruppen ser ut til å være ok, og at du liker helsesøster. man hører jo så mye rart om disse helsestasjonene... jeg har jo boikottet jordmora mi :ler:

ha en fin dag med de søte små :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er beundringsverdi at du har tid til noe annet enn bleieskift og mating... Jeg synes én baby tar opp masse tid jeg :ler:

Koselig å lese at de legger godt på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) De mates samtidig, så tar ikke mer tid enn om jeg skulle matet en. Bleiseskift er det selvfølgelig dobbelt opp av.

Smile - jeg er faktisk veldig fornøyd med både jordmoren på helsestasjonen (hadde en times samtale med henne for å få snakket om fødselen og tiden rett etter) og helsesøster, så¨håper det fortsetter. Håper du og får/har en helsesøster som er ok. Man skal jo tross alt se dama ganske mange ganger det første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mater dem bare hver fjerde time? Hvordan i all verden får du til det? Her skrikes og hyles det om han ikke får mat med en gang han finner ut at han vil ha. Og det er ganske mye oftere enn hver fjerde time. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble dratt inn i rutiner på sykehuset. Nå hender det de krever mat hver tredje time i stedet for hver fjerde time, men det er greit. Mat får de samtidig uansett. Da det var som varmest, fikk de innimellom ettersom hver enkelt krevde det og, men kan ikke drive med selvregulering til vanlig. Da vil vi bli sittende med flaskene hele dagen. Så vil en ha mat, får begge. Vi gir også tillegg innimellom, og tror det sitter bedre i magen enn morsmelk. Fordøyes ikke så lett.

I natt sov de fra ti til halv fire. Virker nesten som om vi kan regulere mattidene snart, og gi dem kl åtte, tolv og seks om morgenen eller noe. Får se det an litt til.

Ååå.. Og så har de begynt å bli litt mer bevisste på hva de gjør. Har en babygym, og i dag lå begge to for første gang og dunket etter tingene og klarte noen ganger å få tak i dem. Tidligere har de bare sett på de fine fargene. *Stolt mamma* :rødme:

Venter på at de våkner til neste mating, og så skal jeg ta en tur ut etter det, tror jeg. Godt å gå litt, og spesielt koselig med barnevogn. Blåser en del, men det får heller være. Men nå får jeg rive meg løs herfra og se om jeg får brettet litt klær og vasket litt flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ble nok ikke noen tur i dag. De sov og sov og sov, til og med mens de ble matet (dro dem opp da det hadde gått fire timer), så valgte å få brettet de klærne jeg skulle ha ordnet med i flere dager + en del andre ting. Litt synd å ikke utnytte finværet, men får ta det igjen etter dåpen. I morgen skal jentene ha barnevakt så jeg får gjort litt her hjemme. Hvis jeg ikke sovner, da :sjenert:

Ellers høres det ut som om en av jentene har begynt å komme med nye lyder, ikke bare sånne nyfødtkoselyder. Blir spennende å følge med på det videre :)

Stor :klem: til alle som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt lenge med ei av jentene for å få henne til å sove i dag. Begge to hadde skikkelig grineraptus, men hun mannen satt med klarte å bæsje litt, og det hjalp visst. Luktet røkt spekeskinke i følge mannen, så spørs om jeg ikke skal droppe spekeskinke litt og se om det hjelper. Ikke så greit å være liten og ha vondt i magen. Men det hjalp med litt magemassasje, beina opp mot magen og så smokk og alle voggesanger og rolige sanger jeg kunne komme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...