Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så dumt å ta magebilder da. Ikke tenkt på hvordan du ser, det er vel ikke så mage som skal se de bildene likevel :)

:ler:

du må jo ta magebilder - det er jo så gøy!!

:klem:

Ja, men... har alltid hatt komplekser for magen min :tristbla: Tror det blir bedre om en måned eller noe når den begynner å vokse litt, tror jeg kommer litt over de kompleksene for en stund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått brev om at jeg har fødeplass :overrasket:

Og ultralydtime har jeg fått rett før nyttår. Det gleder jeg meg til. Det aner meg at dette går opp for meg på skikkelig vis når jeg får se innholdet i magen min selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ???? Har du søkt og greier??? Følte meg plutselig litt treg her....

Og du, går du forresten fortsatt på folat? Jeg tar jeg men tror ikke det er så viktig nå lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er så treg, bare jeg som var tidlig ute. Han legen gjorde visst alt da jeg var der i uke seks eller noe. Nå venter jeg bare på sånt helsekort for gravide, eller hva det nå heter for noe. Veldig spent på å få vite blodtypen min, det har jeg lurt på lenge.

Tar noen sånne multivitamintabletter som heter Gravid. Skal visst være nok folat i dem. Skader vel ikke med litt vitaminer, tenker jeg. Har uansett gått litt på b-vitaminer fordi jeg begynte å røyte så fælt for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helsekort for gravide ja, får vel det på legetimen jeg. Så jeg får vite blodtypen min??? Det har jeg også lurt på! :hoppe:

Tar ikke noen vitaminer nå jeg, har lest litt at de ikke anbefaler det uten at du har tatt prøver. Men jeg tar folat, tran og spiser masse frukt hver dag. Kanskje jeg skulle begynt med b-vitaminer igjen også, jeg røyter noe så vanvittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat er vel en eller annen form for b-vitamin?

Røyting er skikkelig kjedelig. Lange, mørke hår overalt og alle steder. Arg.

De tok en haug med blodprøver av meg. Fire sånne beger, så skal bli spennende å se hva de sjekker. Forsto det sånn at de sjekker blodtype. Bl.a. er det vel viktig i forhold til sånn rhesus minus og pluss-problematikk.

Tåler ikke så mye frukt, og det er så synd. Det er jo så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye koselig graviditetsprat det var her da. :)

He-he! Puppene mine har iallefal vokst! Er en som sikler lang vei etter de men det kan han bare drømme om! *au-au*

En her i huset som kaster seg over meg også hver kveld, mens jeg bare hyler aaaauuu. :ler: Stakkars mann. Den godteributikken også får han ikke lov å ta på de omtrent.

Har forresten fått brev om at jeg har fødeplass  :overrasket:

Og ultralydtime har jeg fått rett før nyttår. Det gleder jeg meg til. Det aner meg at dette går opp for meg på skikkelig vis når jeg får se innholdet i magen min selv...

:overrasket: Oi, du er rask. Skal til legen i uke 9 jeg. Får vel søke om fødeplass da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men... har alltid hatt komplekser for magen min  :tristbla:  Tror det blir bedre om en måned eller noe når den begynner å vokse litt, tror jeg kommer litt over de kompleksene for en stund da.

du får vente til du begynner å få baby-mage, da! -og SÅ kan du ta bilder!!

ha en flott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye koselig graviditetsprat det var her da.  :)

En her i huset som kaster seg over meg også hver kveld, mens jeg bare hyler aaaauuu.  :ler: Stakkars mann. Den godteributikken også får han ikke lov å ta på de omtrent.

:overrasket: Oi, du er rask. Skal til legen i uke 9 jeg. Får vel søke om fødeplass da.

du får vente til du begynner å få baby-mage, da! -og SÅ kan du ta bilder!!

ha en flott helg  :klem:

Skal nok ta bilder da, ja. Da er det jo helt greit med stor mage :D

Ha en kjempefin helg, Vannmelon! :klem:

Håper du og får en fin helg!

Hm.. Ok. Er trøtt, men tenker så mye på om det faktisk er noe som lever inni magen min. Klarer ikke helt å forestille meg det, og alt jeg har å forholde meg til er jo et kryss på en pinne eller to... Var det legen tok for god fisk og. Hva hvis jeg tar feil og at trøttheten bare er psykisk? Veldig rart det her. Trodde man skulle føle seg så gravid med en gang. Tenk hvis jeg plutselig får beskjed fra legen om at "du er vel ikke gravid"...

Har spist baguette med kald kylling et par ganger denne uka. Kom plutselig på idag at det er vel ikke så lurt - all sånn mat skal jo være varm. Men går vel helst bra, tenker jeg. Relativt trygg mat i Norge.

Ellers har jeg løpt rundt i skogen på et kurs idag, opp og ned skråninger, så er ganske trøtt. Og jeg som skal ut og spise med en venninne. Ikke alkohol og godt stekt kjøtt... Spørs hvor enkelt det blir å holde graviditeten (som jeg håper at jeg er i besittelse av) skjult. Får se... Er med et par andre venner av henne og, og de trenger vel i hvertfall ikke å høre noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Folat er vel en eller annen form for b-vitamin?

Røyting er skikkelig kjedelig. Lange, mørke hår overalt og alle steder. Arg.

De tok en haug med blodprøver av meg. Fire sånne beger, så skal bli spennende å se hva de sjekker. Forsto det sånn at de sjekker blodtype. Bl.a. er det vel viktig i forhold til sånn rhesus minus og pluss-problematikk.

Tåler ikke så mye frukt, og det er så synd. Det er jo så godt.

Lange mørke hår ja..... Høres kjent ut, i vasken, hodeputa, gensere, dusjen osv.

Jeg spise så mye frukt som jeg ikke har gjort før. Godt jeg har det suget, og ikke så mye på søtt!

:fy_fy: Må ta folat helt fram til uke 12 jenter! Så bare å svelge ivei! :ler:

12. uke ja? Har prøvd å spørre litt om det der men ingen gir meg ordentlig svar. Spurte faktisk på apoteket i dag også! :overrasket: Men nå har jeg fått meg multivitaminer med folat i. Så da dropper jeg den andre folaten, som hun sa.

Skal nok ta bilder da, ja. Da er det jo helt greit med stor mage :D

Håper du og får en fin helg!

Hm.. Ok. Er trøtt, men tenker så mye på om det faktisk er noe som lever inni magen min. Klarer ikke helt å forestille meg det, og alt jeg har å forholde meg til er jo et kryss på en pinne eller to... Var det legen tok for god fisk og. Hva hvis jeg tar feil og at trøttheten bare er psykisk? Veldig rart det her. Trodde man skulle føle seg så gravid med en gang. Tenk hvis jeg plutselig får beskjed fra legen om at "du er vel ikke gravid"...

Har spist baguette med kald kylling et par ganger denne uka. Kom plutselig på idag at det er vel ikke så lurt - all sånn mat skal jo være varm. Men går vel helst bra, tenker jeg. Relativt trygg mat i Norge.

Ellers har jeg løpt rundt i skogen på et kurs idag, opp og ned skråninger, så er ganske trøtt. Og jeg som skal ut og spise med en venninne. Ikke alkohol og godt stekt kjøtt... Spørs hvor enkelt det blir å holde graviditeten (som jeg håper at jeg er i besittelse av) skjult. Får se... Er med et par andre venner av henne og, og de trenger vel i hvertfall ikke å høre noe om det.

Kjenner meg litt igjen i at jeg har jo bare hatt to blå, men merker du ikke noe på puppa og oppblåst da??? Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon har det fint, men er trøtt. Ting går litt trått om dagen, føler jeg. Men det går vel over om noen uker. Venninna mi gjettet det igår, men jeg bekreftet ikke. Hun skulle ikke spørre mer, sa hun. Vanskelig å holde tett, også klarer jeg ikke lyve heller. Ganske gjennomsiktig sånn sett.

Nei, skal jeg vaske badet før jeg legger meg, da? Vært i barnebursdag idag, så har ikke fått gjort så mye i helga. Nå ser jeg bare med gru fram til uka som kommer. To trettentimersdager på rad. Vil ikke! :tristbla:

Lurer på hvor lenge jeg skal vente før jeg forteller på jobb. Fire til, kanskje? Er 8+3 eller noe sånt noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...