Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Jeg har hoppet over pillene mine i 2 dager (mild johannesurt), men tok igjen i går kveld. Blir dessverre nødt til å rasjonere de ut nå en periode pga at jeg ikke får tak i flere tabletter på en stund. Jeg har tatt de i ca 2 måneder, med SVÆRT god virkning, så jeg håper de kommer snart… Nå er jeg ganske nedkjørt, og håper at den jeg tok i går snart slår inn. Noen som har erfaring med slike situasjoner på dette eller andre antidepressivum?
Montezuma Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Jeg tar et annet medikament, og kjenner ikke til det du bruker. men ved forandring i doseringen kan jeg merke svak endring etter en uke, med full effekt etter ca 14 dager.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Takk for svar Tok ca 1 uke før jeg merket noe annet enn bivirkninger av de første gang jeg startet på de, men da var jeg generelt inne i en grei periode. Denne gangen rakk jeg å bli ganske dårlig før jeg startet på de, og føler meg heldigvis litt “lettere” etter 3 tabletter. Når det gjelder bivirkninger ser ut som at jeg har måttet starte helt på nytt igjen, bortsett fra at jeg er ikke så utrolig svimmel som første gang jeg startet opp på de. Jaja, jeg startet heldigvis opp igjen på de tidlig nok til at hodepinen skal være borte før vi reiser (Bare irriterende at jeg måtte lære å regne en til 2 uker med tolltull inn i leveringstiden på den harde måten…)
Montezuma Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Jeg fikk alt av bivirkniner da jeg begynte på med. det varte i noen uker, et par ting hang ved i noen mndr. Nå er det bare en liten page som henger igjen, men det er bare en kort stund hver dag. Kan du ikke få tak i pillene dine på en annen måte bare for denne ene gangen? Det er så kjipt å måtte ha tullete dager........
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Problemet er at jeg reagerer kraftig på en del tilsetningsstoffer som er i alle johannesurtmidlene som selges i Norge, + at jeg er redd for å få nye bivirkninger med et nytt middel. Det er nemlig ikke alle merker som inneholder det samme, og når jeg brukte en uke på å venne meg til første merke så er jeg litt nervøs for at et totalt ukjemt merke vil kunne sette i gang nye reaksjoner. Jeg har 9 igjen av det merket jeg bruker fast, og sendte tollklareringslappen på mandag, så jeg har et håp om at de kommer før jeg går HELT tom. Men om det skjer, så har jeg bestilt et annet merke som jeg har blitt anbefalt som “krisemerke”, og er jeg heldig kommer de i morgen eller over i morgen. Med det så unngår jeg i det minste allergisk reaksjon, selv om det fortsatt er en fare for at jeg kan bli dårlig pga at det er et annet middel. Eneste positive med dette er at nå har jeg endelig lært, så om noen uker har jeg medisner for 6 måneder
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Jeg synes det er trist å høre at du må gå på anti-depressive medikamenter. Jeg regner med det er en del du sliter med siden du er der i dag. Jeg vet ikke om du går på p-piller eller det er noe annet som forårsaker dette? Jeg gikk i alle fall i flere år på Diane. Var utrolig plaget med negative tanker. Alt var svart til tider. Jeg bestemte meg i januar for å slutte og se hva som skjedde (håper ikke det blir barn enda) ;-) Men jeg merket en utrolig forandring. Det var som om hele tåka forsvant, og jeg følte meg som et nytt menneske!! I tillegg til å slutte på p-piller har jeg lest flere bøker om det å være depressiv. Mange av dem fikk meg bare til å bli enda mer deppa, og tenke enda mer. Men har lest én bok som gjore underverket for meg. Du kan lese om den her: http://www.positiveattitudemtg.com/ Det var som jeg fikk et helt nytt energi-kick etter å ha lest den ferdig. Jeg tar den fortsatt fram og leser i den, når ting virker vanskelig. Den forteller hvor viktig det er å fokusere på det å være positiv. Tro meg, den er ikke som mange andre vær-positiv-bøker. Jeg er sikker på at du vil ha utbytte av å lese noe som virker oppbyggende. Selv synes jeg det er en mye bedre medisin enn ALT som kommer i kapsler og som i tillegg bringer ubehagelige bivirkninger.. Lykke til! Endret 29. juli 2006 av Druscilla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå