iss Skrevet 13. oktober 2007 #2141 Del Skrevet 13. oktober 2007 Skjønningen har ikke snudd seg fra rygg til mage enda... Men legger seg på siden da.. Ikke lenge til hun snur seg tenker jeg. Rart hvor ulikt de utvikler seg, noen er raske på noe og tregere på andre ting om hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. oktober 2007 #2142 Del Skrevet 14. oktober 2007 Må le litt av beskrivelsene dine av jentene, så gøy at man allerede kan se ulike trekk i personligheten deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2143 Del Skrevet 15. oktober 2007 innbilte meg at jentene dine kom nesten 10 uker før tiden jeg men så var det jo bare 5 vet ikke helt hvor jeg fikk det i fra men... kanskje fordi du bare plutselig var reist for å føde husker jeg.. Ja, plutselig kom de Morsomt når de begynner å snu seg og bli mer mobile. Husker jeg ble så utrolig stolt når Knerten snudde seg fra rygg til mage. Ja, ikke sant. Alt de klarer å lære seg gjør meg virkelig stolt Skjønningen har ikke snudd seg fra rygg til mage enda... Men legger seg på siden da.. Ikke lenge til hun snur seg tenker jeg. Rart hvor ulikt de utvikler seg, noen er raske på noe og tregere på andre ting om hverandre! Det kommer når det kommer, og alle er jo ulike. Heldigvis... Må le litt av beskrivelsene dine av jentene, så gøy at man allerede kan se ulike trekk i personligheten deres Det er gøy å følge med på, og så får vi bare se om det plutselig endrer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2144 Del Skrevet 15. oktober 2007 Arg... Blir så irritert over at folk ikke kan lære seg å skrive (tenker da ikke på de med dysleksi), eller at folk ikke gidder å skrive så korrekt som mulig. Det sniker seg garantert inn skrivefeil hos meg og, og jeg er altfor glad i mange ord og mange prikker etter setninger, men det er så mange feil overalt! Reklameplakater, aviser, stillingsannonser der de henviser til at "søker må ha gode norsk kunnskaper" - hvor har det blitt av korrekturleserne? Er innom et annet forum innimellom, og klarte ikke dy meg, annet enn at jeg måtte påpeke en særskrivingsfeil. Prøvde å være hyggelig, da, og kan skjønne at den jeg sa det til blir irritert, men får så fnatt av svar som "jeg skriver på min måte, det viktigste er at folk forstår". Greit nok at det viktigste er at folk forstår - er i og for seg med på den, men alle kan ikke skrive på "sin egen måte". Vi har et korrekt skriftspråk for at det skal brukes. Og hvor vanskelig er det egentlig å unngå å særskrive ord? Man sier da vitterlig ikke "norsk kunnskaper", man sier "norskkunnskaper", ergo skriver man det sammen. Man sier heller ikke "fiske kaker", man sier "fiskekaker". Jeg liker ikke å fiske kaker, jeg fisker fisk, hvis jeg absolutt skal på fisketur. Det bør heller ikke være så vanskelig å bruke og/å riktig. "Jeg synger å danser". Siden når ble danser et infinitiv? Er man i tvil, kan man bruke fortidsprøven. Et/ett... Jeg vil kjøpe ett hus (bare ett, ikke to hus)/jeg vil kjøpe et hus (et eller annet hus som jeg har lyst på). Har så lyst til å ha med meg en rød penn hver gang jeg er ute, og rette på det jeg ser, for alle kan ikke skrive som de selv vil - særlig ikke i det offentlige (kan til nød godta det i muntlig språk), det blir fullstendig kaos. Vi har to norske skriftspråk, det får holde. Vannmelonen er brennende opptatt av slikt, og lettere hissig i dag, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2145 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Når det er sagt, så er jeg glad for at de aller fleste på KG kan skrive, og at det kun sniker seg inn en feil eller to, sånn som det gjør her. På det andre forumet er vel jeg i absolutt mindretall, særlig i den gruppa jeg er mest, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg orker å være der og irritere meg. Folka virker ok, da, så er vel derfor Endret 15. oktober 2007 av Vannmelon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. oktober 2007 #2146 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg driver faktisk med veldig mye korrekturlesing i min jobb, og jeg har mottatt en del filer som jeg mistenker er skrevet at selveste skriveleif. Men når det er sagt, forum- og MSN-skriving er en av de få plassene jeg tillater meg selv et par skrivefeil. Mest av alt fordi de ikke kan ende opp med å koste meg flere tusen kroner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2147 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kan gå med på en del feil i forum og MSN jeg og, der bruker man jo muntlig språk (i mitt tilfelle inkulderer det en hel haug med unødvendige småord), men det finnes visse grenser. I tillegg vil jeg ikke si at man umiddelbart forstår hva som er skrevet når det florerer av særskrivingsfeil, eller orddelingsfeil for den del. Jeg leser det som står der, og må gjerne lese en gang til for å finne ut hva den egentlige meningen var. Kjenner jeg klarer å irritere meg ekstra over dette i dag, men er da glad for at jeg har den jobben jeg har. Kanskje jeg kan påvirke noen til å lære seg å skrive skikkelig Forresten - hvis dere er i butikken og hører noen som høylytt kommenterer skrivefeil på plakater o.l, er det stor sannsynlighet for at det er vannmelonen som er ute og går Gjør det til stadighet, men bare en gang har jeg fått en dame til å rette på en plakat. Med en gang jeg snudde ryggen til ilte hun til med tusjen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2148 Del Skrevet 15. oktober 2007 del filer som jeg mistenker er skrevet at selveste skriveleif. Men når det er sagt, forum- og MSN-skriving er en av de få plassene jeg tillater meg selv et par skrivefeil. Mest av alt fordi de ikke kan ende opp med å koste meg flere tusen kroner Det skulle tatt seg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. oktober 2007 #2149 Del Skrevet 15. oktober 2007 Skjønner godt hva du mener, men jeg er vel ikke så brennende engasjert som deg. Her er en bok du IKKE bør ønske deg til jul: "Vi har pissa i frysern" Om skrivefeil i annonser, aviser og plakter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2150 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det var plutselig en ting som slo meg; Hvis folk kan skrive som de vil bare alle forstår hverandre, kan man da også regne som man vil, bare alle forstår hverandre? Er det etter det prinsippet torpedoer regner, for eksempel? "Jeg regner som jeg vil, og dermed er 200000+200000=700000. Jeg regner med at vi forstår hverandre " :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2151 Del Skrevet 15. oktober 2007 Skjønner godt hva du mener, men jeg er vel ikke så brennende engasjert som deg. Her er en bok du IKKE bør ønske deg til jul: "Vi har pissa i frysern" Om skrivefeil i annonser, aviser og plakter Har lest den. Sånne ting er jo kjempemorsomt Mye og mangt som lett kan få en ny mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2152 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå tror jeg at jeg er ferdig med å engasjere meg for i dag, og tusler tilbake til klesvasken og de to små tuppene som ikke er helt i form. De hoster og sutrer begge to, og har sovet mye. Grøtmatingen ble ekstra morsom da jeg stadig vekk fikk en grøtsprut over meg pga hosting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 15. oktober 2007 #2153 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så enig ang. gramatikk og rettskriving. Men så er jeg en liten språknerd også da... og hemmelig forelsket i Petter Scherven (som sikkert ikke staver navnet sitt sånn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2154 Del Skrevet 16. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2155 Del Skrevet 16. oktober 2007 I dag er det femmånederskontroll. Håper bare snuppene er litt bedre enn i går. Tviler litt, i og med at de fortsatt sover, og drev og hostet da jeg matet dem i morges. Samtidig var de ikke så kokte i toppen da jeg hadde matet dem, så får se. Kjedelig å evt måtte dra tilbake for å sette vaksiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 16. oktober 2007 #2156 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) *oppdartert* Endret 16. oktober 2007 av Toblerone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. oktober 2007 #2157 Del Skrevet 16. oktober 2007 Håper det går bra på kontrollen? Er dette siste vaksinen før de blir ett år eller? Her i landet er det vaksine ved 2, 3, 4 og 12 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2158 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Det gikk greit. Denne gangen passet vi på å holde fast armer og ben sånn at de ikke skulle gå glipp av noe. Nå har hun ene fått fire sprøyter tilsammen, og hun andre tre, for hun trakk til seg beinet så det ble sår forrige gang. Hun får den ene av de hun skulle hatt idag om et par måneder. Skal visst gå to måneder mellom hver gang. Etter litt leting fant jeg en oversikt... De får ved 3 mnd, 5 mdn, 11-2 mnd, 15 mnd, 7 år, 12-13 år og ungdomsskolen. Endret 16. oktober 2007 av Vannmelon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2159 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Forresten... Hei til Toblerone! Så koselig å se deg igjen! Endret 16. oktober 2007 av Vannmelon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2160 Del Skrevet 16. oktober 2007 Heh... Fikk velkomstgave fra Go'boken, nå, og selv om jeg i innmeldingen endret fødselsdatoen til jentene fra termindato til reell fødselsdato, har de klart å sette opp 2.6.07 som fødselsdato. Dermed får jeg bokpakker tilpasset det. Har skrevet inn og bedt dem endre på det, så får vi se. Ikke at det gjør så mye fra eller til, egentlig, men rett skal være rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå