Impala Skrevet 21. september 2007 #2061 Del Skrevet 21. september 2007 Så godt å høre at dere er hjemme igjen, og at alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 21. september 2007 Forfatter #2062 Del Skrevet 21. september 2007 Linn3c - koselig med nye fjes Angelou og Impala Det ser ut til at det gikk veldig greit å få jentene samkjørte i matrutiner igjen, men så mye mer sutrete de har vært i dag... Ser ut til å være redde for å bli gått fra... Eller så har de rett og slett blitt mer engstelige for folk de ikke kjenner/ikke ser så ofte. Var i butikken i sta, tok en kaffe med en bekjent som skulle holde, og da startet hylekoret. Var skikkelig morsomt med to som gråt samtidig/på skift mens folk så på og enten smilte eller irriterte seg. Det kom atpåtil en apotekansatt ut fra apoteket og sto og så på. Hurra! De roet seg ikke før jeg la dem i vogna og gikk hjemover - uten å ha fått gjort det jeg skulle. Dobbel glede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 22. september 2007 Forfatter #2063 Del Skrevet 22. september 2007 Begynte å strikke genser lenge før jentene ble født, str 1/2 år. Ga den til mamma idag for at hun skal gjøre den ferdig for meg, ellers får de aldri brukt den Får jo aldri satt meg ned for å strikke, og hun strikker mye fortere enn meg. Heldigvis strikker vi omtrent like fast. Lurer fælt på hvilke vognposer jeg skal velge. Snart må vi legge bort baggene og bruke sportsvogndelen, og da trengs det poser. Har skinn vi kan legge i bunnen av vogna... Hva har dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 23. september 2007 #2064 Del Skrevet 23. september 2007 Det kom en stoffpose med vogna. Har også skinn i bunnen av vogna. Tenkte jeg skulle "bestille" en skinnpose hos mamma for vinteren. Har ikke vært ute med vogna på en stund så vet ikke hvor mye han må ha på seg nå :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. september 2007 #2065 Del Skrevet 23. september 2007 Synes det er såå vanskelig med klær og sånn nå. Tenker vi må kjøpe en dressaktig sak i løpet av uka, sånn at hun faktisk kan komme opp av vogna selv om det er kaldt! Vi har voksi-pose som vi kjøpte da vi hadde Tulla. Men har ikke funnet den fram enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 23. september 2007 #2066 Del Skrevet 23. september 2007 Du Vannmelon, hvordan gjør du det med grøten deres nå? Er dere oppe i to måltider om dagen? Eller hvor mye tar de nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 23. september 2007 Forfatter #2067 Del Skrevet 23. september 2007 Vanskelig med klær og sånn, ja. Har gått fint så langt, riktignok. Skal kjøpe litt ulltøy, tenkte jeg. Ang grøt, skal jeg prøve full porsjon på begge i dag. Se hvor mye de spiser. Så langt har de fått smaksprøver - med økt porsjon innimellom. Regner med at magene deres syns det er greit med full porsjon nå. Har jo brukt en tre ukers tid på å venne dem til det. Skal også prøve å gi dem litt fruktpure, sånn for at de skal få litt nye smaker, men er usikker på om jeg tar det i dag, eller om jeg bytter ut grøten med det i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 23. september 2007 #2068 Del Skrevet 23. september 2007 Har du prøvd å blande frukt i grøten? Tiny liker ikke smaken på grøten så det hjalp med litt eple i den. Han vil gjerne spise masse mer enn hva jeg gir han. Tror han tar rundt 4 teskjeer nå, men skal måle det opp mer i dag så jeg ser hva han tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 23. september 2007 #2069 Del Skrevet 23. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 24. september 2007 #2070 Del Skrevet 24. september 2007 jeg har skinnpose, dunpose og voksipose til snuppa, jeg... dunposen fikk jeg med da jeg kjøpte vogna (brukt), skinnposen kjøpte jeg selv og så fikk jeg voksipose av en venninne... så da kan jeg bytte på litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 24. september 2007 Forfatter #2071 Del Skrevet 24. september 2007 Har du prøvd å blande frukt i grøten? Tiny liker ikke smaken på grøten så det hjalp med litt eple i den. Han vil gjerne spise masse mer enn hva jeg gir han. Tror han tar rundt 4 teskjeer nå, men skal måle det opp mer i dag så jeg ser hva han tar. Nei, har ikke blandet noe i grøten. Maisgrøt smaker ganske godt, risgrøt har de ikke fått (tror ikke den smaker noe). De liker grøt veldig godt, men de har vel ikke store nok mager enda til å spise full porsjon. jeg har skinnpose, dunpose og voksipose til snuppa, jeg... dunposen fikk jeg med da jeg kjøpte vogna (brukt), skinnposen kjøpte jeg selv og så fikk jeg voksipose av en venninne... så da kan jeg bytte på litt Intet mindre Mamma og pappa kom med både vognpose (Odenwâlder, eller hva den nå heter) og noe lignende tripp-trapp-stoler idag, så da har vi begge deler. Snille besteforeldre som gjerne kjøper ting til barnebarna Blir nesten litt beklemt av å ta imot så mye, men det hjelper jo oss veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 24. september 2007 Forfatter #2072 Del Skrevet 24. september 2007 En av jentene har nesten klart å rulle seg over på magen. Etter iherdig strev, har hun nå fått med seg rumpa rundt, og mangler bare å få armer og skuldre på rett plass. Den andre er mye mer bedagelig, og gidder ikke helt (men så har hun vært på sykehuset og, så henger nok enda mer etter enn hun gjorde før). Ler godt gjør de nå og, i hvertfall noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 25. september 2007 #2073 Del Skrevet 25. september 2007 :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 25. september 2007 #2074 Del Skrevet 25. september 2007 Så søte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. september 2007 #2075 Del Skrevet 25. september 2007 Så fort som det går med utviklingen til de små - skjer jo noe nytt nesten hver dag jo Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #2076 Del Skrevet 26. september 2007 Ja, det går veldig fort. Men de vokser ikke like fort lenger, da. Veide dem i dag - 5,9 og 6,8 kg, sånn omtrent, og 60,5 og 63 cm. Hadde trodd at den tyngste hadde tatt enda mer ifra etter sykehusoppholdet til den letteste, men hadde ikke det, gitt. Det er jo bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 26. september 2007 #2077 Del Skrevet 26. september 2007 Innom og oppdaterer meg. Synes det er kjempevanskelig med klær jeg også. Mamma ler av meg, for jeg bruker laaang tid på å finne ut hva jeg skal putte på Knerten. Været skifter jo så fort også. Blir ekstra vanskelig. Men jeg er litt sånn ull-dame jeg da. Så vi bruker masse ull og har gjort det en stund. Ull er Gull bruker jeg å si til Froskemannen. Knerten har også rullet fra rygg til mage en ukes tid. Føler jeg ikke har noen liten baby lengre. Tiden med disse små går virkelig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #2078 Del Skrevet 26. september 2007 Ja, jeg bruker masse ullklær selv (er år og dag siden jeg hadde en bomullsstilongs), så bare jeg får ut fingeren, skal jeg få kjøpt ullundertøy til jentene også. Det er definitivt best. Varmer selv om det er vått, puster greit, blir egentlig ikke for varmt hvis man bare regulerer det man har utenpå... Genialt! De små barna våre vokser så fort. På lørdag er mine fem måneder allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 26. september 2007 #2079 Del Skrevet 26. september 2007 5 måneder Ja, det stemmer vel det.. Tiny blir 4 måneder i morgen. Ullklær tror jeg ikke at vi har i det hele tatt faktisk. Hmm... Må ut og kjøpe klær snart tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 27. september 2007 Forfatter #2080 Del Skrevet 27. september 2007 Tror jeg må vente på neste lønning før det blir mer klær her i gården, men de klarer seg vel med bomull enn så lenge. Var på virrevapp-party her om dagen. Utrolig mange fine klær. Og mange, fine kombinasjoner. Gikk og ønsket at jeg hadde eldre barn (mye fint til de fra to år og oppover) og at jeg hadde gutter... Men jentene blir eldre (vil ha dem små så lenge som mulig, sånn egentlig), og kanskje kan vi få en gutt eller to om noen år? Fint vær idag. Lurer på om jeg skal benytte sjansen til å vaske vinduer. I hvertfall de jeg kommer til - er noen vinduer her mannen må ta, jeg er for kort til å nå over bokhyller og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå