Gå til innhold

Rådgiver i kap. 5, Oslo

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ulrikke_*
Skrevet

Når man har 5-6 års høyere utdanning, 5 års ansiennitet, er 30 år gammel, og har fått jobb som "rådgiver" i kommunesektoren, hva slags lønn legger man seg på?

Jeg har fått tilbud om en stilling som heter "rådgiver", men ærlig talt så vet jeg ikke hva som er vanlig lønn i kommunal sektor for slike som meg!

Før jeg takker ja til stillingen ønsker jeg svar fra folk her (som ser ut til å ha god greie på lønn i forhold til type jobb og utdanning).

Håper på flere svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ulrikke_*
Skrevet

Er det sommerferie for mange av fagforeningspampene her kanskje? ;) Håper på svar snart... :)

Skrevet

Det letteste er sikkert å sjekke med fagforbundet ditt evnt forbundet den stillingen normalt vil gå under. (I kommuner er det ofte kommuneforbundet). I kap 5 står du friere til å forhandle lønn senere også (ingen sentral bestemmelser)

Gjest Gjest
Skrevet
Det letteste er sikkert å sjekke med fagforbundet ditt evnt forbundet den stillingen normalt vil gå under. (I kommuner er det ofte kommuneforbundet). I kap 5 står du friere til å forhandle lønn senere også (ingen sentral bestemmelser)

I teorien er det kanskje slik ang. kap. 5. Men praksis og fakta er at mange mindre kommuner bare automatisk følger kap. 4 og ser litt på kap. 3, før de så har forhåndsbestemt seg for hva de vil ha som resultat i kap. 5.

M.a.o ingen reelle forhandlinger i kap. 5 altså. Det blir teori som i praksis er spill for galleriet. Og alle vet det. Men ingen gjør noe med det.

Ang. lønn som rådgiver i kommunal sektor med gitte opplysninger: skulle tro en "vanlig" lønn for folk med såpass god utdann. ligger rundt 400.000,- - 450.000,- + overtidstillegg som komer utenom.

Gjest Gjest
Skrevet

Min forlovede har 6 års høyere utd.(samf.vit.), og har jobbet i 6 år. Han heter "rådgiver" i Trondheim kommune, og hans lønn er nå (før hovedoppgjøret til høsten) kr. 450.000,- Han er ikke leder eller har personalansvar, men han har budsjettansvar til en viss grad, og driver med utredninger, analyser, planlegging, undersøkelser, saksbehandling, mediekontakt og strategisk arbeid.

Selv er jeg spent på hva min lønn vil bli, jobber som sivilingeniør, og skal ha en forhandling på lønnen nå etter sommeren.

Gjest Utlogg.nå
Skrevet

Visste ikke at dere tjente så mye...selv jobber jeg som lærer, og har på langt nær så bra lønn som dere andre her! Urettferdig! :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Visste ikke at dere tjente så mye...selv jobber jeg som lærer, og har på langt nær så bra lønn som dere andre her! Urettferdig! :overrasket:

Du kan ærlig talt ikke forvente at lærerlønn og alle andre lønninger er like? :overrasket: Dessuten er det vel en kjent sak at lærergruppen er den som krever (og får) mest ved alle lokale forhandlinger, spesielt nå som de har karret med seg alt det ra fra staten, og skal selvfølgelig tyne ut særrettigheter i kommunen også. :roll: Sytete lærere...mange av de jeg vet om i skoleverket tjener mellom 350.- og 440.000,- så kom ikke her og klag :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner en som jobber som det i staten, han tjener 475 000,- han har 5 års utd., og er 33 år. Vet ikke om det er med eller uten tillegg. Forstår ikke hvorfor det heter "rådgiver", han jobber jo med prosjekter.

Skrevet

Der jeg jobber vil du antageligvis begynne på 330 000 -340 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...