Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fest her i går. Ganske gøy å se på alle de som ikke var helt edru :ler: Tror jeg skal legge meg snart, da, for sov litt for få timer i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye dere har fått gjort. :hoppe:

Koselig å ordne barnerom tenker jeg. Gleder meg mer og mer for hver dag nå kjenner jeg. Blir bra å være mamma tror jeg. :hjerter:

Skrevet

Hei hei snuppa :)

Så mye dere fikk gjort i går da :hoppe: Helt herli å få ordnet på plass en del da :) Nå er det bare å nyte di siste ukene som er igjen.

Pass på deg selv, å ha en strålende uke. Nyt vårværet og den kommende varmen :)

stor :klem:

Skrevet
Så mye dere har fått gjort.  :hoppe:

Koselig å ordne barnerom tenker jeg. Gleder meg mer og mer for hver dag nå kjenner jeg. Blir bra å være mamma tror jeg.  :hjerter:

Det blir nok veldig bra! Klarer ikke helt fatte at jeg faktisk skal bli mamma, men det kommer seg vel, får vi håpe. "Mamma" er så voksent og klokt, på en måte. Det er jo de som skal kunne alt her i verden, sett fra en liten en sitt synspunkt. Er ikke helt der, jeg :sjenert::ler:

Hei hei snuppa :)

Så mye dere fikk gjort i går da :hoppe: Helt herli å få ordnet på plass en del da :) Nå er det bare å nyte di siste ukene som er igjen.

Pass på deg selv, å ha en strålende uke. Nyt vårværet og den kommende varmen :)

Veldig deilig å få på plass ting. Og - det er sånt man kanskje ikke bør si, men er veldig deilig å være sykemeldt nå som våren er her. Nyter sola. Tror jeg skal bli fulltidshusmor hver vår. Om vinteren er det ikke så farlig - da er det kjedelig å gå hjemme.

Håper dere får en fin uke begge to.

Skrevet

Nå har jeg vært hos jordmor. Fint blodtrykk, har gått opp 2,5 kg de siste fire ukene, men har ikke så mye tilsammen likevel. Kommer an på når jeg regner fra - gikk jo ned litt i begynnelsen. Hadde spor av protein i urinen, da, men ikke nok til bekymring. De skulle bare følge litt med framover. Det blir lett nok, tenker jeg - skal på sykehuset hver uke fra mandag av. Ellers fant hun lett begge hjertelydene, så det blir bra. Tror vi har litt ulike mål (eller realitetsoppfatninger?) ang fødsel, da. Jeg mente at de godt kunne holde seg der inne i minst 7-8 uker til (er litt under 10 uker til termin). Det var hun forsåvidt enig i, men hun håpet at jeg gikk i hvertfall en måned til. Godt vi får ting i orden her hjemme.

Håper alle som er innom får en god uke!

Skrevet

En måned ja. Det er ikke lenge. :hoppe:

Men er vel greit at de holder seg inni magen så lenge som mulig.

Ei jeg kjenner fødte tvillinger en ukes tid før termin, så det er ikke slik at de MÅ komme lenge før tiden.

Tenker det er litt deilig å gå hjemme nå ja. Er jo hjemme sjøl, men hjelper ikke så mye når det venter en eksamen i slutten av uka. :ler:

Skrevet
Pappa har malt ferdig barnerommet  :hoppe:

Mamma har strøket og hengt opp gardiner der inne :hoppe:

Mamma, pappa og mannen har satt opp en "bondeseng" der :hoppe:

Vi har fått kurver til barneklær i skapet :hoppe:

Nå venter vi bare på sengene, og jeg skal ta meg en tur ned i esker og ut i butikker for å finne bilder, puter, bamser og sånn. Og jeg skal vaske klær. Dette blir bra!

Redebygger Vannmelon er i gang :)

Det blir nok veldig bra! Klarer ikke helt fatte at jeg faktisk skal bli mamma, men det kommer seg vel, får vi håpe. "Mamma" er så voksent og klokt, på en måte. Det er jo de som skal kunne alt her i verden, sett fra en liten en sitt synspunkt. Er ikke helt der, jeg  :sjenert:  :ler:

Håper dere får en fin uke begge to.

Ååå, det er godt å høre at det er flere som har den følelsen... Men det kommer vel med ansvar og erfaring tenker jeg ;)

Mandags :klem:

Skrevet

Hei mamma :sjarmor:

Så deilig å få gjort så masse klart da - sikker på at de huleboerne dine kommer til å få det skikkelig fett når de kommer ut :)

Skrevet

Nå har jeg begynt å vaske bittesmå klær :) Koselig. Vi har faktisk veldig mye allerede. Har fått litt underveis, da. Særlig mamma har vært ute og handlet med jevne mellomrom. Tror det var noen ting hun mente jeg burde skaffe, som jeg mente ikke hastet :ler: Nå håper jeg bare knøttene i magen skjønner at dette ikke er noe hint til at de skal komme ut, men at de fortsatt må bli der inne i et par måneder til.

Gleder meg til senga og stellekommoden kommer. Og - jeg skulle gjerne vært en tur på loftet og sett litt i esker etter noen bilder og sånn som jeg tror jeg har her. Ser ut til at jeg må ta det til sommeren. Tør ikke gå opp der nå. Trappa er ikke helt god.

Snart er det påskeferie! Blir nok ikke så mye annerledes i Vannmelonheimen, bortsett fra at mannen kommer til å være mer hjemme. Blir muligens en tur til Sverige bare for å få en tur litt bort og vekk. Kjøpe barnestoler til bilen mens vi er der, tenker jeg.

Nei, får vel gå ut og nyte våren...

Skrevet

Hei hei :)

Å dere har en utrolig spennende tid foran dere. Skal nok følge med jeg ja :)

Ha en strålende dag.

Skrevet

Du får sende mannen på loftet og hente ned pappeskene til deg.

Men er han som menn flest, så blir det vel vanskelig å finne de riktige eskene. :ler:

Så koselig å vaske bittesmå klær. Tenk at snart skal du kle dem på de små knøttene. :hjerter:

Forresten blir vi sikkert lei av å vaske babyklær etterhvert, så vi får kose oss med det nå som det er gøy. :ler:

Skrevet
Hei hei :)

Å dere har en utrolig spennende tid foran dere. Skal nok følge med jeg ja :)

Ha en strålende dag.

:klem:

Du får sende mannen på loftet og hente ned pappeskene til deg.

Men er han som menn flest, så blir det vel vanskelig å finne de riktige eskene.  :ler:

Så koselig å vaske bittesmå klær. Tenk at snart skal du kle dem på de små knøttene.  :hjerter:

Forresten blir vi sikkert lei av å vaske babyklær etterhvert, så vi får kose oss med det nå som det er gøy.  :ler:

Blir nok særlig vanskelig å finne de riktige eskene når jeg egentlig ikke er helt sikker på hvilke esker jeg vil ha.

Tror nok det blir en del babyklærvasking, ja. Tørketrommelen blir nok brukt mer enn tørkesnora etterhvert, kan jeg tenke meg.

Skrevet

31 uker! :gravid:

Var hos fastlegen i dag for å høre om det var noen allergimedisiner jeg kunne ta. Han møtte meg i døra med "jeg ser du har lagt deg ut... Det må vi gjøre noe med snart". Hyggelig fyr, men han skal passe seg hvis han møter noen av hormonbombene der ute "uæææææ! Jeg er så stor!" :ler:

Gjest marthepia
Skrevet

:hoppe: litt for 31 uker!

Innom å titter. Har ikke tid til mer akkurat nå.

Skrevet

31 uker, ja! ikke lenge til du får møte de søte små, nå!

litt misunnelig på deg som har et ferdig malt barnerom. vi har ennå ikke fått ryddet boden sånn at vi får ryddet ut av gjesterommet og gjort det om til barnerom, vi :ler: men det får blir etter påske!! er jo begrenset hva jeg får gjort - får bare dirigere mannen :ler:

ha en flott dag, vennen :klem:

Skrevet

:vinke: Da har jeg endelig fått oppdatert meg litt her inne. Kjempe koselig å lese om de små nurkene dine. Og hyggelig å se at alt står bra til med mor og barn :)

:klem: Ha en fin kveld!

Skrevet

Allergimedisiner ja... Jeg var hos spesialist-lege i dag, endte opp med en hel bærepose medisiner og totalt 1000 kr fattigere...

Skrevet

Endelig er jeg innom for å oppdatere meg litt. Heldigvis ser det ut til at alt står bra til med dere. :)

Ha en fin helg og en flott påske! :klem:

Skrevet

Hei hormonboma :sjarmor: det er godt det er flere av oss :ler:

Innom og ønsker deg ei fin påske :briller2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...