Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Iss, Frida og Impala :klemmer:

Gaaaa! Mine normalt så søte og snille jenter har vært skikkelig "vanskelige" et par dager. Er tydelig noe som plager dem, særlig den ene. Enten sover eller gråter/sutrer. Kan kanskje ligge på gulvet to min av gangen, ikke gøy å sitte på armen over litt tid, sover korte lurer... Trøste og hjelpe. Og når en holder på sånn, får man så dårlig samvittighet overfor den andre. Blir sliten av dette, jeg. I går var det veldig deilig når mannen kom hjem og kunne avløse litt. Mye høy lyd, både gråt og hyling. Skulle egentlig trene i dag, men droppet det, for hadde ikke blitt mye trening på meg med de to der i nærheten. Tar det i kveld i stedet. Må prøve å bli flink.

Men ikke aner jeg hva som rir dem. Litt harde i magen, har jeg sett, så kan være det - har gitt sviskesaft og maltekstrakt nå for å se. Eller kanskje tenner? Men ser ikke noe til det, og skal ikke da gummene være litt hovne? Litt snørrete innimellom og, men ikke noe feber. Skjønner ikke dette, jeg. Og mannen skal på guttetur i helga, noe jeg egentlig unner han, men ser ikke veldig fram til en helg alene med de to små hvis de skal sutre sånn. Men men. Går seg vel til dette og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo hende de brygger på noe, ikke er helt i form kanskje? håper det går seg til igjen :klemmer:

Lykke til i helga da, håper det går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket etter tenner da? Hvis de er veldig nære så kan du se litt hvitt i gummene. Dessverre er det noen barn som plages med tennene i flere uker før de faktisk er synlige.

Håper du får en fin og rolig helg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen tenner, jeg, men tror det kan ha vært magen. Den var veldig hard, men løsnet plutselig etter litt maltbehandling, så satser på det. De var fortsatt litt sutrete i går, men ikke så ille som før. Den ene av jentene er stadig vekk veldig rød i kinnene og på nesa, riktignok. Ser ut som hun enten har feber, eller har vært ute i vinterkulda og nettopp kommet inn, men hun har ingen av delene, så vet ikke hva det er. Det er forresten hun som har sutret mest. Får ringe til lege eller helsestasjon hvis det ikke går over. Syns ikke hun ser så veldig syk ut utover det, så aner ikke hva det er, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lært at gulrotpuré/gulrotgulp setter flekker (særlig på min favoritt-topp, selvfølgelig) og at ullbodyer som det står på at skal kunne vaskes på 60 grader normalvask, går i oppløsning ved 40 grader sammen med andre klær. Lurte litt på hvordan det kunne gå an, men det var de pengene... De hadde på seg de bodyene en dag, og nå er de i søpla. Sånn kan det gå. Får stole på meg selv angående ullvask senere, skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk de i oppløsning? :overrasket:

Det hørtes rart ut. Ta de med tilbake til butikken og klag hvis det står 60 grader på lappen.

Har faktisk ikke fått noen permanente flekker på klær ennå, men har et par smekker som har sett bedre ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med ullklærne tilbake i butikken ja.

Hva slags vaskemiddel brukte du forresten? Vanlig vaskemiddel med enzymer ødelegger jo ullfibrene, men ikke så de går i oppløsning.

De fleste flekker kan fjernes forresten. Lurer på om det er omo som har sånn fin nettside med flekkfjerningsguide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg, og at jentene har vært snille :klem:

Ville også klaget på bodyene, men du er kanskje som meg at du ikke er så flink til å gjemme på kvitteringer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Klærne er i søpla. Noe av problemet. er at jeg kjøpte de på lagersalg som kun er åpent noen dager hver vår og høst. Og når jeg tenker meg om, så er det mulig jeg tok vanlig vaskemiddel og ikke Milo - det går litt fort i svingene noen ganger. Men da har jeg lært, i hvertfall, selv om det er surt å sløse bort klær sånn. Og nei, kvitteringer er jeg ikke flink til å ta vare på. De går fort i søpla, eller blir liggende i posen, som forsvinner innimellom andre poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er snuppene seks måneder gamle. Et halvt år... Tiden går så fort. Syns ikke det er lenge siden de ble født, jeg. En måneds tid, kanskje. Men stortrives hver dag, da, og skulle gjerne vært hjemme med dem mye lenger enn det første året, hadde vi bare hatt råd. Så gøy å se på hvordan de utvikler seg. Sååååå glad i jentene mine!

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tannverk: Nå må jeg få ringt tannlegen... Mistet en plombe for lenge siden, og nå gjør det vondt. Dagene forsvinner jo bare uten at man får gjort sånne ting.

Prøver å få tatt en dagbokrunde etterpå. Må få støvsuget litt her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvor tiden går altså...

Dere får begynne på nestemann så du får lengre hjemmetid da :fnise:

Ja, og neste raskt etter det sånn at jeg får fulgt h*n opp litt lenger, osv osv... :ler: Nei, venter nok et år eller to før vi tar neste runde. Greit å få jobbet hundre prosent en liten stund først og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at de er 6 måneder gamle allerede. Husker godt når jeg leste at du hadde dratt til sykehuset fordi vannet hadde gått.

Utrolig hvor fort tida går :overrasket:

Jeg skal til tannlegen på fredag jeg. Har mistet en fylling så han vil sikkert mase om den, men er det ikke noen fyllinger man ikke kan få når man ammer? Eller er det bare når man er gravid? :klø:

Jaja.. Håper du får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 6 måneder til snuppene :gratulerer:

Flere som syns tiden går fort ja :fnise:

Lurer på om jeg kommer til å angre på at vi tok 44 uker permisjon eller ikke? Men grunnen til det var jo at barnehageåret starter i august, og da så vi ikke helt vitsen med å gå hjemme til langt uti oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at de er 6 måneder gamle allerede. Husker godt når jeg leste at du hadde dratt til sykehuset fordi vannet hadde gått.

Utrolig hvor fort tida går :overrasket:

Jeg skal til tannlegen på fredag jeg. Har mistet en fylling så han vil sikkert mase om den, men er det ikke noen fyllinger man ikke kan få når man ammer? Eller er det bare når man er gravid? :klø:

Jaja.. Håper du får en fin dag :)

Det er ikke lenge siden, nei. Helt utrolig.

Tror du kan ha normale tannbehandlinger når du ammer :klø: Forresten kan tannlegen legge inn en midlertidig fylling hvis du ikke kan fylle igjen ordentlig. HVis du gidder å betale for det. Den jeg satte inn datt ut relativt raskt, og så har jeg gått med hullet der, da, og må sikkert rotfylle snart. *Tenker negative tanker* :sjenert::fnise: Neida, går vel bra.

Gratulerer med 6 måneder til snuppene :gratulerer:

Flere som syns tiden går fort ja :fnise:

Lurer på om jeg kommer til å angre på at vi tok 44 uker permisjon eller ikke? Men grunnen til det var jo at barnehageåret starter i august, og da så vi ikke helt vitsen med å gå hjemme til langt uti oktober.

Nei, mens vi valgte å trekke ut så lenge som mulig for å nå barnehagestarten. De blir også halvannet år før de begynner i barnehage, og det syns jeg er greit. Det er tidlig nok...

Syns det er helt utrolig at det er et halvt år siden fødselen... Husker det kjempegodt. Hvordan alt føltes, hvordan det var å ta keisersnitt, se jentene... Men faktisk får jeg (eller fikk i natt) også fortsatt en litt vond følelse i forhold til hvordan det var de første dagene. Bl.a. det at mannen var så sliten at han ikke fikk med seg at han måtte ta bilde av meg og jentene og sånn, og at jeg dagen etter krevde at han skulle ta bilder av meg og jentene før han tok av jentene og svigers. Rart hvordan sånne ting kommer fram igjen. Trodde jeg var ferdig med det, jeg. Bilder har vi da tross alt :fnise: Særlig i natt surret jeg med det. Om dagen ser jeg jo bare det positive, hvor fine jenter vi har, hvor glad jeg er i dem, etc etc... Tror hjernen min jobber litt på høygear innimellom... Må slutte å tenke, det kan ikke være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen på torsdag. Tannlegen vekket meg :tristbla: Men da blir det gjort. Godt, det. Mannen er hjemme da og, så har "barnevakt". Ser for meg meg med munnen full av hvite dotter, spyttsuger og alt annet stæsj mens to jenter ligger og hyler det de makter. Skeptisk! Kunne fått time i dag og, men den eneste mulige barnevakten jeg hadde, hadde andre planer. Har en pappa som er en veldig aktiv pensjonist (og bra er det, egentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte heller aldri på å ta bilde av oss tre sammen.. Har ett bilde mamma tok av oss da de kom på besøk, men gud som jeg ser ut :roll: Nei det er ikke noe fint.. Men har jo hundre på hundre på hundrevis bilder av jenta vår da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...