Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Har mange kokte poteter til overs, og har ikke lyst å bare lage bondeomelett. Hva kan jeg bruke dem til?
Gjest Gus Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Pytt i panne. Stekte poteter (som tilbehør til et eller annet). Bruk dem i en suppe eller en grateng. Potetmos. Potetsalat. Potetstuing.
miss77 Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Pytt i panne. Stekte poteter (som tilbehør til et eller annet). Bruk dem i en suppe eller en grateng. Potetmos. Potetsalat. Potetstuing. ← Om de fortsatt har skallet på kan du også "gjenbruke" de som nettopp kokte poteter. Ha en liten skje sukker i vannet når du koker dem opp igjen så blir de så gode som nye
Gjest Hedda Gabler Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Del dem grovt og stek dem i godt med olje eller margarin. Dryss over rikelig med grovkvernet pepper, salt og krydder du ellers liker (paprika, hvitløkspulver og løkpulver synes jeg er godt). Dryss over 1 ts sukker like før de er ferdige. Spises alene eller som en del av en pannerett med løk, pølser, grønnsaker.
miow Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Potetsalat! Har ikke nøyaktig oppskrift, men del dem i terninger og bland med eplebiter, rømme+majones og gressløk. Godt, sjø!
miss77 Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Jeg glemte - mos de og bruk de i brøddeigen. Medfører noen ekstra karbohydrater i brødet, men det blir saftig og godt.
Grooo Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Jeg glemte - mos de og bruk de i brøddeigen. Medfører noen ekstra karbohydrater i brødet, men det blir saftig og godt. ← Ja, finn en oppskrift på potetbrød, det er knallgodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå