Gå til innhold

Tips til innslag i kirken ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha møte med presten vår i helga. Vi har snakket litt om at det hadde vært ok å gjøre sermonien litt personlig ved å ha noen litt utypiske innslag. Det er onkelen min som skal vie oss, og han har gitt beskjed om at det bare er å komme med forslag, men jeg må innrømme at det står litt stille i toppen for øyeblikket.... Skal jo selvsagt ha de vanlige innslagene med salmer etc., men vil gjerne ha noe i tillegg siden vi faktisk har anledning til det. Noen med gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om noen som tenner lys.

Eller så kan jo det leses dikt eller noe sånt kanskje.

Skrevet

Få noen som står deg nær (søsken, forelder) til å lese et kjærlighetsdikt!

Har sett dette selv, og det er utrolig rørende og vakkert :hjerter:

Skrevet

Dikt er jo kjempeflott da. Eller så kan jo brudeparet si noen ord til hverandre, sånn som er vanlig i USA?

Skrevet

Min søster leste fra Profeten av K. Gibran - den delen om ekteskap.

Det er en utrolig nydelig tekst :hjerter_rundt:

Skrevet
Min søster leste fra Profeten av K. Gibran - den delen om ekteskap.

Det er en utrolig nydelig tekst  :hjerter_rundt:

Har bestillt boka nå :) Funnet noen utdrag fra den på nett, og det så jo veldig bra ut!

Onkelen min har også foreslått en indonesisk lyssermoni som i korte trekk vil si at foreldrene våre tenner lys, som de igjen tenner våre lys med som et symbol på forening av to familier.

Takk alle sammen for forslag :klem:

Gjest Gjest_Cathrine78_*
Skrevet

Jeg er på jakt etter noen fine tekstinnslag/evt. dikt om kjærlighet og/eller ekteskap som kan leses opp i kirken av min bror. Er det noen som har noen forslag? I siste nr. av Ditt Bryllup leste jeg at noen hadde benyttet en tekst fra boken Alkymisten - noen som har et lit utdrag fra denne teksten tilgjengelig? Ellers skulle jeg svært gjerne hatt tilsendt et lite utsnitt fra teksten det er referert til under fra Profeten (om ekteskap). Jeg er også på utkikk etter evt. andre gode forslag - noen som kan hjelpe meg? :)

Skrevet
Jeg er på jakt etter noen fine tekstinnslag/evt. dikt om kjærlighet og/eller ekteskap som kan leses opp i kirken av min bror. Er det noen som har noen forslag? I siste nr. av Ditt Bryllup leste jeg at noen hadde benyttet en tekst fra boken Alkymisten - noen som har et lit utdrag fra denne teksten tilgjengelig? Ellers skulle jeg svært gjerne hatt tilsendt et lite utsnitt fra teksten det er referert til under fra Profeten (om ekteskap). Jeg er også på utkikk etter evt. andre gode forslag - noen som kan hjelpe meg? :)

Fant noen sitater fra "Profeten" her

Skrevet

Takk for tipset! Er det noen som vet hvor jeg finner den delen fra Profeten om ekteskap? evt. noen andre ord om kjærlighet fra Profeten, Alkymisten eller andre gode kilder? :)

Skrevet
Takk for tipset! Er det noen som vet hvor jeg finner den delen fra Profeten om ekteskap? evt. noen andre ord om kjærlighet fra Profeten, Alkymisten eller andre gode kilder?  :)

Venter på at Profeten skal dukke opp i postkassa, så jeg kan evt. sende deg en PM, når jeg får den.

Skrevet
Takk for tipset! Er det noen som vet hvor jeg finner den delen fra Profeten om ekteskap? evt. noen andre ord om kjærlighet fra Profeten, Alkymisten eller andre gode kilder?  :)

Sender deg en PM.

Skrevet

Fant en tråd på et annet diskusjonsforum som har masse fine dikt, visdomsord osv.

Se her

Skrevet (endret)

Tusen takk for link og PM Bare Bea - var en veldig fin tekst - tror sannelig jeg (vi...) skal bruke den - men send meg gjerne en PM du også miss77 dersom du finner noen andre fine tekster i Profeten. Takk for hjelpen så langt!

Endret av cathrine78
Skrevet
Tusen takk for link og PM Bare Bea - var en veldig fin tekst - tror sannelig jeg (vi...) skal bruke den - men send meg gjerne en PM du også miss77 dersom du finner noen andre fine tekster i Profeten. Takk for hjelpen så langt!

Skal gjøre det catrine78. Kan ikke du sende meg en PM med teksten fra Alkmisten også forresten? Kjekt å ha mere å velge mellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...