Gå til innhold

Linse med en liten styrke for mye...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker vanligvis -2.00, men er tom for linser og har noen med -2.25... Er det "farlig" å bruke disse?

Skrevet

Kan ikke tenke meg at det er farlig over kortere perioder. Optikeren min driver å gir meg linser i forskjellige styrker for tiden slik at jeg kan prøve ut hjemme.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg bruker vanligvis -2.00, men er tom for linser og har noen med -2.25... Er det "farlig" å bruke disse?

Det er ikke farlig, men du kan risikere diverse bivirkninger som hodepine, slitne øyne, trøbbel med å se klart mm.

Gjest gjest1
Skrevet

Du blir 0.25 langsynt. Ikke mye, men hvis du skal lese eller jobbe mye foran PC kan du bli litt sliten i øynene.

Skrevet

Jeg hadde nok heller satset på noen som var litt for svak i styrke en noen som er for sterke. Kanskje du kan kjøpe -1,75?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde nok heller satset på noen som var litt for svak i styrke en noen som er for sterke. Kanskje du kan kjøpe -1,75?

Takker for svar alle sammen. Grunnen til at jeg lurte var at jeg var tom for -2.00, og hadde noen i reserve som optikeren min vill jeg skulle prøve den nye typen og se hvordan det var, og det var -2.25.

Skrevet

Hvis du har fått de hos optikeren så bør det jo gå greit. Du merker jo selv om de blir helt feil for deg. :)

Skrevet

Jeg har styrke 5 på det ene øyet og 5.25 på det andre. Men jeg bruker linser med styrke på 5.25 på begge øynene, for å slippe og rote med linsene. Fungerer helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...