Gå til innhold

Langvarig p pillebruk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei og hopp!

Hjelp meg litt her folkens..

Egentlig er jeg kjempefornøyd med p piller. Går på Trionetta og har gått på de sammenhengende siden jeg var 15 år. (hatt samme type alle årene )Har ikke opplevd noen bivirkninger (som jeg vet om da vel og merke) og alt har vært supert.

Jeg er nå 23 år..det vil jo si at jeg har gått på dem i snart 9 år non stop. Det er dette som bekymrer meg....

Er nå blitt såpass voksen at barn og slikt ikke er fremmed for meg.. vil ikke ha enda, men gleder meg enormt til den dagen jeg skal bli gravid osv.

Så jeg har begynt å bekymre meg litt for hva p pillene gjør med meg..og da min evne til å bli gravid..

Legene sier jo at det ikke er noe sammenheng med p pillebruk og evne til å få barn..men så tenker jeg liksom at de vet nok ikke alt. P piller er jo forsåvidt et ganske nytt preperat.

Jeg tenker jo at jeg var så ung da jeg begynte på dem.. syklusen min hadde jo bare såvidt stabilisert seg (var 13 da jeg fikk første menstruasjon)

Føler også at jeg ikke kjenner kroppen min i det hele tatt. Vet ikke om min mens er regelmessig og at alt fungerer som det skal..

Vurderer sterkt å slutte på pillene.. men jeg vil jo ikke bli gravid heller! Har et meget aktivt sexliv og kondom blir baaaare stress. Har vurdert Ladycomp og holder på å lese om den.

Er veldig nyskjerrig på om min kropp klarer å bli normal igjen fort osv.

Jeg kan jo eventuelt slutte på pillen noen måneder og se om alt ser bra ut (regelmessig mens av seg selv osv) også begynne igjen på pillen om det er stress uten (bare røde dager på ladycomp osv..man vet jo aldri)

Noen som har hørt om folk som har fått store problemer med å bli gravide etter langvarig p pillebruk?

Noen som tenker på samme måte som meg? at de er litt småbekymret?

Vil jo bare påpeke at jeg er STRÅLENDE fornøyd med p pillene. Ingen bivirkninger, stille klokken etter mensen , utsette mens når jeg vil osv... Men altså... er bekymret.

Noen som har innspilll? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig da - det kan ta opptil ett år før kroppen er i gjenge igjen etter p - pilleslutt, men gjennomsnittlig tar det 3 - 6 måneder. Noen blir gravide rett etter at de slutter på pillen (kjenner flere), mens noen må vente i lengre tid. Jeg hadde vel anbefalt deg å fortsette med pillene hvis du absolutt ikke vil bli gravid, eller begynne med minipiller, som er mer reversible enn p - pillen (går fortere ut av kroppen). Så kan du jo heller slutte med pillene den dagen du faktisk tenker at du kunne tenke deg å lage barn snart, og bruke alternativ prevensjon da. Tror ikke det er noen vits å slutte på p-pillene bare for en liten stund.

Vi slutta på pillene for 4 måneder siden, og har fram til nå øvd oss på å prøve, med sikre perioder, hoppe av i svingen og kondomer som prevensjon. Men, så har det ikke vært så farlig om det ble barn av det heller. Det har gått bra med oss dette, men er ikke noe jeg vil anbefale hvis du absolutt ikke vil bli gravid.

Selv var jeg i rute etter 2 måneder, og jeg har knaska piller i 11 år ;) Nå prøver vi orntli :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...