Gjest Huldali Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Jeg lurer litt på om jeg skal ta et kurs på NKI innenfor mote og styling (har tenkt på en make-up utdannelse i tilegg på privatskole). Men jeg lurer litt på hva arbeidslivet og eventuelle kunder og andre syns om en slik utdanning. Jeg regner ikke med at utdannelse fra NKI veier like mye som en universitets utdannelse, men hvor langt ned på listen ligger en utdannelse fra nettet?
Scorpina Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Noen kjappe google søk gav meg denne og denne oversikten bl.a Tviler sterkt på at noen Universitet i Norge har studier innenfor styling, mote og make-up altså...
Gjest Lanyah Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Henger meg på denne! Jeg lurer på det samme, for jeg også vurderer det kurset. Jeg er jo lærling i frisøryrket nå, og skal ta make- up skole i Januar.
Gjest gjesta Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Jeg lurer litt på om jeg skal ta et kurs på NKI innenfor mote og styling (har tenkt på en make-up utdannelse i tilegg på privatskole). Men jeg lurer litt på hva arbeidslivet og eventuelle kunder og andre syns om en slik utdanning. Jeg regner ikke med at utdannelse fra NKI veier like mye som en universitets utdannelse, men hvor langt ned på listen ligger en utdannelse fra nettet? ← Jeg tror dessverre ikke motestudier fra NKI kommer til å få noen til å kaste seg over deg... Det kan nok være fint å ha dersom du tenker på å få jobb i en klesbutikk, men hvis ambisjonene er større må du nok få deg en litt mer håndfast utdannelse. Når det er sagt, tror jeg nok det er vanskelig å få seg en virkelig bra stylistjobb, det er mange om beinet! Jeg begynte med dette kurset for noen år siden, og det var ikke mye å skryte av. Det endte med at jeg ikke fullførte. (Senere kom jeg så langt som til å betale depositum til NISS sin make-up-linje, men jeg begynte aldri på studiene, så mangel på fullføring har muligens noe med min personlighet å gjøre også. )
Gjest Huldali Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Det som er problemet er at jeg ikke finner noen skole der man kan utdanne seg til stylist innen for klær og mote. Derfor tenkte jeg å ta dette kurset som en tilleggs utdannelse til make-up stylist. Kan ikke forstå hvorfor det ikke finnes noen utdanning for å bli stylist innenfor klær og mote her i Oslo. Eller er det bare jeg som ikke klarer å finne den skolen?
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Det som er problemet er at jeg ikke finner noen skole der man kan utdanne seg til stylist innen for klær og mote. Derfor tenkte jeg å ta dette kurset som en tilleggs utdannelse til make-up stylist. ← Det kan nok være greit å ha så lenge du har tenkt å kombinere kurset med annen utdanning som du sier her. Med bare nki kurset alene, hadde det nok vært vanskelig å skaffe seg jobb.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 Det som er problemet er at jeg ikke finner noen skole der man kan utdanne seg til stylist innen for klær og mote. Derfor tenkte jeg å ta dette kurset som en tilleggs utdannelse til make-up stylist. Kan ikke forstå hvorfor det ikke finnes noen utdanning for å bli stylist innenfor klær og mote her i Oslo. Eller er det bare jeg som ikke klarer å finne den skolen? ← Jeg vet ikke, men hva med Esmod, NISS, klær- og kostymelinja ved KHiO o.l? Kanskje ikke akkurat hva du tenker på, men mulig noen der kan hjelpe deg videre...Vet at det finnes en ettårig (?) make up-artistutdanning i Oslo, husker ikke hva skolen heter, men tror den utdanninga er grei.
Gjest Huldali Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har tenkt å gå et halvt års studium innenfor make-up. Godt at NKI kan være et bra suplemang til utdannelsen, jeg tror heller ikke at kun et kurs på NKI vil skaffe meg noe jobb. Var bare usikker på om den er godt nok som et suplemang. Det er ennå et år til jeg skal begynne med dette (tar siste år på en bachelor), men tenker at det er lurt å få mest mulig informasjon og bestemme seg tidlig.
Eldie Skrevet 25. juli 2006 #9 Skrevet 25. juli 2006 Det ble startet en tråd om det samme litt tideligere denna uka - kan være noe greie tanker der også
Gjest Huldali Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 Jeg har lest den tråden Men jeg tenker mer på "ryktet" til NKI enn selve studievalget. Hvor mye veier en slik "utdanning" over nettet, hvis du forstår
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå