Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg satt inn enda flere bilder og bakt sjokoladekake til å putte i fryseren. Fikk 3/4 av den i fryseren, da det var en som så langt etter kaka i går. Han var strålende fornøyd da vi både spiste kake og jeg tok av noen stykker som han kunne ha med på jobb i dag :rødme: :ler:

Bake eplekake i dag, tror jeg. Håper det er en kake som kan fryses. Hadde egentlig en del gjærbakst, brownies og sånn i fryseren, men så fikk vi så mye besøk en periode, så alt forsvant, gitt. På'n igjen. Blir nok ikke mye gjærbakst nå, men bør vel egentlig bake noen horn. Veldig grei mat å ta fram hvis man har det travelt... Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladekake, horn, brownies, eplekake... Du frister med mye godt i dag du :ler:

Jeg tror jeg også skal prøve å bake noen kaker og fryse de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sikkert ikke dumt å bake litt å ha i fryseren. Men baking til barselbesøkende er ikke førstepri hos meg. :ler:

Er jo snart sommer. Så da kan jeg jo kjøpe is. :tommel:

Jeg er optimistisk på dine vegne, og tipper 13. mai. Også fordi det er årets fineste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å ha litt etter barselbesøket og, tenker jeg. Eller når vi bare vi kose oss litt på kvelden :) Forresten liker jeg å bake... Ellers er is en glimrende idè, det samme er sånne vannbakkelsting som man får kjøpt i butikken. De er gode, og må bare tines litt før de kan spises :)

Har du bursdag 13. mai, Frida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tippe :hoppe:

Jeg kjenenr derimot noen tvillingforeldre fra før, og vet at de sjelden holder seg der inne i 40 uker så jeg satser på 6. mai :)sorry Vannmelon... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye godt da!!! Jeg håper på å få litt hjelp til helga så jeg kan få litt gjærbakst i fryseren. Jeg har alltid liggende en brownies-pakke fra Toro for den er veldig lettvind og god så har jeg is i fryseren til! :sikle:

Så bra at tippelista er i gang. Jeg tipper 19.mai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tippe :hoppe:

Jeg kjenenr derimot noen tvillingforeldre fra før, og vet at de sjelden holder seg der inne i 40 uker så jeg satser på 6. mai :)  sorry Vannmelon... :sjenert:

:klem:

Ja, men jeg kjenner noen som holdt seg inni magen til halvannen uke før termin. Så da synes jeg vi skal satse på at Vannmelonfrøene gjør det samme. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere som har tippet 6. mai har rett, da vil de få bursdag på samme dag som et av søskenbarna sine... 17. mai er også greit å unngå.

Nå venter svangerskapskurs med omvisning på sykehuset. Dagbokrunde tar jeg etterpå :)

(Håper ikke den filmen de skal vise skremmer meg. Er foreløpig helt rolig i forhold til fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal IHVERTFALL ikke se noen film før jeg skal føde, jeg er mer fan av å ta ting som det kommer og heller lese litt om hva som skal skje jeg :) Nå er det jo så lenge til, så kan jo hende jeg ombestemmer meg :)

Lykke til på kurs og omvisning. Min mor fikk veer når hun var på omvisning på sykehuset når hun skulle ha meg, jeg skjønte at nå kunne jeg bare komme,håper det ikke skjer med deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt rolig til fødselen men jeg liker jo litt sånne filmer da. Vi skal også på kurs der de kjører sånn film men lurer på om den er stygg-gammel for da er det ikke så gøy....

Hvordan var din opplevelse av fødestua og filmen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du oppskrift på eplekake som du gjerne vil dele? ;)

Hm.. Nå håper jeg at jeg husker alt i hodet.

200 g margarin

200 g sukker

4 egg

170 g hvetemel

1 ts bakepulver

epler

Visp margarin og sukker hvitt, lett og luftig. Visp (pisk?) inn ett egg av gangen, ha i hvetemel og bakepulver.

Jeg liker myyyyyye epler i eplekake, så pleier å kutte epler i terninger og ha i bunnen av springformen sånn at det dekker bunnen og vel så det før jeg har røra over (røra er litt "stiv", så ikke forvent at den går nedimellom eplene før den kommer i ovnen) og skjærer epler i skiver som jeg putter ned i deigen fra oversiden også. Det kan man jo gjøre som man vil med. Strø over sukker og kanel tilslutt. Stekes på 200 grader i ca 40 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det samme istad, jeg er helt rolig mht fødsel nå, men er redd at en film vil skremme meg......

Var litt redd for det, men jeg føler fortsatt at jeg ikke vet hva jeg går til av smerter, så rolig fortsatt.

Jeg skal IHVERTFALL ikke se noen film før jeg skal føde, jeg er mer fan av å ta ting som det kommer og heller lese litt om hva som skal skje jeg :) Nå er det jo så lenge til, så kan jo hende jeg ombestemmer meg :)

Lykke til på kurs og omvisning. Min mor fikk veer når hun var på omvisning på sykehuset når hun skulle ha meg, jeg skjønte at nå kunne jeg bare komme,håper det ikke skjer med deg :ler:

Fikk ikke rier der, nei, men kunne nok se sånn ut for noen da vi skulle dra, for hofteleddet mitt låste seg på et vis så det ble fryktelig vondt å gå en liten periode. Tar forresten fortsatt ting som de kommer.

Jeg er også helt rolig til fødselen men jeg liker jo litt sånne filmer da. Vi skal også på kurs der de kjører sånn film men lurer på om den er stygg-gammel for da er det ikke så gøy....

Hvordan var din opplevelse av fødestua og filmen??

Kurset var greit, selv om jordmor var litt usammenhengende. Tror det kom av at folk stilte spørsmål som gjorde at hun "hoppet" litt i manuset sitt. Tok ting når folk spurte, og gikk tilbake til andre ting etterpå. Hun snakket en del først, om smertelindring, forløpet, hvordan barnet vrir seg ut, når ringe, etc etc. Hun brukte faktisk en dokke og en "strikket livmor" som demonstrasjon. Vi fikk også se på "jordmorsug" (det de bruker hvis de må suge ut væske fra luftveiene), vakum og tang. Grei gjennomgang, men nå sitter jeg med god info om hvordan en enlingefødsel foregår, er nok ikke helt det samme med to, bl.a. fordi det er flere folk inne på fødestua til enhver tid.

Filmen viste to fødsler - en på Aker (eller Ullevål) og en på Ahus. Vi fikk gå ut hvis vi ville, men syns filmene var fine. Ja, du så at de hadde det vondt, og ja man så delvis at barnet kom ut, men ble ikke noe mer skremt av det. Føler meg like rolig før fødsel nå som det jeg var. Men nå er jeg relativt godt plantet på jorda, så tenker at uansett hvor mange filmer jeg ser, vet jeg egentlig ikke hva jeg går til mht smerte og sånn, og man så også hvor fort smertene gikk over etter fødselen når de fikk barna opp til seg. Tenker fortsatt at det er en jobb som må gjøres, og så får man ta det som det kommer.

Etter lunsj hadde vi omvisning på føden og barsel. På føden fikk vi se et av badene (der jeg satt og dinglet med beina i påsken...) og et føderom. Jordmor demonstrerte fødestillinger og viste fram litt av utstyret som kunne bli brukt. Greit å ha sett hva vi kom til. På barsel var det fullt, så så ingen rom, men fikk se spisesal, stellebord, lyskrybbe (eller hva det nå het - sånn som brukes ved gulsott) og hånddusjen ved doene. Tror det siste var veldig lurt, for dopapiret de har er vel omtrent som sandpapir.

Alt i alt var det greit å ha litt mer å forholde seg til, men jeg tror liksom ikke at en fødsel er noe man klarer å forberede seg ordentlig på. Får ta det som det kommer.

(Og så reagerte jeg på hvor små mager alle hadde... Ei som har termin dagen før meg var jo ikke halvparten så stor som meg en gang, jo...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!!!

Det er nok som du sier at du klarer uansett ikke å forberede deg på smertene men jeg tenker at det tar jeg som det kommer og prøver å ikke tenke så fælt på det. Det aller viktigste er at vi skal få møte den lille om noen timer etter at alt er i gang. Jeg tror at ved å ha fokus på det så går det så mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med omvisning. Greit å vite litt om hva man går til, selv om man samtidig ikke helt kan sette seg inn i det.

Jeg vil forresten også tippe! Tror jeg lander på...

...10. mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...