Gå til innhold

betent ved navelen p.g.a peircing

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_petra_*
Skrevet

Det har blitt betent rundt piercingen i navelen,det gjør vondt-Akkurat som en liten klump mellom hullene.Og det ene hullet er liksom vokst seg inn på en måte.Tok den ut for å prøve rense.Hva bør jeg gjøre?Gå til en piercer?

Jeg har forøvrig hatt den i mange år,har ikke byttet ring i det siste.Beg vel bli for gammel til sånt,men vil ha den der,er så nakent uten,da jeg har blitt vant til å ha noe der.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det kan jo hende at det sitter fast noe gørr inne i hullet. Jeg har av og til fått en liten klump "inne" i hullet i navlen, men har ikke opplevd at det har blitt betent. Jeg pleier å skylle hullet rett som det er, bruker engangsflasker med øyeskyllevann fra apoteket.

Ungene synes det er hysterisk artig å se på at jeg klemmer inn vann fra oversiden som så kommer ut i en tynn stråle inne i navlen.... "Mamma, du tisser med navlen...." ;)

Skrevet
Lett rød hud rundt såret, lett hovenhet og gulhvit sårvæske er helt normalt. Dette kalles "betennelse".

Begynner derimot huden rundt å bli kraftig rød i en større omkrets enn ca. 4-5mm rundt smykket, er veldig øm og hoven, sårvæsken blir illeluktende, og mer gulgrønn eller grå, er det derimot en stor sjanse for at såret er infisert. Oppsøk pierceren din eller lege for å få dette bekreftet eller avkreftet.

Infeksjoner kan behandles selv. Til dette brukes assorterte remedier, alt fra grønnsåpevask, pensling med jod, pensling med te-tre-olje, varme saltvannsbad, lavendel-te-bad og lignende.

IKKE ta ut smykket om du tror du har en infeksjon. Smykket er et ypperlig verktøy for å få renset såret, så det bør bli værende. Fjernes smykket uten proper drenering av såret, kan infeksjonen kapsles inn.

Fra et piercingforum jeg er på....veit ikke om det hjelper noe?

Skrevet

Kjøp en salve som heter "Bacimycin" på apoteket og smør på, dette hjalp meg da jeg for en evighet siden tok piercing i navlen og fikk betennelse. Tror den koster opp til 100 kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...