Gå til innhold

Drømmen om fremtiden


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Ja, da får vi se denne gangen da, hvor lenge jeg er flink til å skrive dagbok (sist varte det vel i 14 dager...).

Drømmene om fremtiden er mange og store... Men får vel si litt for fortiden/ nåtiden først...

Er to skremmenden små år unna det berømte 30-tallet (dog jeg stadig prøver å overbevise meg selv om at jeg er 22), bosatt på solkysten av norges største innsjø. Er eneforsørger til ei snuppe på 5. Ansatt på engasjement i noe jeg tror er drømmejobben.

Av egenskaper og personlighetstrekk kan jeg ramse opp; engasjert (ofte litt for mye), sosial ( når jeg har tid), evig optimist/ drømmer (er vel derfor jeg stadig "får en på tryne"), sta (men ikke egen), utålmodig (vil at alt skal skje umiddelbart), ambivalent (har ofte store diskusjoner med meg selv om hva jeg egentlig vil),

ekstremt nyskjerrig ( vil vite alt om alt). Kan vel også beskrives som litt surrete og virrete- men er jo ikke så lett å få med seg alt, når det foregår så mye under topplokket hele tiden!!

Drømmene om fremtiden ja... Allerede der er jeg ambivalent....

Den store kjærlgheten drømmer jeg jo endel om, men igjen- det er jo veldig deilig å være alene- kunne gjøre som jeg vil og vite at jeg klarer livet godt alene for meg og vesla.. Men hadde jo vært godt å ha en å dele med også... en som kunne pjuske litt for meg, la meg senke skuldrene litt mere go som jeg kunne drømme sammen med... Men stakkars mann: etter et havartert langt samboerskap, og noen småforhold er jeg blitt veldig bevist på hva jeg vil ha/ ikke ha... Tror ikke det er så vedlig mange menn som er støpt i den formen... Men drømmer jo om at han skal banke på døra mi snart (for ute på byen eller blandt vennene mine er ahn i allefall ikke (isåfall har hangjemt seg godt))

Drømmen om egen bolig (leier i dag)- stort hus med hage. Eller kanskje bare en leilighet i en blokk/ rekkehus. Tanken på et helt hus får meg til se på det som så veldig satt. Er jo mye lettere å flytte fra en leil.

Drømmen om fastansettelse- næh se der var det ikke mye usikkerhet. Og om jeg blir fastansatt avgjøres vel i okt/ nov, så i mellomtiden er det bare å jobbe som rakkern (og smiske litt med sjefen).

Den evige drømmen om den slanke kroppen. Gudene vet hvor mange kick-offer jeg har hatt. Er kronisk på slankern føler jeg. Jobber med å utvikle et vennskapsforhold til Grete Rode nå (8 på 12. dagen)... Får bare se hvor lenge det varer. Faktisk litt overrasket over at det går så lett fortsatt 8har jo tross alt gått 12 dager allerede (ny rekord).

Drømmen om alle reisene/ eventyrene jeg vil ut på. Elsker å farte både land og strand. Skulle så gjerne sett hele verden!

Drømmen om alt jeg skal gjøre; hoppe fallskjerm- klatre fjell- jobbe som frivillig utenlands- lære med å stå snowboard kan vel være noe å starte med. Prøvde i vinter- men er antageligvis adoptert fra sverige eller danmark- for jeg er deff ikke født med ski på beina!!!

Vel. Får komme tilbake tilbake til alle drømmene og veien mot dem etterhvert... har litt å forbedere før avreise til de greske øyer på torsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prestekrage
Gratulerer med ny dagbok!  :)

8 kilo på 12 dager?  :overrasket:

Nei da, har bare litt problemer meg maskina mi som helst vil slippe å skrive høyreparantes!! Den får bare ikke med seg at jeg trykker på shift- knappen! Og når jeg da avog til (hele tiden) er litt for sløv til å lese korrektur blir det gjerne sånn. Skulle stå at forholdet til Grete Rode var på 12. dagen!!!

Her har det gått i sommermodus de siste dagene. Hjulpet pappa med å rive en garasje, hjulpet mamma (som tilbringer sommeren med beinet i gips og forbud mot å tråkke på det) med vinduspuss og matlagning... Ellers blir det tid til endel sløvings på verandaen. Lillegull har "flytta" inn i badebassenget der!!

I morgen kommer lillesøster hjem fra studie/jobb- byen også. Så setter vi snuten mot Hellas (platanias) på torsdag. Stakkars mamma og pappa som betaler for det hele, men ikke får reist selv (pga beinet i gips)!!

Nei, nå må jeg få hengt opp klesvasken, så jeg får pakket ferdig så tidlig som mulig i morgen!

PS: Takker for hilsner i boka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...