Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Siden vi for en gangs skyld skal være barnefri, har vi lyst å finne et litt romatisk/spesielt sted. Kunne godt tenkt meg Thailand/Mexico/Brasil e.l. men da er det litt lite med 1 uke. (Føler at 1 uke uten ungene er nok liksom!) Men det må være litt mer enn sånn "vanlig" sydentur til kanariøyene, som vi drar 1 gang i året med ungene. Dessuten vil vi ha hotell uten bamseklubber...vi har jo tross alt fri for barnestøy . Gjerne kombinasjon av varme/strand/shopping. Noen som har noen reiseforslag? Reise i okt/nov eller febr/mars.
gard Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Hei Når du nevner nøkkelord varme/strand/shopping så tenker jeg Dubai. Fordelen er at det er ikke så langt bort, i periodene som du nevner burde det være grei varme der...og det er et shopping mekka. Min kone og jeg dro dit i mars for noen år side og det var en fin tur. Sjekk reisebrevet som jeg har lagt ut sammen med bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/dubai.htm :-) Ta kontakt hvis du har spørsmål.
Gjest Klumpen Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Først og fremst: Skal man unngå sydenturfølelsen så må man reise med rutefly eventuelt kjøpe kun fly hos charteselskapene og så finne en plass litt vekke fra busslastene. Dette er også en billiger måte å reise på enn fullprisreise hos et charterselskap. Lisboa er en bra plass for shopping særlig sko...... og skulle det friste med et bad så ville jeg ha tatt noen netter i Ericeira 5 mil utenfor. Norwegian har direktefly til Pisa. Herfra kan man ta en tur rundt i Toscana. Barcelona har du sikkert hørt mye om på disse sidene og det kan anbefales. Vil du være "sikker" på sol og varme er alternativene Malaga, Malta, Madeira eller Puerto Mogan på Gran Kanaria.
IdaC Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Jeg og skulle tipse om Dubai! Vi var der på to ukers bryllupsreise i fjor, og angrer ikke et sekund Det tar ikke så altfor lang tid å komme seg dit. Hotellene er i en klasse for seg, og vi fikk masse ekstra service fordi vi var på bryllupsreise. Vi var ute etter å slappe av, bade og shoppe, og fikk akkurat det. Nydelige strender og super shopping. Vi satte sammen vår egen "pakke" med fly og hotell og sparte en god del på det. Og det suverene med Dubai er at det alltid er varmt, og det regner kun noen få dager i året, så en er ganske sikret fint vær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå