Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må begynne å venne meg til bråket fra det bruket vi har rett ved her. En evig dur og skramling hele dagen. Hadde ikke trodd det var så ille. Gleder meg til det kommer litt vegetasjon her, har et håp om at det skal hjelpe. Særlig fordi jeg så på hjemmesidene deres at de har åpent på lørdager også fra april til oktober :forvirret: Trodde lørdager var stilledag her, jeg. Men man venner seg vel til det meste. Kjenner bare jeg er litt opphengt i det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torsdag igjen :overrasket:

29 uker :gravid: . Ikke kjempemange uker til jeg får møte :babysmokk::babysmokk::hoppe:

Skrevet
Men de får holde seg der inne i minst åtte-ni uker til...
Skrevet

:hoppe: for 29 uker!!!! :hoppe::gravid:

Ja nå er vi snart på 30-tallet altså!!!! Det blir så spennende framover nå. Det har begynt å gå opp for meg at det er ikke sååååå lenge igjen. Nå begynner jeg å se at det blir vår også og det har jeg gleda meg sånn til for da er det liksom ikke så lenge igjen!

Du er heldig som vet at du slipper å gå over da, da er det liksom sikkert at det ikke er 13 uker igjen.

Ha en fin torsdag!!!

Skrevet

Har dere forresten begynt å tenke på navn? Tenker dere ut 3 sett med navn da eller??? For dere vet ikke hva det blir?

Skrevet

Har tenkt litt på navn, men ikke så mye. Er nok jeg som er mest ivrig. Tror mannen har følt at det har vært mer enn nok med flytting og sånn... Vi finner vel to jentenavn og to guttenavn vi liker, tenker jeg. Det burde holde i en hvilken som helst kombinasjon...

Har dere tenkt noe på navn?

Skrevet

Grattis med 29 uker! :hoppe:

Håper du har hatt en fin kveld. :klem:

Skrevet

Var kjempehyggelig i går :) Var litt stressa husmor en periode da støvsugeren sto et sted jeg ikke kunne få den fram, moppene var møkkete, gulvet var fullt av gjørme etter at vi hadde tatt inn et hagebord og sånn, men ble levelig tilslutt, gitt. Vi var ti stykker, en kollega hadde med ost og kjeks, og vi skravlet og koste oss. Og så var det skikkelig baby shower. Trodde vi skulle ha for de andre to, men jeg var visst med i det opplegget jeg og. Så fikk stellekrem, som visstnok er kjempegod, flere bodyer, luer, glass og isbitform (til amming, da blir man visst tørst), pysjer, skritteller til turgåing etter fødselen og gode råd på kjøpet :) Tradisjon på jobb, dette. Syns det er morsomt. Har vært med på noen før. Morsomst var det med hun som ikke ante noe om at man driver med sånt på jobb... Nå håper jeg bare de som ligger litt før meg i løypa sender en melding når de har fått barn, så jeg får fulgt med litt jeg og :) De ender visst opp med å få på omtrent samme tid.

I dag skal jeg ta livet veldig med ro. Og i ettermiddag skal vi ut og prøvekjøre flere biler. Stor "trill-vogna-rett-inn"-bil denne gangen. Jeg har lovt å prøvekjøre ulike biler og si om jeg mener jeg vil kjøre dem, og så får mannen ta seg av resten. Han kjøper bil, jeg kjøper klær og kluter :ler:

Skrevet

så hyggelig med babyshower :)

lykke til med prøvekjøring av biler i dag!

:klem:

Skrevet

Gratulerer med 29 uker :hoppe:

Håper det gikk fint med prøvekjøring av biler :)

Ha en fin helg :)

Skrevet

Innom for å ønske deg og knøttene en fin lørdag. :klem:

Skrevet
Har dere tenkt noe på navn?

Ja guttenavnet er vel ganske klart men vi har ikke bestemt oss helt for jentenavn men vi har mange gode forslag. :sjarmor: Har kost oss med navnetenking lenge vi (faktisk før vi tenkte på barn også) men det ble litt vanskeligere når det ble alvor gitt!!!

Baby shover hørtes knallkjekt ut, men bruker ikke det å være etter at barna er født?? Jeg mener, det ligger vel i ordet??? Iallefall er den amerikanske tradisjonen sånn. Jeg var på et sånt ordentlig amerikansk baby shower en gang og det var kjempekoselig!!!

Ha en super god helg!!!

Skrevet

Jeg vet ikke når babyshowers pleier å være, men på jobb har vi alltid hatt det i forkant. Koselig tradisjon, syns jeg, da. Like morsomt å være med for alle andre :)

Nå har vi prøvekjørt noen biler, bl.a en stoooor en (Caravelle), så nå må vi bare bestemme oss for hva vi skal velge og så får mannen dra ut og forhandle seg fram til en god pris :)

I dag har jeg vært på musical med en kollega. Hun ringte i går og lurte på hva jeg drev med i dag. Kjempekoselig!

Nå tror jeg gifteringen må av fingeren snart... Litt trist, men heller ta den av enn å klippe den av. Har vært litt hoven om morgenen nå, så har den av om natta, men i løpet av dagen i dag har den blitt veldig trang, gitt. Har kjent litt de siste dagene at fingrene har vært litt rare å bøye, så får vel litt vann i kroppen etterhvert, antar jeg. Får drikke vann med sitron i. Sitron skal visst være lett vanndrivende...

Skrevet
Ja guttenavnet er vel ganske klart men vi har ikke bestemt oss helt for jentenavn men vi har mange gode forslag. :sjarmor: Har kost oss med navnetenking lenge vi (faktisk før vi tenkte på barn også) men det ble litt vanskeligere når det ble alvor gitt!!!

Ja, nå skal man faktisk gi et navn til noen... Syns det er mange flere fine jentenavn enn guttenavn.

Skrevet

Viktig å drikke masse vann hvis du begynner å få vann i kroppen, jeg veit, ikke særlig logisk, men det hjelper :) Ha en fin dag :klem:

Skrevet
Viktig å drikke masse vann hvis du begynner å få vann i kroppen, jeg veit, ikke særlig logisk, men det hjelper :)  Ha en fin dag :klem:

Skal prøve å drikke masse, men er ikke så lett... Må uansett følge litt med nå, for mamma hadde svangerskapsforgiftning med både meg og broren min + at tvillingsvangerskap gir høyere risiko. Ikke for det - skal ikke ta sorgene på forskudd, må bare huske å si ifra på sykehuset neste gang jeg er der. Men ganske fantastisk at vann er vanndrivende :)

Innom med en mandagsklem.  :klem:

:klem:

Skrevet

Var oppe rundt halv åtte i dag. Lagde frokost og matpakke til mannen og sånn. Skikkelig husmor, men han blir så glad, så er koselig å gjøre litt sånt. Nå slites jeg mellom å sove (trøtt) og å nyte finværet. Bør vel ta en liten lur etterhvert sånn at jeg ikke sovner på kurset i kveld.

Var innom et tvillingforum, og så overskriften "en tvilling død i magen". Leste det ikke, for det er ikke noe lurt, men da begynte jeg jo å kjenne etter liv. Var masse på ene sida i går, men ikke på den andre... Så en del av meg er bekymret, en annen del sier at jeg jo kjenner litt innimellom, at "siden som er stille" alltid har vært mest rolig, og at magen er ganske skeiv for tiden, sånn at de mest sannsynlig sparker på samme sted øverst i magen. Kjenner også et bittelite dult innimellom fra den stille siden. Vet jeg evt kan ringe sykehuset og høre med dem, men... Tror egentlig ikke jeg hadde bekymret meg det minste hvis jeg ikke hadde sett den overskriften. Nå skal jeg til jordmor på helsestasjonen på mandag, og etter det blir det sykehuset hver uke framover.

Sulten. Lenge siden frokost. Får se om vi har noe som frister.

Skrevet

Forresten er barnerommet snart ferdig. Pappa har gjort en større jobb enn vi hadde tenkt oss, men det blir bra. Nå står bare vinduene igjen. Har lyst til å bytte gulv og skap og, men det får vi ta ved neste korsvei. Rommet er helt lyst, så nå gleder jeg meg til å innrede med puter i fine farger, kosedyr, fine bilder på veggene... Mamma snakket om å vaske rommet for oss når pappa er ferdig der inne, og så hadde hun kjøpt noen gardiner jeg hadde sett på. Gule gardiner med gakk-gakker på. De fleste av kombinasjonene er en stor gakk-gakk (er litt usikker på hva slags fugl det skal være, tror det er and) og to små :)

Senger og stellebord kommer om noen uker, så her går det framover. Når jeg har fått et sted å legge rene klær, kommer jeg til å vaske babyklærne også. Gleder meg!!!

Skrevet

Det ser ut til at graviditeten har en liten innvirkning på allergien min.:tommelsmil: Har ikke tålt epler på mange år, men er veldig glad i det, så har smakt en bitteliten bit innimellom, med kløe i hele ansiktet som resultat. Smakte av mannen for noen dager siden, og det gikk bra, så da prøvde jeg meg på en litt større bit. Det gikk også bra, så nå har jeg spist flere epler uten å reagere nevneverdig. Håper det fortsetter sånn, men enn så lenge skal jeg virkelig kose meg med epler :) Lurer på om jeg kommer til å reagere veldig når bjørkesesongen begynner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...