Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt å høre at alt er i orden :)

Men hvis begge ligger med hodet ned, hvordan vet de hvem som kommer ut først da?

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det min tur til å snike meg innom for å ønske deg en riktig god påske :) Og jeg sier til deg som du sa til meg: husk å slappe godt av :)

Skrevet

Svarer deg jeg Eyore, så får du vannmelon rette hvis det er helt feil ;)

Den ene tvillingen ligger lengre ned, altså mer i bekkenet så ligger nok den andre rett ovenfor og på siden tenker jeg ;) Stemmer det vannmelon?

Skrevet

Så bra at alt var fint på UL. :)

Også ville jeg bare ønske en god påske før jeg tar ferie på ordentlig. Dvs uten nett og KG... :sjenert:

Skrevet
UL gikk fint. Tror bestemora syns det var gøy å være med, ja, selv om det blir vanskeligere og vanskeligere å se noe som helst. Den ene tvillingen veier ca 2 kg, den andre litt mindre (visstnok akkurat på kurven) og begge ligger med hodet ned - kinn mot kinn  :hjerter_rundt:  Hørte også blodgjennomstrømning i navlestrengene - det bråkte godt. Skikkelig storm. Får næring i hvertfall.  Ser ut til at det gikk greit å falle ned trappa, men både legen og jordmor reagerte på akkkurat den opplysningen - fram til de fant ut hvordan jeg hadde falt.

Kjempebra at alt sto bra til da!

Ang kløen så tok begge den alvorlig. Dvs jordmor ville jeg skulle ta blodprøve i går for å sjekke, legen sa jeg skulle se om det ga seg, og ringe i løpet av uka hvis det ikke gjorde det. Altså ikke vente til neste UL på tirsdag. Antakelig var det ikke noe farlig, men greit å sjekke. Nå vet jeg ikke om jeg klør fordi jeg tenker på å klø (tenk på en haug med maur...). Skal se det an i dag, og gir det seg ikke, skal jeg ringe i kveld eller i morgen. Bodybutter dempet det litt, men tok det ikke helt vekk...

Jeg har aldri hatt noe klø, men JM spør meg hver gang jeg er der for det. Det er greit å få det sjekket hvis det fortsetter :)

Liker forresten signaturen din, mrs N :)

Takk :sjarmor:

Skrevet

Appropo signaturen til Mrs N. Kom en dame i butikken i dag og kjøpte en bok om natrulig fødsel. Det var like før jeg kom med en liten kommentar som "hva er det du har tenkt å gjøre? :overrasket: " :ler:

Skrevet
Så godt å høre at alt er vel og at de begynner å bli store!!!! SKal du på UL hver uke nå?

Bra de sjekker opp kløen din!

Ha en fin tirsdag!

Ja, kontroll hver mandag - bortsett fra til uka, da er det på tirsdag. Godt å bli fulgt opp, men tror jeg kommer til å bli lei av poliklinikken...

Godt å høre at alt er i orden :)

Men hvis begge ligger med hodet ned, hvordan vet de hvem som kommer ut først da?

Det var bestemt hvem som skulle komme først helt fra begynnelsen. Hos meg ligger de i hver sin fostersekk, så den ene har alltid vært "nederst", den andre ligger bak en "skillevegg" på oversiden av bekkenet.

Da er det min tur til å snike meg innom for å ønske deg en riktig god påske :) Og jeg sier til deg som du sa til meg: husk å slappe godt av :)

God påske :)

Svarer deg jeg Eyore, så får du vannmelon rette hvis det er helt feil ;)

Den ene tvillingen ligger lengre ned, altså mer i bekkenet så ligger nok den andre rett ovenfor og på siden tenker jeg ;) Stemmer det vannmelon?

Helt riktig :) En som har ligget nederst hele tiden.

Så bra at alt var fint på UL.  :)

Også ville jeg bare ønske en god påske før jeg tar ferie på ordentlig. Dvs uten nett og KG...  :sjenert:

God påske. Kos deg masse.

Jeg har aldri hatt noe klø, men JM spør meg hver gang jeg er der for det. Det er greit å få det sjekket hvis det fortsetter :)

Takk :sjarmor:

Ikke kjent noe særlig kløe i dag. Snodige greier. Skal uansett snakke med dem til tirsdag. Ringer med en gang hvis det blir plagsomt igjen :) Du bor i England, gjør du ikke? Der er de mye mer oppmerksomme på sånne ting enn i Norge, men de begynner å ta det på alvor her og, virker det som.

Appropo signaturen til Mrs N. Kom en dame i butikken i dag og kjøpte en bok om natrulig fødsel. Det var like før jeg kom med en liten kommentar som "hva er det du har tenkt å gjøre? :overrasket::ler:

:)

Skrevet
Det var bestemt hvem som skulle komme først helt fra begynnelsen. Hos meg ligger de i hver sin fostersekk, så den ene har alltid vært "nederst", den andre ligger bak en "skillevegg" på oversiden av bekkenet.

Aha! Er de da toeggede, eller vet man ikke det før etter fødselen?

Skrevet

Klage... Vært på kjøretur til Sverige. Fikk kjøpt bilstoler, så det var bra, men tror det er slutt på "lange" kjøreturer og kinoturer for min del. For det første er det noen som har trykket på øvre del av magen/ribbena i hele dag, så har vondt der. I tillegg gikk bilturen utover beinet (noe som klemmer, antakelig) og jeg er dønn sliten i samtlige muskler fra nakken og ned til anklene, så her vagger jeg rundt og syns synd på meg selv... Prøvde å legge meg og slappe av/sove litt, men det gikk ikke helt. Fikk lest ut en bok, da. Går nok over til i morgen, men kjenner godt at dette er tungt, ja. Fire kg barn + diveerse andre morsomheter i magen har begynt å tynge godt. Men men. Kommer noe godt ut av det. Maks åtte uker igjen nå. Det er ikke så lenge. Håper de blir i seks uker til.

Skrevet
Aha! Er de da toeggede, eller vet man ikke det før etter fødselen?

Ikke nødvendigvis. Eneggede kan også ha hver sin morkake og hver sin fostersekk. Men toeggede kan ikke ha samme... Tror ikke vi finner ut hva det er nå, med mindre det er en av hver. Er visst sånn at hvis kun foreldrene ser forskjell på dem etter en viss tid, er de eneggede. Kan også ta dna-test. Og så kan de antyde noe ved å se på morkaka/skilleveggen etter fødselen. Hvis skilleveggen har flere lag og er tykk, er det ganske sannsynlig toeggere. Hvis den er tynn med bare ett lag, er det mest sannsynlig eneggere, men tror ikke de er helt sikre da heller.

Skrevet

Var ute på shopping med mannen og svigermor i går. Hun kjøpte sengetøy, dyner og skinn til 7-8000 kroner :overrasket: Det var vel helst fordi vi var på fru Lyng -har en følelse av at det er litt dyrere enn andre steder. Dynene var egentlig litt for fancy for meg, men måtte visst ha de, for var helt fantastiske... Var noe "intelligent dundyne"-greier som skal hjelpe til med å regulere temperaturen, og for å få til det må man ha riktig side ned og sånn. Var markert på dyna med gullkant og hvit kant. Ellers gleder hun seg veldig, tror jeg. Insisterte på å ta med sengetøyet hjem for å vaske og stryke.

Skrevet

Jeg fant også ut at det ikke er behagelig å sitte i en bil for lenge om gangen. Det ble et voldsomt trykk på lungene her og til slutt synes jeg at jeg ikke fikk pustet ordentlig :overrasket:

Og ja, jeg bor i England. Her følger de med på det meste synes jeg. JM følger lite med på min vekt og maten jeg spiser (utenom det jeg ikke får lov å spise, spør aldri om hvor mye søtt jeg spiser), men maser stadig om svangerskapskløe, rare diller, hevelser, vondter og alt slikt.

Skrevet

Godt å bli tatt vare på :) Har hørt om folk som har kommet til England og vært på kontroll der, for så å bli lagt inn for noe som helsevesenet i Norge ikke har tatt så alvorlig... Positive og negative ting begge steder, tenker jeg...

Skrevet

32 uker :tommelsmil:

Godt å tenke på at de faktisk er levedyktige utenfor magen (har vært det en liten stund), selv om hver eneste dag og uke er en bonus. Gleder meg til å se de to små!

Skrevet (endret)

surfet litt på linker jeg fant her inne på kg og tenkte på deg da jeg så denne siden

tvilling klær

Endret av Pasha
Skrevet

Mrs N - takker :)

Pasha - genialt! :ler: Kanskje jeg skal bestille noe derfra etterhvert. Må bare se hva som kommer ut først. (Hvor har du forresten tatt nicket ditt fra? Er det noe russiskinspirert? Vet at det er kallenavn på Pavel, i hvertfall, men muligens et jentenavn og...)

Skrevet

Pasha er navnet på en tyrkisk restaurant i New York city. Satt å leste i en guide over new york (har en bok der masse restauranter, hoteller, barer, ting og gjøre står listet opp) når jeg bestemte meg for å bytte nick og da ble det Pasha. (hadde jo noe så orginalt som IdaH før)... tenkte at vi en gang skulle spise på Pasha resturant også når vi var i usa i fjor.. men det ble jo aldri noe av.. (den restauranten lå såpass langt unna hotellet vårt at vi aldri gadd å reise dit)

pasha

Kanskje greit å se hva som kommer ut før man bestiller noen klær ja :ler:

Skrevet
(Hvor har du forresten tatt nicket ditt fra? Er det noe russiskinspirert? Vet at det er kallenavn på Pavel, i hvertfall, men muligens et jentenavn og...)

:overrasket: Hva du vet! :ler:

Langfredags :klem:

Skrevet

Det er da noe alle vet, eller..?

Puh... Har raket litt i hagen. Kjempelite, men er jo helt utslitt. Tåler ikke mye for tiden. Lurer på å finne et sitteunderlag, dumpe ned på bakken og rydde litt i et blomsterbed istedet. Problemet er bare å komme seg opp igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...