Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser på jobber for tiden, og såg en stilling som kanskje kan være intressant. I annonsen står det at det er en "kombinasjon av fastlønn og provisjon", og jeg må innrømme jeg blir skeptisk og nysgjerrig på en gang. Jeg har tidligere vært vant til å fast lønn så det virker litt skummelt. Men på den annen side, en KAN jo risikere å gjøre det godt også? Og det frister veldig! :sjarmor:

Dette er ett forholdvis kjent firma, og det er ikke en helt "rein" selger jobb.

Noen som har erfaringer med den type lønn?

Dersom jeg søker på denne jobben, kan jeg da skrive i søknaden at lønn var en del av det som gjorde meg intressert? Må formulere det litt ordentlig så klart, men det stod i annonsen at de ville ha ansatte som tjente godt. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fast/provisjonslønn kan være MEGET innbringende da du får ekstra lønn utover din fastelønn. Skjønt, jeg har en gang blitt tilbudt en slik type jobb med der var fastlønna ikke var så mye å skryte av, ergo bestod jobben i at man måtte stå på 150% HELE tiden. De hadde også "månedens selger" kampanje der man kunne få reiser etc som ekstra bonus. Kan være utrolig slitsomt i lengda. Hva om man blir sykemeldt èn måned....da blir det vel lite til salt i suppa. Jeg ville heller formulert meg slik at det er selve JOBBEN som er interessant. Men, på et intervju kan du også si at lønna også var en av faktorene som fikk deg til å søke på jobben + at du er "pågående og ihuga" i å tjene penger. Litt sånn "kiss ass"-holdning - if u get my drift ;)

Men det er klart - ER du ikke sånn type menneske er kanskje ikke en sånn jobb noe for deg...? Jeg takket iallefall nei takk til jobben. Jeg er mer interessert i en jobb der jeg VET hva lønna er slik at faste regninger etc blir dekket.

En annen ting med provisjonslønn er at du kan få deg en lite hyggelig overraskelse året etter i form av suuuur restskatt (har jobbet hos kemner før som saksbehandler der jeg har vært borti mennesker som har hatt provisonslønn og som ikke har trukket nok skatt)

Men, for all del - liker du utfordringen og ER et selger menneske synes jeg du skal forme søknaden slik.

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...