Catus Skrevet 2. juni 2007 #1681 Del Skrevet 2. juni 2007 *innom på en oppdateringsrunde* Godt å høre at dere har det bra alle sammen. Det er utrolig koselig å lese om hvordan det går med dere! Blir jo om mulig mer babysyk etter å lese her.. Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 2. juni 2007 #1682 Del Skrevet 2. juni 2007 Da var visst dagboka mi flyttet. Hvordan skal vi finne igjen hverandre i de generelle bøkene, da? Er jo så mange steder man kan bli flyttet :klø: *Spent på om det skjer noe med Smile snart*. Hmmm, går det ikke fortsatt å finne dagboka på mine innlegg da? Jeg lette ikke etter din nå! Jeg skal ta med meg deres modighet når den tid kommer til å si nei!!! Jeg er også veldig spent om dagen! Hver ny dag er veldig spennende, og litt skuffende når det ikke skjer noe. :rosasmil: Du er jo en skikkelig erfaren mor før lillesmile tenker på å kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #1683 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei alle! Koselig å se dere her inne! Joda, går an å se bøkene i "mine innlegg", bare litt rart å flytte Skal straks tusle ut i sola. Tror det blir en trilletur i dag. Nå har det blitt varmt i lufta og, ikke bare i sola, så nå er det helt greit å ta med de søte små ut på litt lengre turer. Fikk ikke gå ut med dem på et par uker. I går sto de ute i vogna si og sov. Skal ta ut skinnfellene av vogna før de settes ut i dag, tror jeg. Ble varmt, ja. Heller legge et teppe i bunnen og pakke de inn i helsetepper. I går var termindatoen, så nå ville de vært ute uansett. Godt å ha kommet dit, egentlig. Prøvde å amme igjen i dag, for noen sa at nå ville de antakelig begynne å bli litt mer interesserte, men atter en gang endte vi med et barn som ikke ville gape, men bare sleike i seg melken som sprutet rundt overalt (føltes sånn i hvertfall). Vi endte med melk alle andre steder enn i munnen igjen. Ser litt morsomt ut på et vis, men skulle gjerne fått til å amme så hadde jeg sluppet å pumpe hele tiden, og ikke minst ville det vært enklere når man skulle ut en tur. Får se om jegikke kontakter ammehjelpen for å høre om det i det hele tatt vil være mulig etter fem uker med flaskemating. Ellers går det overraskende greit å pumpe. Har klart å øke melkemengden og. To nabopar kom innom for å se på jentene i går. Rett over veien her har vi et par med ei jente på tre-fire, tror jeg, og et med ei på fem og ei i magen, så her blir det lekekamerater for barna og voksne på omtrent vår alder for mamma og pappa Veldig hyggelig nabolag viser det seg, nå som folk kryper ut fordi det er sol og sommer. Planlegger barnedåp nå og. Bare tre uker til. Når de først kom så tidlig, tok vi tidlig barnedåp og - på vår første bryllupsdag. Måtte bare Så mye som har skjedd i løpet av et år. Bryllup, hus, barn, stoooor stasjonsvogn. Har tjent mange voksenpoeng nå... Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 4. juni 2007 #1684 Del Skrevet 4. juni 2007 Håper du får til amminga etterhvert da Så koselig med barnedåp på bryllupsdagen da Det får ikke vi til nei, for da må vi vente med dåpen i ett år Men kanskje den lille finner ut at den skal komme litt tidlig, og at den kommer på brylupsdagen vår. Det hadde vært noe det Kos dere i finværet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 4. juni 2007 #1685 Del Skrevet 4. juni 2007 det er så koselig å høre om dagene deres med jentene! får håpe du finner ut av det med ammingen! bruk ammehjelpen for det den er verdt! -og lykke til med planlegging av dåp. moro med dåp på bryllupsdagen, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 4. juni 2007 #1686 Del Skrevet 4. juni 2007 *innom og oppaterere meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #1687 Del Skrevet 5. juni 2007 Hurra for Smile som har blitt mamma i dag :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #1688 Del Skrevet 5. juni 2007 I går fikk jeg mitt første sugemerke noensinne - lagd av min egen datter... De finner stort sett bar hud når de ligger på brystet mitt (har mange plagg med v-hals), og ligger og lukter og sleiker og hva de nå gjør. I går gjorde det plutselig vondt, og jeg måtte løsne ei lita jente som hadde sugd seg fast... Fikk et fint, rødt merke der etterpå. Ellers ser det ut til at de som snakket om amming fra termindato kan ha hatt rett. Prøvde å legge til både i går og i dag, og de er faktisk interessert nå, i motsetning til tidligere. Ligger og smatter og ordner, og tror faktisk de fikk i seg litt, men stort sett ble jeg brukt som smokk, tror jeg. De lukker munnen for fort til at de får ordentlig sugetak, så det må vi lære, både jentene og jeg. Har sendt mail til ammehjelpen. Sliter også med at når jeg skal "koble på" den andre, faller den første av - prøver like godt med begge på en gang allerede. En av jentene tok et godt tak rundt puppen med begge armene i går. Så ganske snodig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 6. juni 2007 #1689 Del Skrevet 6. juni 2007 Morsomt med sugemerke da Så bra at det ser ut til å bedre seg med ammingen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 6. juni 2007 #1690 Del Skrevet 6. juni 2007 Vittig med sugemerke Så bra at du er igang med ammingen - blir kos det da ha en nydelig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 6. juni 2007 #1691 Del Skrevet 6. juni 2007 festlig med sugemerke! så bra at ammingen ser ut til å gå den rette veien. :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. juni 2007 #1692 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Innom og oppdater meg litt. Så bra at det ser ut til å ordne seg med amming. Kan ikke være lett med to premature. Jeg har jo slitt litt med en som er født til termin til og med. Endret 6. juni 2007 av Frida Frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1693 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg har stelt og matet jentene, fått dusjet og kledd på meg selv + spist frokost, kokt og satt sammen en haug flasker og trøstet gråtende jente mens jeg tømte oppvaskmaskina og klokka er bare ti på elleve! Tror det er ny rekord! Nå skal vaskemaskinen startes og kanskje jeg får ryddet litt her i dag (antakelig mens jeg trøster jente som høres ut som om hun kommer til å begynne å gråte snart. De liker ikke varmen, tror jeg). Og så er det pumping før jeg kanskje får tatt en tur ut i butikken for å se etter dåpsgreier mens mamma passer barn. Puh... Mannen skal på fest rett etter jobb, så det er bare vi jentene hele dagen. Ser ut til at vi kan få til amming, ja, bare vi tar oss tid til det. Ikke fått svar fra ammehjelpen, men kan da alltids prøve oss fram Lurer på hvor lenge jeg har nok mat. Ser for meg at vi må over på MME etterhvert, særlig når jeg pumper, for vi klarer ikke alltid beregne hvor mye de skal ha, så en del blir kastet, og det er ikke alltid like lett å fylle på igjen. Men men. Hver dag med MM er bra, og ingen har hatt vondt av å bli flasket opp på MME. Men er merkelig hvor opptatt alle er av amming. Opplever at folk nesten ser stygt på meg når jeg sier de får flaske fram til de hører at jeg pumper, og de dermed får morsmelk. Da er det greit, for man har liksom "gjort jobben sin". Dem om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1694 Del Skrevet 7. juni 2007 Hm.. Har fått svar fra ammehjelpen. Må begynne med ett barn av gangen sånn at de lærer å få ordentlig tak, og det helst om morgenen og formiddagen, for da har man mest melk. Helst også før de gråter, dvs rett etter at de har våknet. Men de våkner jo somregel omtrent samtidig. Hm... Mannen er hjemme i helga og noen dager neste uke, får sette av dagene til å prøve da, tror jeg. Ellers får de mat hver fjerde time - ammedamen mente det hørtes litt sjeldent ut. Men samtidig var det jo på sykehuset de startet med det, og jeg gir dem jo litt innimellom hvis de trenger det, selv om vi prøver å holde på rutinene så godt som mulig. Hvis vi skal ha full selvregulering, ser jeg for meg at jeg ikke får gjort no e annet enn å sitte med en unge på puppen... Får se hva vi gjør, tenker jeg. Prøve å amme og se hvordan det går, og hvis ikke fortsetter vi med flaske og MM så lenge jeg har det. Man får visst mer av å amme enn av å pumpe, men det får heller være. Og "få barnet til å gape godt på forhånd". Hvordan gjør man det? De gaper, men lukker jo igjen med en gang noe kommer i nærheten av munnen, og forresten virrer de kjempemasse med hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. juni 2007 #1695 Del Skrevet 7. juni 2007 Høres ut som det er mye frustrasjoner med amming... Men jeg synes du er flink jeg. Og veldig ambisiøs som satser på å amme begge samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. juni 2007 #1696 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg hadde også problemer med å forstå dette med gaping. Greit nok at man kan kile barnet på haken/underleppen slik at det åpner munnen, men det holder jo ikke munnen oppe i mer enn et mikrosekund Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for MME. Har samme problemet her. Tiny fikk ikke nok mat av meg (fikk ikke nok ut) og vi måtte gi han MME. Jeg synes enkelte folk er så veldig pripne på dette med MME. Akkurat som om det er bedre at ungen går sulten enn at h*n får MME. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 7. juni 2007 #1697 Del Skrevet 7. juni 2007 Innom og titter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1698 Del Skrevet 7. juni 2007 Puh... Her har det vært full baluba siden kl fem. Heldigvis var mamma her og, for mannen var borte. Skulle gjerne vært som "fru Lund" (hun med fire armer), for vanskelig å trøste to barn samtidig. De har vært knallsultne, og da de fikk mat for n'te gang fant vi ut at de måtte da være mette (spiste et fullt måltid), men da klarte de ikke roe seg ned før jeg la en på magen min og mamma satt med den andre og godsnakket. Lenge! Nå er de helt utslåtte, stakkars. Blir spennende å se hvor lenge de holder i natt, om de krever mat tidligere enn vanlig, eller om de bare sover. Første gang de har holdt det gående på den måten, da. Mamma mente at de antakelig fordøyer morsmelka litt vel fort, i og med at de blir så fort sultne igjen. Tror jeg prøver MME til et måltid i morgen, for å se om det sitter litt bedre i magen. De sover godt på dagen, så er mot kvelden de trenger mer mat. Uansett får de jo mat ofte om dagen, for ellers blir de vel dehydrerte. Nå kom mannen hjem. Fikk gjort litt i dag mens mamma satt barnevakt, da. Bordpynt til dåpen (ikke blomstene, selvfølgelig) er i boks, og det er klær til meg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 8. juni 2007 #1699 Del Skrevet 8. juni 2007 Hørtes slitsomt ut ja, bra at du hadde mammen din der da Men jeg syns det høres ut som du takler det veldig bra, og snart får du nok til ammingen skikklig også Ha en fin helg i dette strålende været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 8. juni 2007 #1700 Del Skrevet 8. juni 2007 Godt du har en mamma som stiller opp når det trengs da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå