Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er for dårlig til å si ifra. Kommer alltid på det jeg burde ha sagt i etterkant... Litt dumt, for det hjelper ikke å gå og irritere seg hvis man ikke gir beskjed om det.

Har vært hos jordmor nå. Koselig dame det. Hun kunne heller ikke si noe særlig om hvor mange kontroller jeg egentlig skal på, men foreslo at jeg kom dit en gang i måneden, og så kom kontrollene på sykehuset i tillegg. Får høre når jeg skal på sykehuset om en ukes tid. Alt virket bra i hvertfall - bare litt lavt blodtrykk. Hun foreslo å drikke masse, gjerne fire liter om dagen :overrasket: Hvordan i all verden skal jeg få til det? Hun sa også at det fort kunne hende at disse søte små kom allerede i slutten av april, men jeg får håpe at de holder seg inni der så lenge som mulig.

Er visst ikke noe fast i forhold til sykemelding heller, noe jeg hra forstått utfra hva jeg har lest rundtomkring, men alt fra uke 20-28 er normalt, så at jeg ber om 100% nå får være helt greit. Folk driver og foreslår å jobbe korte dager, men det funker liksom ikke helt sånn i min jobb, føler jeg. Det kommer til å bli lange dager uansett. Nå ja. Venter bare på svar fra legen om det er greit med sykemeldingen. De på kontoret der ville helst at jeg skulle spørre om det via nettet, men sendte nå en melding til legen for meg likevel. Påsto han skulle ta kontakt igjen, men har ikke hørt noe. Ringte i går. Mannen tror riktignok at sykemeldingen bare blir sendt til meg. Men hvis jeg ikke har fått noen innen denne uka er over, får jeg be om en "hastetime" på mandag. Kjenner godt at jeg har stått og gått mye etter en dag på jobb. Bekkenet syns ikke det er noe gøy, gitt.

Ellers har jeg i det siste hatt på følelsen at vi får en av hver. Blir spennende å se om det stemmer. I såfall har vi jo "full pakke" med en gang, og så får barn som evt kommer senere bare bli bonus ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah.. Handlet litt i går. To sparkebukser, to bodyer og to fantastisk små luer :) "Tenk at det skal være noen inni der", sa mannen :ler: Møtte pappa på senteret også, så han kjøpte to bodyer og noen luer han også. Bestefar måtte jo også få handle litt :)

Skrevet

Det er gøy å handle inn til de små. :Nikke: Og veldig lurt å få det unna. Plutselig føler du ikke for shopping i det hele tatt, sånn ble det i hvert fall for meg.

Skrevet

Godt å høre Xavia så handler jeg med god samvittighet nå, selv om jeg føler det er tidlig nok. ;)

Høres lurt ut at du sykemelder deg vannmelon. Det er ikke alltid like lett å ha korte dager nei, en vil gjerne ha med seg det som skjer. Men enkelte jobber er det nok lettere med.

Når er neste UL nå da? En av hver er jo kjempeflott hvis dere får. Jeg lurer stadig på hvor mye man kan stole på magefølelsen i sånne sammenhenger. Hvor ofte stemmer det egentlig??

Skrevet

Koselig å handle klær. :hjerter:

Og sikkert lurt å få 100% sykmelding nå ja. Husk at du trenger masse energi etter fødselen for å kunne ta deg av de to små knøttene dine. :klem:

Skrevet
Det er gøy å handle inn til de små. :Nikke: Og veldig lurt å få det unna. Plutselig føler du ikke for shopping i det hele tatt, sånn ble det i hvert fall for meg.

Kan tenke meg at det blir tungt etterhvert. Må bare få med mannen på ordentlig shopping. Tror han begynner å bli lei av sånt etter alt som skal ordnes med nytt hus. Men klesshoppingen kan jeg ta meg av :)

Godt å høre Xavia så handler jeg med god samvittighet nå, selv om jeg føler det er tidlig nok. ;)

Høres lurt ut at du sykemelder deg vannmelon. Det er ikke alltid like lett å ha korte dager nei, en vil gjerne ha med seg det som skjer. Men enkelte jobber er det nok lettere med.

Når er neste UL nå da? En av hver er jo kjempeflott hvis dere får. Jeg lurer stadig på hvor mye man kan stole på magefølelsen i sånne sammenhenger. Hvor ofte stemmer det egentlig??

Antar at neste UL blir på kontrollen jeg skal ha med jordmor og lege på sykehuset neste fredag. Vet ikke hvor ofte magefølelsen stemmer...

Koselig å handle klær.  :hjerter:

Og sikkert lurt å få 100% sykmelding nå ja. Husk at du trenger masse energi etter fødselen for å kunne ta deg av de to små knøttene dine.  :klem:

Ja, og så begynner diverse muskler i bekkenområdet å plage meg... Godt å ha mulighet til å legge seg ned innimellom. :klem:

:vinke:

:klem:

Skrevet

Fikk sykemelding i posten i går, så i dag hadde jeg min siste arbeidsdag på et års tid. Kjemperar følelse. Ganske trist, egentlig. Har lånt bort skapnøkkelen min til hun som skal vikariere for meg, så nå har jeg ikke skap en gang. Håper jeg får det tilbake når jeg kommer igjen, da.

Kastet meg rundt og bakte kake i går, så en liten avslutning ble det i hvertfall :)

Skrevet (endret)

23 uker!

17 uker til :babysmokk::babysmokk:

Endret av Vannmelon
Skrevet

Grattis med 23 uker! :hoppe:

Antakelig er det ikke 17 uker engang til de to mageboerne kommer. :)

Skrevet

de to små er nok ute innen det har gått 17 uker, ja :)

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

ha en fin helg! :klem:

Skrevet

Det må være en rar følelse å ikke skulle tilbake på jobb før om godt over ett år, ja. Men jeg kan forestille meg at det er litt deilig også. ;)

Ha en flott helg og kos deg masse, Vannmelon! :klem:

Skrevet

Så godt å høre at du har fått deg sykemeldnig, og takk for tipset om å stikke innom med kake. Det tror jeg jammen at jeg også skal gjøre. Jeg vet jo at jeg ikke kommer igjen før om over ett år jeg heller.

Har dere bestemt dere for hvor lenge dere skal ta permisjon?? Jeg og mannen er litt uenige. Jeg vil være hjemme lengst mulig...

Ha en flott helg vannmelon!!!! (jeg må smile litt av at du har to små derinne.... Utrolig!)

Skrevet

Hei på deg, vennen :)

ha en superstrålende søndag

stor :klem:

Skrevet

Innom for å ønske den vordende tvillingmammaen en flott søndag. :klem:

Skrevet
Grattis med 23 uker!  :hoppe:

Antakelig er det ikke 17 uker engang til de to mageboerne kommer.  :)

Nei, det har du nok rett i :overrasket: Jordmor sa jo at jeg ikke skulle bli overrasket hvis de kom i slutten av april, så har begynt å få litt redebyggingspanikk her. Må få malt barnerommet snart, men må få tømt det for esker først...

de to små er nok ute innen det har gått 17 uker, ja :)

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

ha en fin helg!  :klem:

Håper du hadde en fin helg :)

Spennende :)  Ha ei fin helg og ei super uke :klem:

En super uke til deg og! :klem:

Det må være en rar følelse å ikke skulle tilbake på jobb før om godt over ett år, ja. Men jeg kan forestille meg at det er litt deilig også. ;)

Ha en flott helg og kos deg masse, Vannmelon! :klem:

Ja, litt deilig. Nå skal jeg nyte tiden som bare er min. Om kun få måneder styrer jeg ikke over egen tid lenger, så her skal nytes!

Så godt å høre at du har fått deg sykemeldnig, og takk for tipset om å stikke innom med kake. Det tror jeg jammen at jeg også skal gjøre. Jeg vet jo at jeg ikke kommer igjen før om over ett år jeg heller.

Har dere bestemt dere for hvor lenge dere skal ta permisjon?? Jeg og mannen er litt uenige. Jeg vil være hjemme lengst mulig...

Ha en flott helg vannmelon!!!! (jeg må smile litt av at du har to små derinne.... Utrolig!)

Vet ikke mht permisjon enda. Vi tenkte å kontakte NAV og snakke litt med dem. Mannnen skal nok uansett ha lenger enn de seks tilmålte ukene, men jeg vil ha så mye som mulig selv og. Vi må vel søke snart?

Hei på deg, vennen :)

ha en superstrålende søndag

stor :klem:

:klem:

God søndag!!! :vinke:

Takk, i lige måde.

Innom for å ønske den vordende tvillingmammaen en flott søndag.  :klem:

Takk. Den ble fin!

Håper du har hatt en fin helg :)

Absolutt! Håper du og har hatt det fint i helga.

Skrevet

Dagen i dag gikk med til å subbe rundt i morgenkåpe lenge (begge to!) for så å dra på Les Miserables. Kjempefin forestilling! :)

Underveis var det noen som begynte å turne i magen, og mannen kjente såvidt det var litt bevegelse, men på ingen måte alt som foregikk inni magen. En god start i hvertfall :) Håper han får kjenne ordentlig snart og ikke bare "jeg tror jeg kjente noe"...Denne gangen stemte i hvertfall det han trodde han kjente overens med det jeg kjente :ler: Før har han lurt på om han har kjent noe, men det har vært helt stille inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...