Grooo Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Har installert Thunderbird og lagt til innstillingne, men jeg har vist 4657 mail på serveren og jeg har ikke lyst til å laste ned alt det. Av div. årsaker kan jeg (helst) ikke slette dette fra serveren, men det må da å ann å stille inn slik at jeg kun laster ned mail fra i dag (eller en gitt dato) og framnover???
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Tror du evt. må gjøre det i innstillinger i web-mailen. Det du kan gjøre i TB, er å bruke IMAP (hvis støttet fra mail-server), eller alltid legge igjen en kopi på mail-serveren når du bruker POP.
Grooo Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2006 Hm... Fant ikke noe i TB nei, så jeg får vel slette alt fra serveren allikevel da.
Dru Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Du må ikke slette alt fra serveren. Det er mulig å krysse av for å la en kopi ligge på server. Med forbehold om at jeg husker helt feil, altså. Men jeg brukte TB til studentmailen min, og da funket det helt greit. (pop3, ikke imap). Brukte den også til gmail uten at mailene ble slettet fra server. Det du derimot må regne med er at TB laster ned en kopi av alle de noen og tusen mailene dine, og det tar litt tid.
Grooo Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2006 Dru: Jeg vet at det går å legge igjenn kopier på serveren ja. Poenget er at det er tusenvis av mail på serveren som jeg IKKE vil laste ned, vil kun laste ned det som kommer fra og med i dag. Og det får jeg ikke til.
Dru Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Aha, da er jeg med. Da er vel det eneste alternativet at mailserveren støtter imap.
T.S Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 siste utvei er vel å laste ned alt, men stille inn slik at alle eldre mailer tom i dag slettes etterpå...
Grooo Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2006 Fikk tillatelse til å slette det på serveren allikevel, noen tok backup først så vi har det et sted i tilfelle rottefelle...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå