Tiit Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Nylig hjemkommet fra 14 dager på campingplass. Deilig, solfylt og hyggelig på alle måter. Det er utrolig mye interessant og morsomt å beskue og overvære på en campingplass gitt.. Jeg har gjetta på bra mange yrker; du ser feks tydelig hvem som er lærer/førskolelærer. Det kan du se på kroppsspråket når de står ved siden av et barn og snakker. Og så ser du raskt hvilke menn som har kroppslig arbeide som snekker osv... Og så kan du veldig godt se (og HØRE) hvem som har par-problemer (Kan du ikke oppføre deg som et MANNFOLK for en gangs skyld!!!! (når mannen ikke umiddelbart går med boss-vannet fra vogna)) og de iskalde blikk og sur tramping rundt campingvogna til alle døgnets tider. Og krangling/kjefting på unger og mannfolk. (Det er utrolig mange kjeftsterke kvinnfolk på camping, og det er utrolig lite sjarmerende!!!!) Og naboer som ser fotball-vm med høyt engasjement, pils og pilsevenner, er jo egentlig hyggelig, hadde det ikke vær for at det skjer 3 meter unna deg som forsøker å sove, og vinduene må være åpne gr. 30 graders varme. Og så er det kontroll-frikene som har noen dagers fartstid på campingen.. Som har selvpålagt oppgave med å passe på at alle tørker fullstendig godt av oppvaskbenken på fellesarealet. Det kalles SKULING det som skjer dersom noen etterlater noen dråper ytterst på kanten.... Og seriøst: det er mange unger som går fullstendig løs på camping. De har ingen leggetid, ingen bryr seg om at de plager de som er mindre, hyyyyyler hele kvelden av sult eller mangel på at noen ser og hører dem, eller sykler villmann frem og tilbake mellom alle vogner og biler så det er en lykke at det går vel med alle. Likevel er camping hyggelig, interessant, avslappende, oppmuntrende (vi har det jo super-harmonisk i familien!) og deilig. Ingenting slår en fredfull kveldsstund i forteltet, med levende lys, null mygg, rødvin i glasset og en deilig mann ved sin side. Camping er topp, tross fotball-vm og frustrerte fruer med lav frustrasjonstoleranse.
Gjest gjest 0 Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Jeg elsket iallefall camping da jeg var liten! Det er en egen stemning på vampingplasser, og da jeg var innom et par i ferien på gjennomreise opplevde jeg den samme bedagelige, rolige stemningen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå