Vannmelon Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #1861 Del Skrevet 15. juli 2007 Absolutt Vi storkoser oss nå, og fødselen var ikke noe ille, egentlig, det var bare litt kjedelig at jeg ikke fikk holdt dem før etter et halvt døgn, eller hva det nå var. Det var delvis fordi det var hastesnitt, delvis fordi det var en svikt på barselavdelingen - de tok selvkritikk på at de ikke hadde vært flinke nok til å hjelpe meg med å få et forhold til barna mine de første dagene (f.eks ved å gi dem til meg tidligere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 15. juli 2007 #1862 Del Skrevet 15. juli 2007 Så koslig at du ville dele fødselsopplevelsen din. Blir alltid så rørt av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. juli 2007 #1863 Del Skrevet 15. juli 2007 Så kjekt å lese selv om det fikk en litt dramatisk slutt! Den tok jo en god stund fødslen din også! Skjønner godt at du gjerne skulle holdt de mer i begynnelsen. Ga de dem flaske da eller? Takk for at du ville dele historien med oss. Alltid fasinerende å lese!! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. juli 2007 #1864 Del Skrevet 15. juli 2007 Det hørtes jo ut som en veldig grei tvillingfødsel Skjønner at det må være rart å ikke få holde de med en gang. Håper du har fått tatt det igjen nå i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 16. juli 2007 #1865 Del Skrevet 16. juli 2007 Så fint at du vil dele det med oss Er alltid rørende Bra at de tok selvkritikk på barsel da, da skjer kanskje ikke det med noen andre en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. juli 2007 #1866 Del Skrevet 16. juli 2007 Koselig å lese fødselshistorien din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 17. juli 2007 #1867 Del Skrevet 17. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #1868 Del Skrevet 18. juli 2007 Så koslig at du ville dele fødselsopplevelsen din. Blir alltid så rørt av det Så kjekt å lese selv om det fikk en litt dramatisk slutt! Den tok jo en god stund fødslen din også! Skjønner godt at du gjerne skulle holdt de mer i begynnelsen. Ga de dem flaske da eller? Takk for at du ville dele historien med oss. Alltid fasinerende å lese!! :rosasmil: Ja, tok vel 32 timer, tror jeg vi kom fram til. Ikke at jeg har noe tidsperspektiv. Har av en eller annen grunn en følelse av at de kom om natta... De fikk kopp først, i tillegg til at vi prøvde litt amming. Begynte med det andre dagen, tror jeg. Var veldig i ørska de første dagene, så alt går litt i surr (har det skrevet ned i boka mi, antakelig - det passet jeg i hvertfall på). Etterhvert fikk de sonde og så flaske, etter at en barnepleier spurte pent om de kunne få prøve det. Det hørtes jo ut som en veldig grei tvillingfødsel Skjønner at det må være rart å ikke få holde de med en gang. Håper du har fått tatt det igjen nå i ettertid Tja.. Vet ikke hvordan tvillingfødsler pleier å være Var lang, men så lenge det sto på gikk det igrunn greit. Drøyde bare litt lenge, og skulle gjerne ha født normalt... Har lurt på om det hadde gått bedre om jeg ikke hadde hatt epidural, men kan ikke gruble på det. Satt fast gjorde hun uansett (prøvde å komme ut med panna først, gitt). Så fint at du vil dele det med oss Er alltid rørende Bra at de tok selvkritikk på barsel da, da skjer kanskje ikke det med noen andre en annen gang. Ja, det ødela litt på et vis, men som sagt - alt gikk bra, og nå bare storkoser jeg meg. Fikk riktignok en liten nedtur pga det da jeg kom hjem, men etter en samtale med jordmoren på helsestasjonen, gikk det greit. Er generelt veldig fornøyd med barselavdelingen. Koselig å lese fødselshistorien din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 18. juli 2007 #1869 Del Skrevet 18. juli 2007 Ja jeg mistet også tidsperspektivet helt og vi skal vel være glad for det tror jeg! Håper dere har det bra! Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #1870 Del Skrevet 18. juli 2007 Mannen er på kino i dag, og da så de søte små sitt snitt til å gråte masse, men nå er det heldigvis stille. Tror ikke de sover, riktignok, men det er vel ikke så lenge til, håper jeg. Søndag prøvde vi å legge dem i hver sin seng, fordi det begynte å se så trangt ut, de slår på hverandre (uten at de egentlig reagerer på det), sover greit hver for seg om dagen, og reagerer når dyna blir tatt av fordi en har vært oppe. De så litt forvirret ut, men sovnet greit. På natta smilte de stort da de ble lagt vedsidenav hverandre for å få mat, og de våknet relativt tidlig om morgenen. En av dem så ensom ut, den andre lå og pludret for seg selv, midt i senga. Neste natt var de våkne flere ganger i løpet av natta, noe som egentlig er unormalt. I går kveld lå de igjen i hver sin seng, og begge sutret og gråt, og jeg var oppe mange ganger for å trøste og gi smokk. Tilslutt la jeg dem i samme seng igjen, og vips endret ansiktsutrykkene seg fra litt fortvilet til avslappet, de klarte på en eller annen måte å legge seg arm i arm, krøp som vanlig opp i et hjørne, og sovnet godt. Sov fra ni til fire, og så til åtte igjen, så da tror jeg at jeg har tatt hintet - vi skiller dem ikke enda... Ganske søtt, egentlig. Lurer nesten på om jeg begynner å få muskler i armene, jeg... Og ellers har jeg funnet ut at hvis jeg skyver den vogna i oppoverbakker og tar litt i, så kommer jeg til å få veldig fine muskler bak Nå begynner de på nytt. Tror de savner pappaen sin, for sånn er det de gangene han er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 18. juli 2007 #1871 Del Skrevet 18. juli 2007 De høres jo litt søte ut da! :rødme: Og litt glad i hverandre! :babyjente: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. juli 2007 #1872 Del Skrevet 18. juli 2007 Hørest umåtelig søtt ut da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. juli 2007 #1873 Del Skrevet 18. juli 2007 Så søte de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 19. juli 2007 #1874 Del Skrevet 19. juli 2007 :rødme: Jeg vil også ha tvillinger som er så glade i hverandre... Hørtes utrolig koselig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. juli 2007 #1875 Del Skrevet 19. juli 2007 Tvillinger har et eget bånd ja. Veldig moro å høre om de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 19. juli 2007 #1876 Del Skrevet 19. juli 2007 Så søte de er da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #1877 Del Skrevet 22. juli 2007 De er kjempesøte :rødme: I dag har de vært mye våkne (litt varierende det der), og det er jo bare kos. Vi fant for øvrig ut at det ekstra settet med vippestoler vi hadde fått, kom vi aldri til å få byttet likevel, så da skrudde vi de sammen, og har nå vippestoler i hver etasje. Kjekt det, forsåvidt. Da har vi de enkleste på kjøkkenet, og noen med mye mer dilldall på, og med vibrasjon, på rommet deres. Greit med stoler i den etasjen jeg pumper også, for da blir det litt enklere hvis de begynner å "tulle" når jeg sitter opptatt. Ellers gjør "det kommer en mus, som vil ha hus" stor lykke hos begge to for tiden. De smiler stort hver gang. Tvilling 2 snudde seg fra ryggen og over på magen i dag, i følge mannen. Jeg sov da. Var visst i dobbeltsenga, da, så jeg lurer egentlig på om hun har fått litt hjelp i forhold til at det blir en aldri så liten "nedoverbakke" når man ligger i senga. Begge to har trillet rundt i en stol som er litt på skrå tidligere... Men for all del - kan jo hende hun klarte å snu seg uten hjelp fra tyngdekraften. Flinke jentene Og denne store jenta har fått vasket badet idag. Skikkelig grundig. Det var deilig! Nå kan man føle seg skikkelig ren etter å ha dusjet igjen... Lå på gulvet og vasket det. Egentlig det meste jeg har gjort her siden vi flyttet hit. Da jeg var gravid + nå i ettertid har mannen, mamma eller tante tatt hovedvasken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #1878 Del Skrevet 23. juli 2007 Nå har de søte små sovet lenge. Fikk dem til å sove i går i ti-tiden, og halv seks våknet de igjen. Da var de sultne og, stakkars. Tømte flaskene på rekordtid. Etterpå lå de strålende fornøyde i senga og smilte masse til mamma'n sin :rødme: Nå venter jeg på at pumpene skal bli kokt, sånn at jeg kan pumpe litt. På søndag er de tre måneder og da har jeg nådd pumpe-målet mitt. Alt jeg orker over det tar jeg som en bonus og velger å ikke få dårlig samvittighet hvis jeg går helt over på MME. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #1879 Del Skrevet 23. juli 2007 Løftet begge to tilbake i senga samtidig, og det er egentlig nei-nei for meg, etter at musklene mine slo seg vrange. Første gang siden det, og kjenner at det ikke er noe lurt å fortsette med i hvertfall. Dvs - går fint så lenge de ligger i baggene og jeg kan bære dem på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. juli 2007 #1880 Del Skrevet 23. juli 2007 De begynner vel å bli store og tunge nå ja (i allefall i forhold til hva de var) god trening er det vel i allefall å løfte 2 små babyer, men kanskej litt for tungt i lengden ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå