Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Du kan jo evt farge ullklærne da, dersom du ikke vil ha dem i den fargen de har i butikken :Nikke:

Det hadde jeg ikke tenkt på. Ikke at det er så ille med hvitt ulltøy, men det blir lett misfarget + at det kan være greit med litt variasjon utover høsten og vinteren. Er veldig glad i ull selv, og kommer nok til å kle på jentene det mye og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser en ullbody ut egentlig? Jeg har aldri sett ullklær til barn (utenom ullgenser da). Jeg ser for meg et lite saueskinn med hull for ben og armer med 10 cm tykkelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en ullbody ut egentlig? Jeg har aldri sett ullklær til barn (utenom ullgenser da). Jeg ser for meg et lite saueskinn med hull for ben og armer med 10 cm tykkelse :ler:

Ullbodyer ser ut som andre bodyer, men de er av ull og ikke bomull som de fleste andre. :fnise:

Farging funker fint, Vannmelon. Men husk å bruke farger beregnet for ull. Eventuelt kan du plantefarge dem. Kjempegøy.

Både Janus og Joha har ulltøy med farger. Nøstebarn har noen veldig fine ullklær, men litt dyrere. Også fikk vi noe av mamma. Tror det var devold om jeg ikke husker feil. De var knallgrønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de har noen på cubus med litt farger men jeg styrer unna de som har bomull innerst og ull ytterst. Jeg synes ikke det høres så bra ut om du skjønner. Må ha 100% ull ja! :fnise:

Mrs.N. Det ser vel egentlig ut som en helt vanlig body bare bittelitt tykkere. Det ligger masse bilder og linker av det på diverse side. Se evt. på nøstebarn. Men bruker du virkelig ikke ull i det hele tatt der?

Vi bruker ull allerede selv om det ikke er norsk vinter enda.

Ønsker deg en god helg vannmelon! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, jenter :)

Mrs N - ullundertøy for babyer er jo strengt tatt bare litt mindre versjoner av ullundertøy for voksne. Ikke noe saueskinn med hull til armer og ben der :ler: Rart de ikke har i England, men er vel kanskje ikke så nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh...

I dag satte vi bort jentene til bestemoren sin, og så har jeg og mannen jobbet som helter. Huset så ikke ut, så det har jeg tatt. Nå er jeg nesten klar for jul... Vasket fra topp til tå (nesten - har ikke tatt oppå kjøkkenskap og sånn), skrubbet dusjen, lå på kne og skuret badegulvet.... Sliten, ja. Holdt på i mange timer. Men så ble det bra her og. Endelig føler jeg at det er et hus der det går an å bo normale folk, og ikke et bombet horehus/grisehus. Utrolig hvor lite man får gjort med to små tupper.

Mannen har jobbet i hagen, men på tross av aktiv jobbing der ute, fikk han ikke gjort alt han skulle, så han får fortsette senere. Nå venter vi på pizza. Skulle egentlig lage hjemmelaget, men det ble Peppes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å slippe å lage mat, når man har styret så mye da :)

Ja, selv om jeg egentlig er litt lei Peppes. Ble litt mye rett etter fødselen og sånn :sjenert:

Så flinke dere har vært :)

Deilig å slippe å lage mat da.

Takk takk :) Følte meg ganske flink, ja, og det var jammen meg mannen og.

Kommer du hit og hjelper meg med rundvasken etterpå eller? :)

Jeg tror det holdt å vaske her, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk... Jentene har gått til fysioterapeut siden fødselen, og hun ene er friskmeldt. Hun andre lurte imidlertid fysioterapeuten på om var stiv i nakken, så mente vi burde dra til manuellterapeut for å sjekke. I dag var vi der, og han tøyde og bøyde og sjekket henne (hang henne til og med opp ned etter beina :hakeslepp: ) Fant ut at hun var litt stiv ved hoftene, så trykket på noe greier der, og vips fikk hun fullt utslag på den bevegelsen (sånn de gjør ved alle kontroller - drar knærne ut til siden og ned mot underlaget). Fant også ut at hun var stiv i nakken, og gjorde noen greier der, og plutselig fikk hun bedre utslag på noe nakke-greier.

Og - da hun hadde sovet og spist litt, la jeg henne på ryggen på gulvet, og tror dere ikke jenta, som bare såvidt har lagt seg over på siden, og ikke jobbet noe særlig med det, kom seg nesten rundt på magen. Og hun jobbet hardt. Og hun ble sint da hun ikke fikk til. Og det lyste "stolt" lang vei da hun kom seg rundt først ved et lite dytt fra meg, og så ved å holde meg såvidt i hånda. Kan tenke meg at hun får det til etter at hun har hvilt litt igjen (var utslitt nå) eller i morgen. Stolt mamma! Og forundret mamma. Søsteren har jo snudd seg rundt lenge. Jeg har trodd at hun bare er litt mer bedagelig, men kanskje det bare var dette som skulle til. Kanskje hun hadde klart det omtrent samtidig med søsteren hvis hun ikke hadde vært stiv i nakken? Ikke at det er noe mål i seg selv, men stakkars liten. Er jo en del ting søsteren gjør som ikke hun gjør, søsteren er mer motorisk, og kanskje det rett og slett bare er ubehandlet stivhet i noen muskler eller sener eller noe?

Manuellterapeuten spurte forresten om de var toeggede. Han mente de var så forskjellige. Han er vel blant de første som har spurt om det. Men da blir jo jeg mer usikker på om morkakeundersøkelsen egentlig stemmer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skvatt litt, ja... Men får håpe han vet hva han driver med. Snuppa klarte i hvertfall å komme seg rundt til magen etter å ha sovet litt. Sååååå stolt av seg selv :) Og stolt mamma også :rødme: Nå må hun bare finne ut at det er mye vanskeligere å snu seg når hun har tommelen i munnen enn det er uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønningen er også i hundre med å snu seg! Vi skal til manuellterapeut vi også, for fysioterapeuten trodde hun hadde en låsning i hofte eller nakke. Hun ligger litt "banan" som de kaller det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...