Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag var vi ute og tittet på vogn, senger, stellebord, tvillingammepute... Mye man kan kjøpe, mye man trenger, men vi får sette opp en liste over det vi tror er nødvendig og kjøpe inn kun det. Veldig morsomt, men litt rart å gå og se på sånne ting og faktisk ha en mening med det. Fant en stellekommode som vi tror vi får inn på badet, hvis vi bare godtar å ha det litt trangt et års tid. Den kan bygges om til vanlig kommode etterpå, og det er jo litt praktisk. Vogner er det ikke så godt utvalg av, tror jeg, men vi skal se i litt flere butikker. Skal sjekke muligheten for å leie bilstoler og senger "krangler" de kommende besteforeldre om å få kjøpe. Blir mange utgifter, men gleder meg til å kjøpe disse tingene. Bare usikker på om vi får en tvillingvogn inn døra her. Gangen er heldigvis stor nok til å ha den stående der.

Nå får jeg gå og slappe av litt før jeg skal på nyttårsselskap om et par timer.

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om innkjøp!!! Er vel greit å begynne å se litt for du kan jo bli tung på slutten og føde litt tidligere enn vanlig. Tenker dere å kjøpe noe brukt også eller? Tror det er en del på nett men hører at tvillingutstyr er dyrt der. Hvis ikke vet jeg at flere har spart noen tusenlapper over grensa.

Ha en god helg du også og kos deg i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vil se på mer babyutstyr*. Bare synd det er søndag... Ikke at vi får kjøpt noe riktig enda, bør vel få orden i huset først, men likevel. Mye morsommere å se på barneutstyr!

I går var jeg hjemme nærmere halv ett. Syns jeg holdt ut lenge... Var på nyttårsfest/sammenkomst med en del folk. Kjempekoselig. Vi lagde tre retters middag sammen og koste oss. Ryddingen overlot jeg til alle de andre, som ikke så ut til å ville gå på en stund. Veldig praktisk :sjarmor: Jeg avsluttet riktignok kvelden med å skaffe oss enda en utgift - det er trangt å kjøre inn i garasjen her, og selv etter mye oppretting av bilen, klarte jeg å skrape den opp på siden :sur: Det har jeg aldri gjort før. Utrolig irriterende!

I morgen skal jeg til legen og finne ut av hva som skjer videre. Kan være greit. Ellers lurer jeg på når jeg skal kjenne liv hver dag. Kan vel ikke forvente det enda, regner jeg med, men er så koselig når det dulter litt her og der. Får håpe de leker godt sammen inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er nok ikke så lenge til du kjenner liv men kanskje du må vente et par uker siden du kanskje ikke er så langt på vei allikevel?

*jeg vil også se på utstyr* men mannen synes det er så tidlig.... Synes ikke det jeg... Da jeg kjøpte noen fine klær her nå på salg bare smilte han av det så han skjønner vel litt at det er på tide å tenke litt.... bare litt :ler:

Godt å kunne gå hjem tidlig da, og slippe å rydde :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg brukt en time en rolig søndag på å lese dagboka di ;) Kjempemorro lesing. Hadde nesten ikke tålmodighet til å vente til jeg kom til innlegget hvor du fikk vite at det var tvillinger :)

Ønsker deg all mulig lykke til med dine to i magen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg skulle dele litt av det jeg har fått med meg hittil.

Det er mye som finnes der ute av ting og tang ja, men ikke alt man trenger. Vogner er det utrolig dårlig med. Du kan glemme den vanlige kombivognen hvis du tenkte på det. Det finnes kun søskenvogner, altså sportsvogn som man setter inn to mykbagger i. Og de er dyre! Over 10000 kostet vognen vi så på her, heldigvis kom vi over den i Sverige og med rabatt. De fleste vognene er 79 cm og skal komme gjennom en vanlig dør.

Det er veldig mye søte ting da og personalet blir veldig behjelpelige når du skal ha to av alt. ;)

Nå skal du til legen i morgen så du får nok masse info, men det er vanlig at man går på kontroller på sykehuset også. Rutinene er forskjellige, men her begynner vekstkontrollene som det heter i uke 20 og er hver fjerde uke frem til uke 30 og annenhver uke etter det. Da er det UL og måling av livmorhalsen resten må man til fastlegen for. Men noen sykehus gjør alt på kontrollene. Også er det vanlig å bli sykemeldt ca i uke 20 for å prøve å forhindre for tidlig fødsel.

Så kontroller blir det nok av fremover.

Det er spesielt å være gravid med tvillinger og oppmerksomheten blir ikke liten når folk får vite det. Å kjenne små spark fra hver sin side av magen er virkelig herlig. Det er dobbelt glede (for slitet glemmer vi, det kommer alltids :ler: )

Det ble litt langt, og mye visste du sikkert fra før, men det er ikke så ofte jeg kommer over tvillinggravide så jeg måtte bare innom. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått beveget meg inn i utstyrsjungelen jeg, men Froskemannen hadde vært og kikket litt på egenhånd en dag.

Sikkert ikke dumt å begynne å handle inn litt snart. Så slipper man stress mot slutten. Hvertfall dere som skal ha to også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt en time en rolig søndag på å lese dagboka di  ;)  Kjempemorro lesing. Hadde nesten ikke tålmodighet til å vente til jeg kom til innlegget hvor du fikk vite at det var tvillinger  :)

:signerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fremdeles ikke helt over at du skal ha tvillinger jeg :ler: Det er jo bare så utrolig gøy og spennende å få lov til å følge med deg nå fremover :klem:

Ha ei aldeles strålende uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å følge deg fremover :hoppe: Det er jo en noe spesiell situasjon du er i :) Og du verden så gøy det blir.

Ønsker deg samtidig en fantastisk dag.

Ta vare på deg selv. :)

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke så lenge til du kjenner liv men kanskje du må vente et par uker siden du kanskje ikke er så langt på vei allikevel?

*jeg vil også se på utstyr* men mannen synes det er så tidlig.... Synes ikke det jeg... Da jeg kjøpte noen fine klær her nå på salg bare smilte han av det så han skjønner vel litt at det er på tide å tenke litt.... bare litt

Godt å kunne gå hjem tidlig da, og slippe å rydde

Kjenner liv nå og da, men er så koselig, så vil gjerne kjenne hele tiden :) De sa ifra i dag, da jeg var eitrende forbanna på jobb :sjenert: Kanskje greit at de passer på litt når det koker over :ler:

Det med barn blir kanskje enda mer virkelig når man kjøper inn ting, sånn at det er en liten terskel for mannen din å komme over?

Da har jeg brukt en time en rolig søndag på å lese dagboka di    Kjempemorro lesing. Hadde nesten ikke tålmodighet til å vente til jeg kom til innlegget hvor du fikk vite at det var tvillinger 

Så koselig at du har lest dagboka mi :) Du er mer enn velkommen til å fortsette.

Hei!

Tenkte jeg skulle dele litt av det jeg har fått med meg hittil.

Det er mye som finnes der ute av ting og tang ja, men ikke alt man trenger. Vogner er det utrolig dårlig med. Du kan glemme den vanlige kombivognen hvis du tenkte på det. Det finnes kun søskenvogner, altså sportsvogn som man setter inn to mykbagger i. Og de er dyre! Over 10000 kostet vognen vi så på her, heldigvis kom vi over den i Sverige og med rabatt. De fleste vognene er 79 cm og skal komme gjennom en vanlig dør.

Det er veldig mye søte ting da og personalet blir veldig behjelpelige når du skal ha to av alt.

Nå skal du til legen i morgen så du får nok masse info, men det er vanlig at man går på kontroller på sykehuset også. Rutinene er forskjellige, men her begynner vekstkontrollene som det heter i uke 20 og er hver fjerde uke frem til uke 30 og annenhver uke etter det. Da er det UL og måling av livmorhalsen resten må man til fastlegen for. Men noen sykehus gjør alt på kontrollene. Også er det vanlig å bli sykemeldt ca i uke 20 for å prøve å forhindre for tidlig fødsel.

Så kontroller blir det nok av fremover.

Det er spesielt å være gravid med tvillinger og oppmerksomheten blir ikke liten når folk får vite det. Å kjenne små spark fra hver sin side av magen er virkelig herlig. Det er dobbelt glede (for slitet glemmer vi, det kommer alltids  )

Det ble litt langt, og mye visste du sikkert fra før, men det er ikke så ofte jeg kommer over tvillinggravide så jeg måtte bare innom.   

Jeg skjønner at det blir mange kontroller framover, men da har man da noe å gjøre mens man går hjemme :) Har mange prosjekter på gang, riktignok. Når skal du ha?

Har enda ikke fått beveget meg inn i utstyrsjungelen jeg, men Froskemannen hadde vært og kikket litt på egenhånd en dag.

Sikkert ikke dumt å begynne å handle inn litt snart. Så slipper man stress mot slutten. Hvertfall dere som skal ha to også.

Vi har tenkt å i hvertfall se sammen, så kan mannen gå ut selv når det nærmer seg, hvis jeg ikke orker tanken på å gå ut så lenge av gangen pga tyngde. Stoler igrunn på han, men vil nå være med selv og.

Hadde froskemannen funnet noe fint, da?

:signerer:

Koselig at du og har lest mye her :) Fortsett gjerne! Kjempegøy med masse besøk i dagboka.

Jeg kommer fremdeles ikke helt over at du skal ha tvillinger jeg  Det er jo bare så utrolig gøy og spennende å få lov til å følge med deg nå fremover

Ha ei aldeles strålende uke.

Kommer ikke helt over det selv, men har begynt å venne meg til tanken. Gleder meg veldig! Håper du og får en fin uke.

Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å følge deg fremover :hoppe:  Det er jo en noe spesiell situasjon du er i :) Og du verden så gøy det blir.

Ønsker deg samtidig en fantastisk dag.

Ta vare på deg selv. :)

stor :klem:

Ta vare på deg selv du og! Også må du forte deg og komme etter. Gleder meg til å lese godt nytt i din dagbok. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fjerne noen smileys, gitt. Ble litt mange.

Var hos legen i dag. Han begynte febrilsk å bla i bøkene sine, for tvillinger hadde han ikke vært borti før. Men han mente at vi fikk nok beskjed om (eller måtte kreve å få beskjed om) kontrollene sykehuset må ta, bl.a. UL, og så skulle nok han følge opp resten hvis vi ville det. Veldig fornøyd med den legen. Rolig og behagelig, og selv om han da bladde lenge i bøker for så å lese litt fra en av bøkene sine for oss, oppfatter jeg at jeg/vi blir tatt på alvor og at han går inn for å gi best mulig tilbud. Det er bra. Skal tilbake om to uker, etter at vi har hatt ny UL, så skulle vi se videre på evt sykemelding og sånn da. Enn så lenge sykemeldte han meg førti prosent de neste to ukene, og det har jeg funnet ut at er veldig deilig. Særlig fordi jeg da kan ta fri på mandager, som er den tyngste dagen i uka. Aldri så sint som på mandager, men nå har jeg to stykker som sier ifra, viser det seg. Ikke alltid like lett å være heeeelt rolig i alle situasjoner :ler: Tror litt hormoner viser seg, i tillegg til at dagen er veldig lang og stressende uten mulighet til å sette seg ned mer enn tjue minutter. Tar nok også onsdager. Da får jeg en dag i mellom. Kjente litt på at jeg gikk fra et helt normalt svangerskap til å føle meg litt hypokondrisk, men skjønner at det er lurt å slappe av. Legen antydet at avhengig av hvor langt jeg egentlig er, skulle jeg fortsette i førti prosent, eller sykemeldes fullt, om to uker. Og jeg skulle ha lav terskel for å ta kontakt, noe jeg i utgangspunktet ikke har :sjenert:

Gleder meg allerede til ny UL. Kan nyte det litt mer :ler: Og forhåpentligvis er ikke jordmor fullt så stresset, så hun kan si litt mer om oppfølging og sånn.

Har en bok om tvillinger, men lurer på om jeg rett og slett kan lese noen av de andre bøkene vi har (fikk litt sånt til jul, gitt) to ganger, og så teller det for to barn på en gang?

Spurte også i dag om det var normalt at magen var stor og (liten) mindre om hverandre, og det var det visst fram til magemusklene delte seg. Da ville det være en stor kul der uansett :) Det er det forsåvidt nå og, men i litt varierende størrelse. Antar det er det jeg spiser som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok tenke meg du blir sykemeldt snart ja :) Dere har en spennende tid foran dere nå :) Blir spennende med ny UL :) Vil dere vite hvilket kjønn tvillingene er ??

ha en strålende kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ville egentlig ikke vite kjønn, men når det nå er tvillinger kan det jo være greit. Er veldig usikker. Tror mannen syns det er greit å vite, men jeg har fortsatt ikke bestemt meg helt for om jeg vil. Ser at det kan være nyttig på et vis, men har samtidig veldig lyst til å bli overrasket ved fødselen. Skal bruke de neste to ukene på å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det blir mange kontroller framover, men da har man da noe å gjøre mens man går hjemme  :)  Har mange prosjekter på gang, riktignok. Når skal du ha?

Jeg har termin 17 mai, men JM mente de ville komme i slutten av april.

Så godt at dere blir tatt alvorlig av legen din, det føles betryggende. Min lege kan også veldig lite om tvillingsvangerskap, tviler på at hun har hatt noen før. Men så lenge de tar oss på alvor om det er noe så er det jo det som er det viktigste. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å i hvertfall se sammen, så kan mannen gå ut selv når det nærmer seg, hvis jeg ikke orker tanken på å gå ut så lenge av gangen pga tyngde. Stoler igrunn på han, men vil nå være med selv og.

Hadde froskemannen funnet noe fint, da?

Han kjøpte ikke noe. Tror han bare syntes det var gøy og stas å kikke.

Vil være med jeg også når sånne store ting skal kjøpes. Noen bodyer skal han kanskje få lov til å handle på egenhånd. ;):ler:

Endret av Frida Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...